Permalänk
Medlem

Hal.dll - USB

Hej!
Min dator blev helt konstig, först råkade jag radera något i registret. När jag startade datorn kom det ett fel meddelande att HAL.DLL var skadad eller försvunnen. Min CD-läsare har även gått sönder så kan jag lösa problemet med hjälp av en USB eller på något sätt för att annars skulle jag kunna bara formatera men det går ju inte.

Jag läste något om boot.ini men tyvärr är jag inte så bra på dator, så jag fattade inte rätt mycket. Observa att jag endast kommer till den första bilden när datorn startas och inte längre som skulle bli till XP loggan då.

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem, fast med en annan fil. För mig var det blev det tyvär så att jag behövde installera om windows, men slå upp filnamnet på google och kolla där.

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Hedersmedlem

hal.dll är det första som laddas vid boot så om boot.ini är trasig på något sätt eller pekar till fel partition är det den filen som inte hittas. Du behöver ta dig in i recovery console på något sätt och köra "bootcfg /rebuild" samt "fixboot". Normalt gör man det genom att boota xp-skivan.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
hal.dll är det första som laddas vid boot så om boot.ini är trasig på något sätt eller pekar till fel partition är det den filen som inte hittas. Du behöver ta dig in i recovery console på något sätt och köra "bootcfg /rebuild" samt "fixboot". Normalt gör man det genom att boota xp-skivan.

Kan man inte göra det med USB på nåt sätt?

Permalänk
Medlem

låter som trasiga systemfiler, skriv sfc/scannow, läser igenom alla system filer och byter ut dem