Mac Pro svettas vid musiklyssnande

Permalänk
Melding Plague

Mac Pro svettas vid musiklyssnande

Kraftfulla Nehalem-baserade Xeonprocessorer till trots, värstingen Mac Pro svettas ovanligt mycket vid alldagliga uppgifter som ljuduppspelning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Haha som vanligt sticker Apple huvudet i sanden och förnekar problem.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Måste säga att det låter mycket förvånande, så pass grundläggande problem tycker man inte att de borde kunnat missa. Sån grej som jag skulle tycka vara pinsamt att missa om jag byggt ihop en dator åt någon.

Permalänk

Ännu pinsammare att förneka

Permalänk
Medlem

Riktigt pinsamt att apple förnekar problem när det finns övertygande bevis, riktigt dålig stil, har de börjat titta på hur diktaturen kina löser sina problem?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Att en programmerare från Hackintosh scenen bidrar med hjälp är underbart ironiskt.

Permalänk
Medlem

Standard förfarande, låtsas som om det inte händer så kanske det går över av sig självt.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Avstängd

apple ger prov på att dubbla priset för deras produkter är väl förvaltade.

Permalänk
Medlem

Hmm, inte för att vara sån men hur tänker ni som säger att Apple förnekar det?

1) Bara för att apple inte har någon officiell dokument på den nyligen upptäckta buggen betyder inte att dom förnekar det!

2) Dom som "nekar" det är supporttekniker, oavsett vilken tillverkare man skulle ringa till skulle säga exakt samma sak, det betyder dock INTE att det hade låtit samma om man hade talat med någon högre uppsatt person!

Men antar att det fortfarande är enormt kul att basha Apple såfort man får chansen trots att andra tillverkare har liknande eller ännu värre fel!

Ja naturligtvis kommer jag bli anklagad för att vara fanboy, inte oväntat det heller

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Riktigt pinsamt att apple förnekar problem när det finns övertygande bevis, riktigt dålig stil, har de börjat titta på hur diktaturen kina löser sina problem?

Instämmer.. Har aldrig gillat Apple pga deras sätt generella policy att man inte får göra nånting med grejer man köpt från dem (ex. installera OSX på PC eller installera vilken app man vill på sin iPhone) och att låtsas som om reella problem inte existerar lär ju inte göra någon glad.. Speciellt inte när det handlar om deras mest påkostade modeller som enbart riktar sig till professionella användare..

Permalänk
Medlem

Fast detta är väl inte första gången som apple tycker att det finns inga fel på deras produkter, se bara på nya iMac 27. Där har man enorma kvalitetsproblem och något erkännande har inte kommit ännu. Det är givetvis kostnadsfråga och apple vill slippa detta men uppenbara fel ska man erkänna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Hmm, inte för att vara sån men hur tänker ni som säger att Apple förnekar det?

1) Bara för att apple inte har någon officiell dokument på den nyligen upptäckta buggen betyder inte att dom förnekar det!

2) Dom som "nekar" det är supporttekniker, oavsett vilken tillverkare man skulle ringa till skulle säga exakt samma sak, det betyder dock INTE att det hade låtit samma om man hade talat med någon högre uppsatt person!

Men antar att det fortfarande är enormt kul att basha Apple såfort man får chansen trots att andra tillverkare har liknande eller ännu värre fel!

Ja naturligtvis kommer jag bli anklagad för att vara fanboy, inte oväntat det heller

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Hmm, inte för att vara sån men hur tänker ni som säger att Apple förnekar det?

1) Bara för att apple inte har någon officiell dokument på den nyligen upptäckta buggen betyder inte att dom förnekar det!

2) Dom som "nekar" det är supporttekniker, oavsett vilken tillverkare man skulle ringa till skulle säga exakt samma sak, det betyder dock INTE att det hade låtit samma om man hade talat med någon högre uppsatt person!

Men antar att det fortfarande är enormt kul att basha Apple såfort man får chansen trots att andra tillverkare har liknande eller ännu värre fel!

Ja naturligtvis kommer jag bli anklagad för att vara fanboy, inte oväntat det heller

Jag skulle gärna vilja se ett exempel på ett annat företag som tar hutlösa överpriser och ändå säljer produkter av så här låg kvalitet.

Permalänk

slår vad om att detta kan ha hänt på en pc med.. bara att när det är apple så är det apple..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Fast detta är väl inte första gången som apple tycker att det finns inga fel på deras produkter, se bara på nya iMac 27. Där har man enorma kvalitetsproblem och något erkännande har inte kommit ännu. Det är givetvis kostnadsfråga och apple vill slippa detta men uppenbara fel ska man erkänna.

