Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Jan 2010

Packard bell ML61, ingen bild

Hej, har stött på lite märkliga problem dom 3 sista dagarna med min bärbara dator (Packard Bell EASYNOTE ML61-B-700NCD). Det hela började en morgon när jag skulle starta datorn ur dess viloläge jag alltid använder istället för att stänga av den. Datorn startade, men fick ingen bild. Tänkte felsöka om det var något fel på någon hårdvara. Började med att plocka ut det ena av de två 2GB ram-minnena som sitter i. Provstartade, Jippie! Den gick igång. Provade då andra minnet i minnesplats 1 och funkade även då. Men inte med båda minnena i eller enbart minne i slot 2. Trasig minnesplats(?) tänkte jag. Får fixa när jag kommer hem om en dryg månad. Nu 3 dagar senare när jag skulle starta upp igen (körde med 1 minne sålänge) Så blir det samma sak igen!

Har testat båda minnena tillsammans, var och ett i båda minnesplatserna. Plockat ut en hårddisk i taget, nollställt bios, plockat ut cd. Ingen bild. Datorn startar precis som den brukar men ingen bild, bara svart. Misstänker inte skärm eller grafikkort då det löste sig första gången genom att ta ut minnet. Undrar om det finns någon annan som varit med om ett så underligt problem, eller har någon aning om vad som kan vara fel?

Mvh Jappis