Permalänk

Datorn fryser typ!

Hej, min dator fick något konstigt problem igår, den bara blev slö o lagga fast, Jag trodde det kunde vara virus (körde window 7), så jag testar o starta om datorn men samma problem igen, problemet är alltså att datorn startar, men man kan inte starta några program, startar man tex firefox så startar den o fryser fast, musen får fortfarande röra och man kan avsluta firefox genom att högerklicka o välja avsluta men kryssa går inte, "Dator" går att öppna men samma sak där, inget händer. Då testar ja taskmanager, men samma sak där den bara fryser fast, alltså själva datorn är inte fast utan bara programmen jag startar

Tycker detta är helknasigt så jag bootar upp ubuntu istället (installerat på samma hårddisk),

men tro det eller ej, exakt samma sak där, helt cp.

jag går vidare och försöker formatera datorn genom att installera om windows 7, går in en liten del i installationen tills jag kommer till informationsrutan där man ska godkänna vilkoren. men nej då, musen går att röra men rutan kan inte kryssas i....

stänger av datorn o startar windows igen, denna gången upptäcker windows fel (innan själva windows är aktiverat), det står "inkonsekvens kontrolleras" och en checkdisk körs...

datorn fungerar perfekt igen, kl är då 2 på natten o ja orkar inte kolla någonting, stänger av datorn o startar den igen idag på morgonen, allt funkar som det ska, efter ett tag sätter jag datorn i viloläge, och alla problem är tillbaka som de va igår!!!!

någon som har någon aning om vad felet kan vara ?

jag tror på hårddisken, men någon som vet hur ja kan kolla o va säker på det?

tips på några bootprogram som kan hjälpa mig ?

Tacksam för svar...

Permalänk
Medlem

Tjena hiren.
Info om systemet du kör är alltid bra.

Du säger att programmen som du öppnar, mappar som du öppnar, låser sig men inte datorn, skumt, och du får inga blådumpar?

Hoppas det löser sig.

/S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........