Snabbtitt på Asus UL30VT

Permalänk
Medlem

.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk

@Mellis: Tack. Spelar det nån roll för en vanlig dödlig vilket nätverkskort det är?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk

Atheros WLAN

Finns det någon som har lite koll på Atheros WLAN i QX008V och om det skiljer sig kvalitetsmässigt från Intels?

Sett i forum på nätet att Asus UL30A verkar ha haft problem med Atheros, men är inte kunnig nog för att avgöra om det är samma som det i QX008V.

Tacksam för svar! Såg idag att Onoff har fått 008-modellen till butiken där jag bor och vore grymt att spara 500:- samtidigt som jag slipper vänta på UL30VT.

Permalänk

Förmodligen samma problem som jag haft på min Dell XPS bärbara. Dells drivrutiner gjorde att jag inte kom åt hemmanätet (WPA2 skyddat). Uppdatering med Aetheros egna generiska drivisar löste problemet. Enda kvarstående buggen är att Dellen ibland (stokastiskt) inte tillåts logga på routern (Telia Smart Thompson 787) men en omstart av routern gör att problemet försvinner en tid. Vet inte om Asus har fräshare drivisar än Dell...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limeson123:

Finns det någon som har lite koll på Atheros WLAN i QX008V och om det skiljer sig kvalitetsmässigt från Intels?

Sett i forum på nätet att Asus UL30A verkar ha haft problem med Atheros, men är inte kunnig nog för att avgöra om det är samma som det i QX008V.

Tacksam för svar! Såg idag att Onoff har fått 008-modellen till butiken där jag bor och vore grymt att spara 500:- samtidigt som jag slipper vänta på UL30VT.

Jag har den 008 jag har lite problem när jag ligger på 802.11N så tappar den anslutning då och då.