Erkännande har kommit i form av 2 firmware releaser för just iMac 27" och dom skärmproblem dom har vilket är om något ett erkännande, eller vad vill du ha? Att steve jobs står på sina bara knän och ber om förlåtelse?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Jag skulle gärna vilja se ett exempel på ett annat företag som tar hutlösa överpriser och ändå säljer produkter av så här låg kvalitet.

1) Pris & kvalite är inte synonymer, finns höga priser i alla brancher som gemene man anser vara för högt, dock för dom som köper det är det naturligtvis något som tilltalar dom att göra köpet!

2) Att det råkar blivit något fel på just en revision av Mac Pro, något som troligen kommer att lösas av Apple med en firmware uppdatering i framtiden betyder inte att Apples samtliga produkter är av låg kvalité

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Att en programmerare från Hackintosh scenen bidrar med hjälp är underbart ironiskt.

Haha! För övrigt är det jag

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Nä men lägg av, att kalla 2 uppdateringar för erkännande är rätt så fel. Du sa själv att inga oficiella dokument från apple har kommit gällande detta fel och det förväntar jag mig att de ska komma ut gällande de imac problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Erkännande har kommit i form av 2 firmware releaser för just iMac 27" och dom skärmproblem dom har vilket är om något ett erkännande, eller vad vill du ha? Att steve jobs står på sina bara knän och ber om förlåtelse?

1) Pris & kvalite är inte synonymer, finns höga priser i alla brancher som gemene man anser vara för högt, dock för dom som köper det är det naturligtvis något som tilltalar dom att göra köpet!

2) Att det råkar blivit något fel på just en revision av Mac Pro, något som troligen kommer att lösas av Apple med en firmware uppdatering i framtiden betyder inte att Apples samtliga produkter är av låg kvalité

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Nä men lägg av, att kalla 2 uppdateringar för erkännande är rätt så fel. Du sa själv att inga oficiella dokument från apple har kommit gällande detta fel och det förväntar jag mig att de ska komma ut gällande de imac problem.

Nej, jag sa att det inte kommit några officiella dokument om Mac Pro, har du missat att det är det denna tråden handlar om? Och om du inte förstod det så har Apple visst uppmärksammat iMac problemen, något som du sa att dom inte hade, men visst, vill du bete dig som en 12 åring och flamea bara för flameandets skull så visst, kör på om det gör dig lyckligare!

Dessutom, det som quotas skall vara över det man själv skriver som resten av forumet gör, eller läser du en bok baklänges?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Den blir 30 grader varmare?! (än vad den borde vara, så uppfattade jag iaf texten)

Om CPUn blir 30 grader varmare för 25% användning så ligger datorn väldigt illa till.

Permalänk
Medlem

Problemet är att om de officiellt erkänner problemen så kommer +397% mänskor ringa supporten och kräva ny dator för att deras "har det här kända problemet". ("Vi känner till det och det enda vi kan göra för tillfället är att invänta en fix" skulle pacificera hälften, resten skulle fortfarande kräva ny dator <i>nu</i>)
Alltså - mer teletrafik(för problem som i minst hälften av fallen skulle vara inbillade), mer krav, och fortfarande intet sätt att fixa det förrän de ordnat en firmware/mjukvaruuppdatering.

Grundproblemet är alltså att kunder är idioter och att Apples allra högsta dröm är maximal profit, liksom de flesta företag i en kapitalistisk värld, vilket går hand i hand med att bete sig lite svinaktigt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Jag har inte sagt att de inte har uppmärsammat felet, det har de givetvis gjort och släppa 2 firware uppdateringar som har hjälpt till viss del men fortfarande kvarstår en del problem med maskinerna. Det jag däremot har sagt och det verkar stämma till en stor del är att Apple har som tendens att sopa undan de problem som man har under mattan och hoppas kunderna inte gnäller om det. Detta kan bekräftas även av de Apple-fanatiker som finns.

Flamea vill jag definitivt inte göra då jag diggar apples-produkter och ska troligtvis införskaffa en imac 27 inom snar framtid, väntar nog till rev. 2 eller nått tills problemen är lösta.

