Mozilla färdigställer Weave Sync 1.0

Permalänk
Melding Plague

Mozilla färdigställer Weave Sync 1.0

En ny tjänst från Mozilla gör det möjligt att synkronisera tabbar, bokmärken och sparade lösenord mellan flera datorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Härligt!

Chrome har haft bokmärkessynkronisering sedan den senaste versionen, men jag saknar fortfarande lösenordssynkronisering - men det kommer väl snart, kan tänkas.

Jag väljer dock inte FireFox för det:D

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

detta är grejer det!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Var ju på tiden...

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd

Bra skit! Ska städa lite bland bokmärkena nu.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Väldans vad populärt det har blivit med browsersynk, Opera Unite är ju ganska nytt det också.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

mozilla har ju pluginen lastpass också till lösenord så det där med bokmärken etc. hade varit bra.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Väldans vad populärt det har blivit med browsersynk, Opera Unite är ju ganska nytt det också.

Nja, Opera Link har ju funnits i alla fall över 2 år eller? Opera Unite är inte riktigt samma sak som Mozilla Weave Sync...

http://www.opera.com/link/start/

Tänk på att Opera Link inte på något sätt är knytet till en vis webbläsare. Jag kan sitta i en mac-dator och använda tex FireFox, gå till http://link.opera.com/ och logga in där. Sedan kan jag komma åt alla mina länkar. Jag kan även lägga till länka där om jag vill.
Men sitter jag i Opera så synkas det ju som sagt automatiskt hela tiden.

Det som är lite intressant är att det alltid blir sådana hylningar när Firefox kommer med något, men att samma sak funnits i Opera i både 2 och 10 år spelare visst ingen roll...

Tänk om folk hade vågat testa Opera och verkligen lärt sig det, tror dom hade förmodligen nyttjat det då. Men smaken är som röven, klöven.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Väldans vad populärt det har blivit med browsersynk, Opera Unite är ju ganska nytt det också.

Det heter Opera Link. Opera Unite är nåt helt annat.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

haha förstår inte på sidan har det 4,5 stjärnor men om man läser comments jätte många some votat 1 skumt

Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50

Permalänk
Medlem

En smidig sak med Opera link är att om man inte vill länka ihop fler datorer (om man tex sitter på en publik dator) finns allting i en "onlineversion" också (man loggar in till "Mina sidor" på Opera), någonting jag väl antar kommer finnas också i Firefox?

I Opera Unite finns ju en mängd tillägg man kan installera, därbland komplement till Opera Link (som ju fungerar automatiskt). Document Sync och File Sharing är två exempel. Det lär ju likaså komma till Firefox!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nathanael
Chrome har haft bokmärkessynkronisering sedan den senaste versionen, men jag saknar fortfarande lösenordssynkronisering - men det kommer väl snart, kan tänkas.

Lösenordshanteraren Lastpass har ett tillägg till Chrome
Lastpass Extension

Finns även till FF, IE och Safari.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qscwdzeax
Lösenordshanteraren Lastpass har ett tillägg till Chrome
Lastpass Extension

Danke!

Internet förenar.

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

Xmarks finns väl med till de flesta webbläsare. Synkar bokmärken och lösenord smidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rSon
Xmarks finns väl med till de flesta webbläsare. Synkar bokmärken och lösenord smidigt.

Tycker Xmarks är bättre än Weave Sync, framför allt snabbare.
Det är alltid så mycket hype när det gäller Google, föredrar att stödja mindre hypade företag, Googles söktjänst är det enda man inte klarar sig utan

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rSon
Xmarks finns väl med till de flesta webbläsare. Synkar bokmärken och lösenord smidigt.

Precis^^ Xmarks har ju bokmärkessynk och lösenordssynk.. Jag har använt det till Firefox i minst ett år så detta är väll ingen jättenyhet..

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Precis som ni redan sagt, Xmarks (tidigare Foxmarks) har ju funnits ett rätt bra tag nu, och fungerar alldeles utmärkt, så ser inget direkt nybanande med Weave-mojjen, förutom med tabbar, men det verkar lite överdrivet tycker jag.

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem

Opera äger hårt

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av irona1
haha förstår inte på sidan har det 4,5 stjärnor men om man läser comments jätte många some votat 1 skumt

Kanske för att det är dom som gnäller som oftast skriver kommentarer!?

Permalänk
Medlem

Verkar som att skiten kanske inte är så stabilt, om man läser kommentarerna. Då håller jag mig till xmarks ett tag till.

Permalänk
Medlem

Blir samma här att behålla Xmarks ett tag till. Fungerar ju felfritt

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Xmarks lever även jag med sedan lång tid tillbaka! Inga planer på att ändra mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClAyMan
En smidig sak med Opera link är att om man inte vill länka ihop fler datorer (om man tex sitter på en publik dator) finns allting i en "onlineversion" också (man loggar in till "Mina sidor" på Opera), någonting jag väl antar kommer finnas också i Firefox?

Jadå, det kommer garanterat, det är bara att vänta. Det är lätt att se vilka funktioner Fx kommer ha i framtiden - det är bara att titta på Opera idag Svårare att se NÄR de implementeras i Fx dock.

Permalänk
Medlem

Syncar xmarks awesome-baren med? För det gör Weave.

Permalänk
Medlem

Använder Xmarks och kommer nog fortsätta ^^;
Fint av mozilla att fixa en egen dock

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som kör med båda? ^^
Har inte bestämt mig för vilken jag ska avinstallera än.

Permalänk
Medlem

Spara mina lösenord på en server? Skulle inte tro det!
Bokmärken kan ju däremot vara praktiskt.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
Spara mina lösenord på en server? Skulle inte tro det!
Bokmärken kan ju däremot vara praktiskt.

Precis vad jag tänkte, det känns väldigt vanskligt med att spara lösenord på någonannans server.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

vad nudå?jag har ju inget att dölja.....

nä allvarligt, skickar lösenord iväg på en server , känns inte särskild smart med tanke på övervakningssamhället vi lever i och alla som leker småhackers på nätet. Jag har inte ens autologin på de sidor jag besöker.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

.... och jag går inte utanför dörren för då kan jag bli träffad av blixten...

Avd. Paranoid.

Visa signatur

"Det svåraste när man haft framgång är att hitta någon som glädjer sig på ens vägnar"

i7 920 2,66GHz | 6GB OCZ DDR3 | ASUS EAH5870 1GD5 1GB | Asus P6T | Intel X-25M G2 160 GB SSD & Samsung Spinpoint F1 1TB | Corsair 450W VX | Antec 300 | Win7 Ultimate 64-Bit