Permalänk
Medlem

Windows 7 iso-fil

Var i helskotta hittar man en sådan för att kunna installera Windows 7 via ett USB-minne, då min bärbara dator saknar en optisk enhet?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Var i helskotta hittar man en sådan för att kunna installera Windows 7 via ett USB-minne, då min bärbara dator saknar en optisk enhet?

T.ex. http://www.mydigitallife.info/category/application-software/o...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Jag använda mig av denna guide:
http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from...

Funkade bra!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Windows 7 USB/DVD Download Tool
http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Hmm, jag hittar inte en enda Windows 7 iso-fil bland länkarna. :S

Var kan jag hitta en W7 iso-fil?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Hmm, jag hittar inte en enda Windows 7 iso-fil bland länkarna. :S

Var kan jag hitta en W7 iso-fil?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Jag använda mig av denna guide:
http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from...

Funkade bra!

Den guiden är väldigt bra. Kan nästan inte bli enklare än så.

Annars så finns det många andra program man kan använda sig av för att kopiera in sin Windows-DVD till hårddisken som ISO-fil. T.ex. PowerISO. http://www.poweriso.com/

Det går även utmärkt o använda sig av IMGBurn för att skapa en ISO-fil.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Har du det på skiva? Följ isåfall min guide...

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Det är just där problemet ligger. Asus UL30VT saknar optisk enhet och tyvärr saknar jag även möjlighet att använda en sådan. Det var därför jag frågade efter en ren ISO-fil.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Men......http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

Du får låna nåns skiva eller köpa, tror inte vi får hjälpa till mkt mer men letar du så hittar du.

Permalänk
Medlem

Jag har en s.k "Recovery DVD" som tillverkaren skickade med - Kan man installera W7 via den?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Men hur är det med en Recovery DVD? Kan man installera W7 via en sådan? Jag kan nämligen få tag på en extern DVD-RW för att installera W7 med skiva istället för ISO.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Men hur är det med en Recovery DVD? Kan man installera W7 via en sådan? Jag kan nämligen få tag på en extern DVD-RW för att installera W7 med skiva istället för ISO.

Japp, det är just vad recoveryskivan är till för.

Dock blir det ju en fabriksåterställning... och ingen vanlig ren installation av Windows 7.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Japp, det är just vad recoveryskivan är till för.

Dock blir det ju en fabriksåterställning... och ingen vanlig ren installation av Windows 7.

Alltså, om jag nu har uppfattat allt rätt, så ska jag kunna köpa en sprillans ny SSD-enhet och installera W7 på den med hjälp av Recovery DVD:n från Asus som följde med när jag köpte min dator?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Alltså, om jag nu har uppfattat allt rätt, så ska jag kunna köpa en sprillans ny SSD-enhet och installera W7 på den med hjälp av Recovery DVD:n från Asus som följde med när jag köpte min dator?

Japp... du ska kunna återställa Windows 7 med den. Hur du gör borde stå beskrivet i manualen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Japp... du ska kunna återställa Windows 7 med den. Hur du gör borde stå beskrivet i manualen.

Är återställa samma sak som att installera?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk

Nä, med återställning kommer du med största sannolikhet få med en massa onödiga program och liknande... Men har du inget annat val så...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Nä, med återställning kommer du med största sannolikhet få med en massa onödiga program och liknande... Men har du inget annat val så...

Men det är ingen större fara. Jag har inte dirket något annat alternativ, så jag får försöka rensa bort allt manuellt när allt är installerat och klart.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Vilken version av Windows 7 var det du skulle ha? Har torrents till Pro och Ultimate. 64 och 32 bitars. MEN du behöver en riktig serial. dessa ISO kommer från Microsofts affär men inte deras torrent-tracker.

(Du kommer inte kunna installera dem utan nyckel)

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jag har Home Premium 64-bit Svenskt OEM, och självklart en äkta nyckel.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr den jag inte har :/

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Fungerar det med en RETAIL-versionen av ISO-filen, eller måste det vara OEM som jag själv har? Jag har nämligen hittat en helt laglig ISO-fil, som dock är RETAIL.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det är ingen somhelst skillnad på skivorna, det enda som skiljer sig är textrad i filen "ei.cfg"

Antingen tar du bort den eller byter ut retail mot oem i den.

I slutändan är det dock nyckeln som bestämmer iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Det är ingen somhelst skillnad på skivorna, det enda som skiljer sig är textrad i filen "ei.cfg"

Antingen tar du bort den eller byter ut retail mot oem i den.

I slutändan är det dock nyckeln som bestämmer iaf.

Menar du denna rad

[EditionID]
HOMEPREMIUM
[Channel]
Retail
[VL]
0

Blev såklart lite nyfiken Och kollade min skiva HP skickat mej Och vid installation behövs ingen nyckel alls Fick inte ens med nån

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Menar du denna rad

[EditionID]
HOMEPREMIUM
[Channel]
Retail
[VL]
0

Blev såklart lite nyfiken Och kollade min skiva HP skickat mej Och vid installation behövs ingen nyckel alls Fick inte ens med nån

Precis den filen menar jag

Byt ut EditionID mot valfritt så kommer den automatiskt installeras, sen välj retail eller oem.

Att du inte behöver skriva in nyckel vid installation beror på att i BIOS finns det SLIC en "marker" (XP har 1, vista 2.0 och 7 2.1) samt SLP nyckel (System locked pre installation).

Om skivan matchar tillverkaren och om slic 2.1 finns så aktiveras den automatiskt offline, så är det på alla OEM maskiner.

Hoppas jag har rätt i mitt uttalande bara:p.
Mer finns att läsa på Mydigitallife's forum:).

Permalänk
Medlem

Är av samma uppfattning som tcntad, bara att deleta filen ei.cfg och skriva in din lagliga cdkey vid installation.

Permalänk
Medlem

Är det värt att installera från Windows 7 Premium OEM till Windows 7 Ultimate ? (laptop)
Är det någon stor skillnad mellan dem? Prestandad skillnad?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
Är det värt att installera från Windows 7 Premium OEM till Windows 7 Ultimate ? (laptop)
Är det någon stor skillnad mellan dem? Prestandad skillnad?

Det är ju precis samma OS, bara några få applikationskillnader

Permalänk

Jag uppar denna tråden!

har slarvat bort min orginal 64b w7 ultimate..

Hur gör jag då? (har fodral och nyckel orginal kvar)

Ladda ner iso o bränna? och var hittar jag rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Jag uppar denna tråden!

har slarvat bort min orginal 64b w7 ultimate..

Hur gör jag då? (har fodral och nyckel orginal kvar)

Ladda ner iso o bränna? och var hittar jag rätt?

Vilken W7 64-bit iso/skiva sak funka

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