Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Dec 2009

Hjälp, min dator startar inte!

jag har en compaq presario f700 och när jag startar den så tänds alla lampor och man hör att fläckten snurrar till och att någon låter inne i datorn (vet inte vad eftersom jag inte är bra på datorer) men skärmen startar inte, och sedan stängs den av och sätts på automatiskt igen och så händer det samma sak om och om igen!

jag läste att man skulle ta ut hårdisken och jag gjorde de, men de händer samma sak.

vore tacksamt för ett snabbt svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Aug 2009

Har du stoppat in något extra i burken? Såsom ny hdd? Om du har gjort detta kan det va att nätagget inte klarar av belastningen..Annars om du inte har gjort detta, testa att reset bios...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2009

Piper det? Kan vara batteriet som är slut.

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
Many wow, such coin
MSI Z87 MPOWER | i7 4770k | MSI Gaming GTX 970 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 840 EVO 250GB | Steelseries Sensei, Rival | Q-pad QH-90 | Q-pad MK85

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Dec 2009

jag stoppade in ett 2gb ram-minne för ett tag sen, men datorn har funkat fram tills nu :/
hur gör man för att reset bios?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Dec 2009

ne de piper inte :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2009

Har du varit inne i datorn och pillat nyligen? Sitter alla sladdar som de ska både i och utanför burken? Låter som att monitorn inte är isatt i rätt uttag, har du inbyggd grafik och ett extra grafikkort?

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
Many wow, such coin
MSI Z87 MPOWER | i7 4770k | MSI Gaming GTX 970 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 840 EVO 250GB | Steelseries Sensei, Rival | Q-pad QH-90 | Q-pad MK85