Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Problem med touchpad - ASUS UL30VT

Hej,

har problem med touchpaden på min ASUS UL30VT. Ibland fungerar den normalt, men sen kommer problemet och muspekaren går inte att röra på.

Enligt tray-ikonen för touchpaden tror den hela tiden att det är en finger på den trots att det inte är det. Sätter jag dit ETT finger visar den på att det är två fingrar på touchpaden. Resultatet blir att det inte går att röra på pekaren.

Någon som haft samma problem på denna eller annan dator?
Har testat med drivare från både Elantech och windows egna. Samma problem.

Snälla hjälp! behöver datorn snarast för utlandsresa.

.: Min Portföljdator : Länk :.
.: Duron 0.8@1.0 : KT7A-Raid : AiW Radeon 8500DV 'buildt by ATI' : Nec Fe950+ : ~92Gb Raid 0 : Vattenkylt i Hq45 :.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Mar 2004

Prova att avinstallera programmet ELAN Touchpad och installera om det igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Prova att avinstallera programmet ELAN Touchpad och installera om det igen.

Har gjort det. Även testat utan programmet.
Testade att klämma hårt på touchpaden. Då försvann problemet, sedan dess har det fungerat. Får se om det återkommer. Känns som ett monteringsfel att själva sensorn inte sitter tillräckligt nära plasten ovanför eller nåt.

.: Min Portföljdator : Länk :.
.: Duron 0.8@1.0 : KT7A-Raid : AiW Radeon 8500DV 'buildt by ATI' : Nec Fe950+ : ~92Gb Raid 0 : Vattenkylt i Hq45 :.

Trädvy Permalänk
Asus
Plats
Hägersten
Registrerad
Sep 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erk
Har gjort det. Även testat utan programmet.
Testade att klämma hårt på touchpaden. Då försvann problemet, sedan dess har det fungerat. Får se om det återkommer. Känns som ett monteringsfel att själva sensorn inte sitter tillräckligt nära plasten ovanför eller nåt.

uppstår de igen så ring och prata med supporten.

//
Använder just nu: ASUS ROG GR8 II, ASUS Swift PG279Q, ROG Gladius, Cerberus MECH RGB, ROG Sheath, ROG Centurion 7.1