Förbannad på Notebookguru.de

Permalänk
Medlem

Förbannad på Notebookguru.de

Halloj alla!

Jag måste spy lite galla över Notebookguru.de över hur dom behandlar kunder. Jag beställde en bärbar från dom som heter "Ice" jag valde att konfigurera ordern och även beställa med ett svenskt tangentbord.

Vips allt var klart o betalt och jag hade datorn efter 2 veckor hemma i Sverige. Problemet var att det svenska tangentbordet var slut och att jag skulle få det skickat till mig senare. NU är det 6 månader senare och jag har fortfarande inte fått mitt svenska tangentbord. Jag har skrivit 3st Email till dom utan att dom har svarat. Har även pratat med deras online chat och de svarar inte där på mina frågor.

Någon som har något bra tips på hur man ska gå vidare? Jag har betalat för att få ett svenskt tangetbord till. Jag stör mig även på att dom inte ens orkar/vågar svara på mina meddelanden!

/tobbe

Permalänk

Kan du inte ringa till dem?

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Kan du inte ringa till dem?

Jo fast frågan är om dom velat förstå engelska då och bara börjar prata på sitt eget språk.

Permalänk

Därav , beställ inte från ultandet.

Permalänk
Medlem

Notebookguru behöver inte skicka utomlands för dem kan inte prata eller hjälpa sina kunder, delvis på engelska.

Permalänk
Medlem

Behöver och behöver, jag har beställt och betalat för att få en produkt levererad. Man har läst recensioner om dom och fått ett bra intryck. Men att de beter sig så här sen när något är slut på lager är riktigt dålig stil.

Jag har beställt saker utomlands tidigare och har inte varit med om något problem.

Permalänk
Medlem

Du är inte ensam med problem med Notebookguru. Jämfört med mig så har du kommit riktigt lindrigt undan, faktiskt.

Jag fick datorn levererad med fel på tangentbordet (space-tangenten är helt skum och fungerar nätt och jämnt) samt pixel-fel. Efter lite mailutbyte skulle jag få båda felen åtgärdade utan extra kostnad.

Det var i November 2009, och efter det såg jag inte röken av nån dator.

Precis som du säger så slutade de efter ett tag helt att svara på mail och liknande, och jag fick till slut vända mig till Konsument Europa för att något skulle hända. Fick tillbaka laptopen från "lagningen" i mitten av mars månad, alltså cirka 4 månader senare. Till saken hör att jag försökte få köpet hävt otaliga gånger däremellan men de struntade i att svara även på dessa e-mail/snigelbrev.

Den nu "lagade" laptopen har dessutom fortfarande ett taskigt tangentbord.

Ingen som inte är sugen på rysk roulette borde köpa från den sajten, och jag rekommenderar de som känner sig blåsta att stå på sig. Kontakta Konsument Europa eller någon annan organsiation/instans, för såhär ska det inte få gå till.