Köpt ny dator. Drivrutiner - viktigt att fixa nya direkt???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2007

Köpt ny dator. Drivrutiner - viktigt att fixa nya direkt???

Hejsan.
Som många säkert skriver, jag är inte så jätteduktig på datorer (ändå jobbar jag som teknisk support på HP XD) iallafall, köpte nyligen en ny dator för jag tyckte den såg OK ut för priset..

Köpte denna: HP Pavilion dv7-3012 17,3" WXGA http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=518510

jag spelar knappt några spel men tänkte denna duger nog för priset o jag är inte så himla jättekräsen för grafik.

MEN!
Man vill ju ändå få ut det bästa möjliga av det man har!

Så min fråga är, måste man ladda hem massa såna drivrutiner osv trots att man just köpt den? tänkte, allt de är installerat när man får den så den kör bäst möjöligt, eller måste man ladda hem massa eget för att man ska få bästa möjliga fps som dator kan klara av?

vore tacksam om någon kunde hjälpa mig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Aug 2004

Du kan väl börja med att kolla vilken version du har nu, "about" i CCC eller kolla i cpu-z el. dyl.

Ibland kan nya drivrutiner ge en ordentlig prestandaökning, beroende på vilka spel du spelar.

Q9550 | Gigabyte X48 DQ6 | Corsair 4096MB PC6400 CL4 | active sensor drones | 4870 512Mb @ 820/1100 | Antec P182 | 50 mW PDL | Corsair HX620W | Filco Majestouch MX Brown

Det är söndag idag! Magog suck!