Permalänk
Medlem

Win(!)dows 8!

Skrivet av Pellepelikan:

Any news? Fått ordning på grafikväxlingen och upplösningen? Vore fint att kunna migrera till windows 8 på heltid:)

Nu har jag fått det att fungera till slut!
Denna guide på Tomshardware fungerar jättebra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xatu:

Nu har jag fått det att fungera till slut!
Denna guide på Tomshardware fungerar jättebra!

Tackar!
För att vara lite dryg så har jag själv hittat den och även länkat den i ett tidigare inlägg.
Dock är det bra för både mig och andra att höra från flera att det funkar:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dock så hittade jag inget sätt att få tillbaka turbofunktionen, turbo33, som innebar att man överklockar processorn till 1,7 GHz.

Permalänk
Medlem

I helgen hände det hemska, min UL30VT lämnade in. Laddkretsen gav ifrån sig en frän doft av kisel, och nu tar den inte emot laddning längre. Självklart så är det 3 år och 10 dagar sedan jag köpte den, så att reklamera känns inte som något att tänka på. Någon här som har ett förslag på en värdig ersättare? 13", ok prestanda och grym batteritid, gärna högre upplösning. Kanske Asus.David har något tips? Förstått att det kommer nya modeller snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xatu:

Dock så hittade jag inget sätt att få tillbaka turbofunktionen, turbo33, som innebar att man överklockar processorn till 1,7 GHz.

Hade inte noterat detta tidigare men när jag kollar upp det så har jag samma problem. Dock kommer jag inte söka lösning på det då jag klarar mig fint ändå, grafiken var viktigare för mig.

Skriv dock gärna i tråden ändå om du hittar en lösning:)

Permalänk

Jag har en Asus UL30VT och nu har min strömkabel lagt ner. Vart kan jag köpa en ny? Gick till webhallen men måste ha fått en praoelev för hon sa att det enda jag kunde köpa var någon laddare med typ olika munstycken som man fick välja vilken volt etc man skulle ha. Den enda som funkade började efter några veckor att glappa så den är i princip värdelös.

Går man in på websidor är det så svårt när man inte har koll att veta vilka laddare som fungerar till just min laptop.

Någon som har bättre koll och kan ge mig ett tips på vad jag kan köpa vart?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Sök på UL30 ac adapter på eBay så får du fram en massa, som dessutom är billiga

Permalänk
Medlem

Brudens UL30VT gav precis upp nu i dagarna, ibland tar den ej emot laddning samt att skärmen helt plötsligt har börjat glappa när man fäller upp den fullt ut. Har dock vart en riktigt trotjänare men tycker det är rätt kasst att allt rasar samtidigt efter ganska precis 3 år. Har kvar en gammal Dell som säkert har 8 år på nacken och den rullar på utan problem fortfarande.

Permalänk
Skrivet av pritect:

Sök på UL30 ac adapter på eBay så får du fram en massa, som dessutom är billiga

Är det safe att handla på ebay? JAg har aldrig gjort det? Betalar man med kortet direkt eller måste man regga något paypal eller liknandE?

SEn undrar jag hur man vet att man får rätt styrka etc om man köper den där?

Jag hittade den här sidan på nätet, vet inte om det är ett safe ställe att handla på men dom verkar ju ha adapter till UL30VT iallafall och även om det är galet billigare på ebay så kosta den ju inte så mycket att man reagerar

http://www.itreservdelar.se/laddare/asus/ul30vt/modell.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimi_james:

Är det safe att handla på ebay? JAg har aldrig gjort det? Betalar man med kortet direkt eller måste man regga något paypal eller liknandE?

SEn undrar jag hur man vet att man får rätt styrka etc om man köper den där?

Jag hittade den här sidan på nätet, vet inte om det är ett safe ställe att handla på men dom verkar ju ha adapter till UL30VT iallafall och även om det är galet billigare på ebay så kosta den ju inte så mycket att man reagerar

http://www.itreservdelar.se/laddare/asus/ul30vt/modell.html

I regel ingen fara att handla på eBay, du betalar via paypal. Här är en laddare som skickas från england för strax över 100 spänn ink frakt. När det är från england är det dessutom ingen tull http://www.ebay.co.uk/itm/New-Ac-adapter-charger-for-Asus-UL2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xatu:

Dock så hittade jag inget sätt att få tillbaka turbofunktionen, turbo33, som innebar att man överklockar processorn till 1,7 GHz.

Drog en fråga på nootbookreview. Fick svarat att det ska vara klockat automatiskt om man kör med det nya p4g. Syns dock inte utan man får kolla i CPUZ eller liknande för att se om det fungerar. Sitter på mobilen så orkar inte länka till svaret nu men fixar till det på datorn imorgon.

Permalänk
Medlem

Moderkortet i min UL30VT är trasigt, men övriga delar är hel, säg till om ni behöver någon reservdel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pritect:

Moderkortet i min UL30VT är trasigt, men övriga delar är hel, säg till om ni behöver någon reservdel

Är batteriet OK? Skulle behöva ett sånt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Är batteriet OK? Skulle behöva ett sånt.

Har både originalbatteriet och ett 12 cells från ebay, inget av dom har samma kapacitet som när dom var nya, men båda fungerade sist jag testade

Permalänk
Medlem
Skrivet av pritect:

Moderkortet i min UL30VT är trasigt, men övriga delar är hel, säg till om ni behöver någon reservdel

Lillgrabben slog, i förrgår, in en leksak i skärmen på min UL30VT så den sprack. Datorn fungerar bra annars så om du kan avvara skärmen skulle jag bli riktigt tacksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Lillgrabben slog, i förrgår, in en leksak i skärmen på min UL30VT så den sprack. Datorn fungerar bra annars så om du kan avvara skärmen skulle jag bli riktigt tacksam.

Postens vadderade kuvert kostar 85 kronor, datorn bör få plats i det, och klarar vikten på under 2 kilo. Om du har möjlighet att skicka över 85 kronor till mig via swish eller banköverföring så får du hela datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av pritect:

Postens vadderade kuvert kostar 85 kronor, datorn bör få plats i det, och klarar vikten på under 2 kilo. Om du har möjlighet att skicka över 85 kronor till mig via swish eller banköverföring så får du hela datorn

Lysande, skicka clearing och kontonummer via pm så sätter jag in pengarna. Du får min adress via pm.

Permalänk

Vet någon vad denna dator skulle kunna ligga på idag begagnad?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=540659

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Vet någon vad denna dator skulle kunna ligga på idag begagnad?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=540659

Hittar du en i bra skick så är den inte värd så mycket...

Permalänk

Någon som har tips på att få igång installationen av windows 10?

Visa signatur

Ohh thats gonna' leave a mark!!

Permalänk
Skrivet av Cloud Connected:

Någon som har tips på att få igång installationen av windows 10?

Problemet är att det inte finns några nya drivrutiner för "hybrid grafiken" som gör att installationen av Windows 10 inte går att genomföra. Men några tycks ha lyckats med att få det att fungera (skrolla till de senaste posterna):
http://forum.notebookreview.com/threads/asus-ul30vt-faq-offic...

Jag har dock inte testat detta och det är därför jag länkar till tråden istället för att förklara vad du ska göra.

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"