vill ni se benchmarks e6300 vs 965BE?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2004

vill ni se benchmarks e6300 vs 965BE?

jag kommer snart att få en phenom 965BE och undrar ifall någon kan vara intresserad av några spelbenchmarks för att se om man har någon som helst nytta av starkare cpu när grafikkortet är relativt svagt(8800gtx).

ifall intresse finns skriv namn på spel samt om det är någon specific auto-demo eller en bana jag ska köra och jämföra fps.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005

Crysis, FarCry2 och kanske HL2-motorn (är ju välanvänd). Då täcker man in rätt många användare.

Det kunde vara kul om du först kör med inställningar som gör att du kan köra spelet i bra FPS med din gamla processor, jämför med hur mycket mer FPS du får med nya systemet. Men dessutom ställer upp grafikkvaliteten på nya systemet tills du kommer ned i ungefär samma FPS som du hade med din tidigare processor.
En oklockad E6300 vs en Phenom II 965 borde ge rätt stora skillnader kan man tycka (även med ett grafikkort som i dagsläget hamnar i mellanklassen). Men jag förmodar att det beror på upplösning (och grafikkvalitet), i tillräckligt hög upplösning och bildkvalitet misstänker jag att grafikkortet drar ned skillnaden.

~Pelle~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Empire total war. är själv intresserad om det skulle hjälpa med en quad i det spelet

i7 6700. 20GB DDR4. GTX 1060 6GB. Fractal node 202. Intel 535 480GB. HTC Vive.