Laptop med både vridbar skärm och inbyggd scanner!?

Permalänk
Medlem

Laptop med både vridbar skärm och inbyggd scanner!?

Jag hatar papper... Jag tappar alltid bort dom och har funderat på att köpa mig en laptop med vridbar skärm, så att jag kan istället för att skriva ner information på papper kan jag på samma sätt skriva ner det på datorn istället (går självklart utan vridbar skärm, men jag tycker det finns många brister i rörlighet med mera...).
Detta är ju inte något speciellt nytt, det finns flera märken med olika modeller att välja mellan.
Men problemet kommer fortfarande att kvarstå... Man får alltid olika stenciler med färdig information när man studerar. Detta skulle jag vilja lösa med att ha en laptop med inbyggd scanner i skärmen! Det skulle förinta allt dess krongel med att hålla koll på papper hit och dit, istället kan jag sortera dom väldigt enkelt i mappar på datorn!
Skärmen vara stor nog för att fylla ett A4. Dock har jag inte hört tals om något liknande eller hittat något när jag har letat runt...
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Är det någon som vet om det finns en laptop med både vridbar skärm och inbyggd scanner?

Permalänk

Det låter som en saga.

Permalänk
Medlem

inbyggd skanner = webbkamera?

Edit: Om vi utgår ifrån det. Jag antar att du ska använda den i skolarbetet och då priotierar jag själv låg vikt, dvs en netbook är idealet. Då finns det två intressanta modeller asus EEE PC T91 och dell Dell Latitude 2100. T91 har vridbar skärm, dellen har inte.
Dock tycker jag man tar bort halva poängen med att skriva på skärmen i skolarbetet, man vill ju ha redigeringsbar text samt att det går (för mig) betydligt snabbare att skriva på ett tangentbord!
För övrigt är en sådan touchscreen värdelös om man jämnför med vanligt papper eller dito från wacom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
inbyggd skanner = webbkamera?

+1

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
inbyggd skanner = webbkamera?

Edit: Om vi utgår ifrån det. Jag antar att du ska använda den i skolarbetet och då priotierar jag själv låg vikt, dvs en netbook är idealet. Då finns det två intressanta modeller asus EEE PC T91 och dell Dell Latitude 2100. T91 har vridbar skärm, dellen har inte.
Dock tycker jag man tar bort halva poängen med att skriva på skärmen i skolarbetet, man vill ju ha redigeringsbar text samt att det går (för mig) betydligt snabbare att skriva på ett tangentbord!
För övrigt är en sådan touchscreen värdelös om man jämnför med vanligt papper eller dito från wacom.

Det går att redigera text man skriver på skärmen, men visst går det snabbare att skriva med tangentbordet men jag brukar hänga med att skriva för hand så det kvittar...

Varför är det värdelöst jämfört med ett vanligt papper? Eller en wacom (lär väll vara samma princip?)

"Inbyggd skanner = webbkamer?" menar du att jag skulle ta kort på papperna , njaa låter inte speciellt intressant =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schnuff
Varför är det värdelöst jämfört med ett vanligt papper? Eller en wacom (lär väll vara samma princip?)

Det finns olika typer av touchscreens. De som oftast är i billiga bärbara registrerar antingen ett tryck eller inget alls. En wacomplatta (vad de nu kallas) känner av hur hårt du trycker och därför blir det ungefär som att skriva på papper.
De billigare touchscreensen tillåter inte heller att man låtar handen mot den eftersom de är känsliga mot all beröring och inte endast pennan (till skillnad från wacoms som endast registrerar pennan)

Vänster: Vanlig touchscreen
Höger: Wacom

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schnuff
"Inbyggd skanner = webbkamer?" menar du att jag skulle ta kort på papperna , njaa låter inte speciellt intressant =/

Okej, isåfall blir det svårt att hitta något. Skaffa en smidig, extern, skanner och ha med i ryggsäcken.

Permalänk
Medlem

Penscanners brukar i alla fall bara vara skit.

Personligen så brukar jag bara fota av det som ska scannas med min digitalkamera så får jag jämförbart resultat. Inte alls samma eftersom man får lite förvrängning efter kanterna, men om man håller kameran typ 1m ovanför pappret och croppar på datorn så blir det ganska bra.

Beror lite på kamera dock.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Hmm, verkar med andra ord som att det inte finns en laptop med inbyggd scanner.
Var ju lite synd, skulle ha underlättat mycket för mig om det gjorde. Hoppas det kommer något snart...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schnuff
Hmm, verkar med andra ord som att det inte finns en laptop med inbyggd scanner.
Var ju lite synd, skulle ha underlättat mycket för mig om det gjorde. Hoppas det kommer något snart...

Jag hoppas detta är någon usel trollning.. Men nåja! Det kommer med stor sannolikhet aldrig komma något sådant. Om det kommer är det något japanskt som kan skanna A6 och som aldrig kommer lämna japanska landgränser..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag hoppas detta är någon usel trollning.. Men nåja! Det kommer med stor sannolikhet aldrig komma något sådant. Om det kommer är det något japanskt som kan skanna A6 och som aldrig kommer lämna japanska landgränser..

Vid merlins skägg att jag trollar... Varför skulle man vilja slippa papper för, det som är så kul.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schnuff
Hmm, verkar med andra ord som att det inte finns en laptop med inbyggd scanner.
Var ju lite synd, skulle ha underlättat mycket för mig om det gjorde. Hoppas det kommer något snart...