Apple har alltid rätt oavsett vad (apples slogan, den som kunderna inte ser).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Nej, jag sa att det inte kommit några officiella dokument om Mac Pro, har du missat att det är det denna tråden handlar om? Och om du inte förstod det så har Apple visst uppmärksammat iMac problemen, något som du sa att dom inte hade, men visst, vill du bete dig som en 12 åring och flamea bara för flameandets skull så visst, kör på om det gör dig lyckligare!

Dessutom, det som quotas skall vara över det man själv skriver som resten av forumet gör, eller läser du en bok baklänges?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Nej, jag sa att det inte kommit några officiella dokument om Mac Pro, har du missat att det är det denna tråden handlar om? Och om du inte förstod det så har Apple visst uppmärksammat iMac problemen, något som du sa att dom inte hade, men visst, vill du bete dig som en 12 åring och flamea bara för flameandets skull så visst, kör på om det gör dig lyckligare!

Dessutom, det som quotas skall vara över det man själv skriver som resten av forumet gör, eller läser du en bok baklänges?

Aaaaw! blev du lite sur nu? Man får citera hur man vill så du misslyckas i ditt arbete som språkpolis. Men vänta! det är ju orelevant för tråden... Ang iMacproblemet har inte Apple gjort något officielt uttalande än. Klart man som konsument kan kräva en officiell förklaring då och då. Ni ÄR hjärntvättade.

Permalänk
Medlem

It just works!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
Ang iMacproblemet har inte Apple gjort något officielt uttalande än. Klart man som konsument kan kräva en officiell förklaring då och då. Ni ÄR hjärntvättade.

Som sagt, Apple har uppmärksammat problemen med iMac:arna

http://support.apple.com/kb/DL998
http://support.apple.com/kb/TS3207

Vad mer ska dom göra? Troligen är det bara en liten % av skärmarna som är påverkade, är ju ingen nyhet att dom dåliga rösterna hörs mest, hade dom gjort en stor pressrelease i alla stora media medium som du verkar förvänta dig hade troligen enormt många inte fortsätt köpa iMacarna helt i onödan, varför skulle Apple eller något annat företag för den delen döda sina egna produkter helt i onödan? Om det är en liten del som är påverkade av skärmproblemen så är dom sidorna jag länkade till fullt tillräckliga!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
apple ger prov på att dubbla priset för deras produkter är väl förvaltade.

Ja men det är ju klart dom vet att det säljer om det har en Apple logga. They know it just works.

Permalänk

Det är många som haft problem med dom, men jag tycker fortfarande att de länkarna förklarar tillräckligt. Problemet är att hårdvarusidor sällan informerar om lösningar då problemen drar mer läsare.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Jag skulle gärna vilja se ett exempel på ett annat företag som tar hutlösa överpriser och ändå säljer produkter av så här låg kvalitet.

Sony ... gäller både deras bärbar VAIO, samt deras tillverkning av batterier till andra tillverkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Haha! För övrigt är det jag

Mäktigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
... betyder inte att Apples samtliga produkter är av låg kvalité

Apples produkter ÄR av låg kvalité, gud.
Sen om vissa tycker att deras produkter ser snygga ut p.g.a. deras löjligt simpla design med en vit färg på är en annan sak.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Apples produkter ÄR av låg kvalité, gud.
Sen om vissa tycker att deras produkter ser snygga ut p.g.a. deras löjligt simpla design med en vit färg på är en annan sak.

Låt oss säga att de INTE är av sådan kvalité som Apple är duktiga på att få folk med rutiga skjortor och röda byxor att TRO.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Apples produkter ÄR av låg kvalité, gud.
Sen om vissa tycker att deras produkter ser snygga ut p.g.a. deras löjligt simpla design med en vit färg på är en annan sak.

På vilket sätt är dom av låg kvalité?

Simpel design? Vit färg? Jag skulle aldrig köpa en Appledator som hade vit färg, dessutom hur vill du att en Mac ska se ut, som ett rymdskepp med massa röda/blåa/gröna dioder överallt, omotiverade skarvar överallt som andra tillverkare har, 1 ingång på baksidan, 2 på framsidan, 4 på högersidan, 3 på vänstersidan, 2 under datorn, 312 knappar knappt fungerar osv?

Iaf, en sån simpel sak som trackpad, har testat många olika "PC"s och 99% av dom är trackpaden enormt frustrerande att använda, på en MBP är den helt underbar, varenda knapptryckning fungerar, minsta lilla rörelse registreras med grym precision, multitouch osv osv.

Iofs har det inte med denna tråden att göra så vetifan varför du kommenterade mitt inlägg med något random?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?