Permalänk
Medlem

Compaq stänger av sig !

heej jag har en compaq presario a900 som är ungefär 1år gammal. Nu till det tråkiga , varje gång jag spelar eller kollar på film så stängs datan av efter ungefär 30min, den dör helt och hållet , sen när man startar om den så funkar den typ i 5min så dör den igen :(! skulle vara väldigt snällt om någon kunde veta vad det är för fel., Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neme3
heej jag har en compaq presario a900 som är ungefär 1år gammal. Nu till det tråkiga , varje gång jag spelar eller kollar på film så stängs datan av efter ungefär 30min, den dör helt och hållet , sen när man startar om den så funkar den typ i 5min så dör den igen :(! skulle vara väldigt snällt om någon kunde veta vad det är för fel., Tacksam för svar

Kolla tempen låter som din cpu är väldigt varm.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Låter definitivt som temperaturproblem, avlägsna möjligt damm. Om du fortfarande har problem: köp en kylplatta.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

Ja det låter som värmeproblem Plocka isär datorn och rengör Börja med att lista ut hur du får bort tangenbordet så du kommer åt En servicemanual kan va bra att ha om du inte kommer på hur du får bort tangenbordet Oftast är det bara några skruvar

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg