Permalänk
Medlem

Alienware m17x Tråden

Hej

Jag tänkte jag skulle skapa en tråd för alla oss som har en Alienware m17x-R1. och m17x-R2
det vill säga här diskuteras problem med hårdvara och mjukvara Vilka inställningar som man tycker fungerar bäst ,överklockning och drivrutiner
och skriv gärna vilken hårdvara ni har har vad ni har för poäng i olika testprogram.

1: Ett problem som jag märkt är att wlan -kortet och blåtands kortet stör varan
och stör dels när man streamar musik eller försöker använda en mus med blåtand.

Problemet uppstår när man belastar nätverket via det trådlösa kortet tex när man ladda ner eller skickar filer mellan datorerna (även spelar online).
Vilket resulterar i att blåtandskortet antingen lägger av helt eller tappar anslutningen + att det trådlösa kortet förlorar hastigheten. Detta gäller främst för dom som använder sig av N i 2.4 nätet.

Den enda lösningen jag kommit på är att köra på 5ghz nätet i stället, sedan jag gick över till det fungerar både ljud,mus& trådlöst som det ska.

2:Ett annat problem har varit i windows 7 där det trådlösa kortet stänger av radion. Lösningen är simpel gå in i Lan&Wlan korten i tur och ordning och stäng av att windows får stänga av korten för att spara ström. (Du måste göra det även i lan kortet annan stängs wlanen av ändå.

3:Ytligare ett problem är att windows 7 ej går att starta utan det blir en svart ruta med en blinkade pinne i hörnet.
Lösning: uppdatera BIOS till A3

Sedan har jag en fråga som kanske någon annan har en lösning på?
När man använder w7 så strular kameran med ljuset när man ska använda sig av ansikts logon även om man ändrar ljuset på kameran så stannar inte inställningarna till nästa gång man ska logga in.

Finns det möjligen någon som har en lösning på det?

Min hårdvara:Nvidia 2x 280gtx, Intel core 2 Extreme q9300,4gig ram, Intels ssd g2 hårddisk , och jag kör windows7 ultimate x64.

Windows Experience Index= 7.3
3DMark 06=15224

/aragon Ps:ursäkta grammatik/stavfel

Dell har beslutat att byta ut min dator då det varit lite bekymer med wlan och blåtand som ser ut att orsakas av problem med antennerna i skärmen.

Den nya datorn kommer att ha en i7 920mx cpu ,2 ati 4870 kort och 6gig 1333 minne , hårddisken kommer bestå av 1 samsung ssd och 1 intel ssd g2.

Jag får åter komma med prestanda resultat
och i fall det är några liknade bekymmer med de trådlösa korten.

/aragon

Så äntligen har den nya datorn kommit och jag kan gladligen meddela att problemen som var i R1 är borta i R2.
Tydligen är det flera som haft problem med skärmen med i7 920mx & 4870 men i med den nya bios uppdateringen så är problemet borta.

Poäng:

3DMark 06 = 21212 då har jag bara ställt upp cpun 5% jag åter kommer med mer info alt efter som.

/aragon

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostade datorn för dig allt som allt? Pris, frakt, tull mm