Permalänk
Medlem

Asus A8M2N-LA bios update

Hej.

Jag håller på att beställa lite nya datadelar. Inget speciellt utan till min andra dator. Problemet är att jag hade tänkt köpa en AM3 processor och det är AM2 på Moderkortet, vilket jag inte tänkt byta ut.

Jag undrar om det finns BIOS update till det moderkortet? Har googlat, och googlat utan framgång då det inte ens verkar möjligt eftersom HP har något extra-chip som gör att man inte kan uppdatera. Någon som vet om det går att fixa så man kan uppdatera och så man slipper köpa nytt moderkort också?

Eller är det bara för mig att vidga på budgeten och köpa nytt moderkort också? eller kommer det att funka att sätta in en AM3 processor på ett AM2 moderkort ändå?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

HP support är de som har bäst möjlighet att svara på den frågan.
Eftersom det är en specialare på Asus moderkort fungerar inte Asus egna bios, utan det är HP som uppdaterar bios, om de anser att behov finns. Märkesdatorers bios uppdateras i princip aldrig för att ge fler funktioner, utan endast för att fixa buggar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara