Va i helevete är problemet med min laptop? (Acer Aspire, hårddisk)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Internet
Registrerad
Feb 2006

Va i helevete är problemet med min laptop? (Acer Aspire, hårddisk)

Min laptop har en tendens att med allt från 5 - 35 mins intervall göra något som jag endast kan beskriva som om att den stänger av hårddisken för 10 sekunder.

problemet har funnits enda sen jag fick datorn, men acers support är ett skämt som inte ens är roligt...

Har skickat datorn till dem 3 gånger utan att dem lagat hårddisken utan bara formaterat om den (fick även tillbaka datorn en gång med chassiskada!)

är det någon typ av glapp som skapar detta eller är det bara att hårddisken är dålig?

som jag sagt många gånger efter jag fått den datorn, skall aldrig köpa ACER igen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:)
Registrerad
Okt 2008

Acer är ren skit må jag få säga!

Morsan har en bra acer modell, som tur är så fungerar den som den ska!
Byt ut disken istället, stoppa in en fin liten ssd kanske ?

Apple Mac Mini

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Jag vet inte mer lösningar än att stänga av allt vad energispar heter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Playa del Björnlunda
Registrerad
Mar 2007

Prova att stänga av funktionen "Stäng av hårddisken efter" i Energialternativ på kontrollpanelen.

(W7/Vista= Kontrollpanelen, Maskinvara och ljud, Energialternativ. Ändra Schemainställningar, Ändra avancerade inställningar. På hårddiskfliken bläddrar du neråt så att du kommer till 0, sedan trycker du en gång till så står det "aldrig". Verkställ och se om det fungerade.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Internet
Registrerad
Feb 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SupaBeast
Prova att stänga av funktionen "Stäng av hårddisken efter" i Energialternativ på kontrollpanelen.

(W7/Vista= Kontrollpanelen, Maskinvara och ljud, Energialternativ. Ändra Schemainställningar, Ändra avancerade inställningar. På hårddiskfliken bläddrar du neråt så att du kommer till 0, sedan trycker du en gång till så står det "aldrig". Verkställ och se om det fungerade.)

Sitter i Linux å det är inte så att den stängs av efter att jag inte rört datorn på x min, den stänger av sig när jag kollar film, spelar ( hängde sig tillochmed en gång under tiden jag skrev detta inlägg)

funderar på en SSD, vänta på CSN pengar bara

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Åk till en lokal datorfirma och låt de klona din hårdisk till en ny via en stationär dator. Du får prova datorn i kanske en timme och fungerar det så vet vi att det är hårdisken som orsakat problemet.
Men kan inte ett dåligt ram-minne orsaka frysningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Internet
Registrerad
Feb 2006

ganska säker på att det är hårddisken, för när frysningarna sker så lyser in den fina "jag tänkter"-lampan. och när den börjar lysa så släpper frysningarna