Datorn hänger sig ibland, ibland startar om sig

Permalänk

Datorn hänger sig ibland, ibland startar om sig

Hej!
Min ca 6 år gamla Fujitsu-Siemens började beté sig lite underligt för några dagar sedan.
Det började med att den hängde sig. Efter det så stannar den innan windows har hunnit laddas. När windows väl laddas och jag kan logga in så hänger den sig ganska snart, har jag tur kan jag ha den igång ett litet tag innan den startar om.

Jag har provat att "reparera" windows. Jag trodde detta hjälpte för när detta var klart stod det på väldigt länge. Tills jag startade nästa gång, några minuter sen startade den om.
Jag har kört ett minnestest som ligger med på ultimate boot cd. Första försöket hängde den sig, andra försöket startade den om. Så problemet verkar inte ha med windows/hårddisken att göra.

Jag har inga andra minnen att prova med för att se ifall det är minnena som bråkar. Men tidigare när jag haft trasiga minnen och kört samma test så har testet slutförts och rapporterat fel, inte som det är nu.

Finns det något jag kan testa/åtgärda, eller är det bara till att inse att den har gått i pension och bör bytas ut?

Permalänk
Avstängd

Den dör nog snart av ålderdom

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Haha jo det verkar ju nästan som det... Men innan den går i graven tänkte jag höra om ngn här kanske misstänkte att det var något simpelt

Permalänk
Avstängd

Skulle chansa på hdd börjar ge upp hände något liknande med en av mina gamla datorer och då var det hdd

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk

Jo det var också något jag misstänkte. Men släppte detta då problemet inträffade även under minnestestet. För hårddisken ska väll inte vara inblandad i det testet?

Permalänk
Medlem

Jag sätter en peng på moderkortet.