Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2008

Problem med datorhaveri vid spel

Har följande dator: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=245517 dock med 3gb ram.

Problemet jag har är att datorn kraschar, antingen med bluescreen eller så stänger den bara av sig, när jag spelar BF2. Har haft problem med FPS-drops så jag har ställt in allt på low och kör 1280x720 upplösning men jag får fortf. drops och krascher. Har även problem med vissa andra spel men CS fungerar bra.

Jag laddade ner PCMark Vantage för att köra ett test för att kunna få fram någon slags info men datorn lade av under testet, just på "Gaming Test 1". Då jag inte har någon koll alls och försökt googla utan resultat så hoppas jag att någon här kan komma med lite tips på vad jag kan göra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Har du haft maskinen ett tag?

Din maskin verkar lägga av då den belastas.

Hmmmm, Har du damm som blockerar ventilationen, det är heta saker i maskinen som behöver ventilation,
lösning, Tryckluft på burk & blås rent, kan behövas att någon, eller några luckor behöver öppnas för denna operation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoogieMan
Har du haft maskinen ett tag?

Din maskin verkar lägga av då den belastas.

Hmmmm, Har du damm som blockerar ventilationen, det är heta saker i maskinen som behöver ventilation,
lösning, Tryckluft på burk & blås rent, kan behövas att någon, eller några luckor behöver öppnas för denna operation.

Ja, jag har haft den ett tag. Det var när jag kom igång och spelade nu efter en längre paus som problemen började. Bra tips, känns ganska troligt att det kan vara problemet, ska testa det!