Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundom
Registrerad
Feb 2010

Hur spårar man win XP actions.

Om ett program inte startar och inget felmeddelande kommer upp, finns det då något sätt att spåra vilka kommandon som avgetts bakom "XP-GUI't"? Jag tänker mig en *.log-fil som visar exakt vilka kommandon som avges och eventuellt ett felmeddelande där.

Mitt intressanta lilla problem är just detta. Jag har installerat ett litet program som vägrar start och det kommer inte upp några meddelanden. Jag vill undika allt chansande med att avinstallera och installera en massa progam och istället kolla upp exakt vad som händer och korrigera det.

Några tips och tricks?

Tacksam för ideer.
/R

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Sep 2005

Loggboken kanske?
Namn på program/fil?
Fil intakt?

Snälla alla ni som skapar å svarar, F A K T A!
Så ingen gissningslek där ni leker, å skapa inte en tråd innan ni vet hur ni ska forma den till nåt konkret.
Du som trådskapare blir irriterad över brist på hjälp å dom som ska hjälpa blir less på att korrigera folk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundom
Registrerad
Feb 2010

Loggboken har jag vart och titta i men där finns inget. Programmet som skall installeras är "Device manager" för min philips mp3 spelare. Samma installationsfil fungerar på min stationära dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Sep 2005

hmm oftast så har program inbyggt gällande felrapportering, dvs skapa en logg
Kan ibland gå att framtvinga med xxx.exe /1 logg.txt ( /1 är inte alltid men oftast)
Annars så måste du köra de genom 3´e part program som "läser" allt vad programmet frågar om. (ex:http://www.x-setup.net]
Jag ger mig tusan på att man ska kunna göra detta med windows å, men en funktion som man testat 1 gång är inte lätt å komma ihåg

Snälla alla ni som skapar å svarar, F A K T A!
Så ingen gissningslek där ni leker, å skapa inte en tråd innan ni vet hur ni ska forma den till nåt konkret.
Du som trådskapare blir irriterad över brist på hjälp å dom som ska hjälpa blir less på att korrigera folk.