Wireless på Asus moderkort - Löst

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Wireless på Asus moderkort - Löst

Hej

Jag vet inte om detta tagits upp här på forumet tidigare. I så fall ber jag om ursäkt för denna tråd. Men jag kunde själv inte hitta ordentlig information när jag felsökte och hade definitivt uppskattat en tråd som denna. Jag höll på i timtal att för att få igång trådlösa nätverket på min nya rigg.

Processor - i5, 750
Moderkort - Asus p7p55d PRO
Minnen - Corsair XMS3
osv.

Historian:
Jag visste att det inte fanns "riktiga" drivrutiner för x64 (64-bitars) Linksys WUSB54G. Men eftersom det är samma chip (?) i dessa som på andra trådlösa USB-stickor, så går det använda de andras drivrutiner. Men hur jag än försökte så gick det inte installera dem.

Mitt nästa försök var att låta windows update hitta drivrutiner. Så jag pluggade i en ethernet-kabel och körde internet via den. Windows hittade en drivrutin men hängde sig varje gång som den försökte installera den. Enda sättet att få kontakt med windows igen var att dra ur USB:n till det trådlösa. Detta fick mig att dra tankarna mot moderkortet.

Av någon anledning så startade jag om datorn och upptäckte att med USB:n till trådlösa i, så vägrade datorn stänga av sig helt. Windows var avstängt men moderkortet lät fläktarna fortsätta gå tills jag drog ur USB:n till trådlösa. Det var nu det slog mig att det måste höra ihop med moderkortet.

Jag laddade hem senaste BIOS och följde nedanstående länks instruktioner. När datorn startat upp efter uppdateringen så fungerade allting direkt!

Lösningen:
Uppdatera BIOS

Tillvägagångssätt:
BIOS Update | Step by Step-instruktion