Dell 1530, Hd uppspelning och kylnings problem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Internationell
Registrerad
Feb 2010

Dell 1530, Hd uppspelning och kylnings problem?

Halloj på er. Har lite frågor jag hoppas kunna få svar på här. Är dock ingen mästare på datorer även om jag har lite koll. Fattar jag inte vad ni förklarar så säger jag bara till.

Det är såhär att jag lyckats gått och köpt mig en GoPro hjälm kamera som spelar in i hd. Använder 720p 60 fps eller 1080p 30fps.
Hursom, när jag ska spela upp det på min bärbara dator (använder VLC) så börjar det hacka efter ca 5min. Varierar lite så det är inte exakt 5min varje gång. Stänger jag ner vlc och väntar några minuter funkar det gå att se ytterligare några minuter osv.
Datorn blir oxå väldigt varm nere i vänstra hörnet (hörnet mot mig). Har googlat mig fram till att det är där hårddisken sitter och antar därför att det är den som blir varm. Eller rättare sagt har jag googlat mig fram till att HDD sitter där och det står väl för Hard Disk Drive? Bäst att ta upp det med så det inte blir några missförstånd.
Det spelar ingen roll om jag kör direkt via minneskortet i datorns inbyggda minneskort läsare eller från hårddisken. Samma problem uppstår även då om än kanske jag kan se lite längre. Har inte tagit tid på det så jag har inget fakta bakom det.
Så, någon som har några förslag på vad det kan vara? Fixar inte datorn att spela upp HD eller blir den helt enkelt för varm?
Förslag och tips mottages tacksamt.

Datorn specs är följande
CPU Mobile DualCore Intel Core 2 Duo T9300, 2500 MHz
Ram 2x2 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (6-6-6-18 @ 400 MHz)
Grafikkort NVIDIA GeForce 8600M GT (256 MB)