ATCS 840 Blue Power av Wolverine

Permalänk
Melding Plague

ATCS 840 Blue Power av Wolverine

Mästermoddaren Magnus "Wolverine" Persson visar upp ett nytt mästerverk för SweClockers läsare. Den här gången handlar det om ett bygge med Cooler Masters jättechassi ATCS 840.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Grymt bygge tycker allt ser super ut, förutom en sak, gravyren på intel x25 ssd hårddiskarna. Annars gillar jag allting, top betyg.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!
Borde tagit ganska långt tid

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

fyfan så snyggt Wolverine!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Riktigt läckert!

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Galet snyggt, du är ju en talang, helt klart!

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

jag undrar verkligen hur det är med all denna sponsring,

Ringer nåt företag och säger att du ska göra en dator eller är det du själv som ringer runt eller mailar eller vad du nu än gör och säger att du behöver prylar till ditt nya projekt?

Får du behålla datorn eller äger nån annan den?

Ont: Riktigt snygg faktist gillade graveringarna till ssd diskarna

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk

Skickligt byggt men fult designat! Vissa kallar det där stilrent, men jag är tveksam - det är så mycket skumma nätmönster överallt.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och välgjort!

Själv tycker jag inte riktigt att den blåa alumniumen var snygg och mönstret på sidoplåten bakom moderkortet var lite för mycket, men det kan bero på att jag är grymt avundsjuk på att du verkar ha fått alla grejer så jag måste ju vara lite negativ också (det kan även vara så att bilderna inte gör chassit rättvisa och att det ser snyggare ut i verkligheten)

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk

Mycket arbete nerlagt där må jag säga!

Även om jag tycker att du gjort finare moddar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Är personligen inte så förtjust i blått till datorer men detta bygge är bara så enormt snyggt och välgjort gillar det verkligen

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk

Vitt ljus på insidan tror jag skulle vara grymt snyggt. Sjukt snyggt bygge men gillade insidan mer än utsidan

Visa signatur

Workstation: MSI P55 CD53 :: i7 860 2.83GHz :: 2x2GB 1600MHz :: 8600GT :: Intel 80GB X25-M G2 + 3,5TB :: X-Fi XtremeGamer :: Antec 550W Modular :: Fractal Design Define R2 ::
Bärbar: Intel Macbook 13,3" ::
HTPC: Fusion Black :: 4400+ :: 2x1GB :: 500GB :: X-Fi XtremeMusic :: Win 7 :: XBMC Mediastream ::

Permalänk
Medlem

Jag förstår att många gillar den, men personlig blev det lite för mycket för min smak. Sen så gillar jag inte blått så mycket heller.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonix
jag undrar verkligen hur det är med all denna sponsring,

Ringer nåt företag och säger att du ska göra en dator eller är det du själv som ringer runt eller mailar eller vad du nu än gör och säger att du behöver prylar till ditt nya projekt?

Får du behålla datorn eller äger nån annan den?

Ont: Riktigt snygg faktist gillade graveringarna till ssd diskarna

Jag har ju sysslat med detta i 7 år nu och gjort mängder av byggen och i början var det väldigt svårt med sponsring men allt eftersom åren gott har jag fått mer och mer kontakter med företag så nu planerar jag en mod, mailar eller messar på msn och presenterar det och om företaget gillar iden kommer hårdvaran ett par dagar senare. Och när artiklar är publicerade och den har visats på de event som den ska visas på är prylarna mina

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Ricktigt bra gjort!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Wow, får en ju att vilja pröva och göra det själv Dock tror jag inte jag har verktyg nog...

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk

om man skulle bedömma dig som vilken tattare som hälst, så skulle du självklart få 10/10, men du är ju inte riktigt det.

tycker inte riktigt det blev speciellt stilrent, för mycket blått helt enkelt. x25m gravyren blev lite för kladdig, men intelgravyren blev bättre. att sedan inte sleeva är något jag inte förstår. skulle varit trevligare om du lackat grafikkorten ist för att bara täcka över dom.(bytt ut allt rött mot din blåa färg, även lackat cf bryggan)

du är wolverine, du kan bättre!

Permalänk
Medlem

Fint hantverk det där.

Tyvärr tyckte jag det blev lite för mycket tveksamma mönster på utsidan.

Förutom det så är det ett fint stycke.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
om man skulle bedömma dig som vilken tattare som hälst, så skulle du självklart få 10/10, men du är ju inte riktigt det.

tycker inte riktigt det blev speciellt stilrent, för mycket blått helt enkelt. x25m gravyren blev lite för kladdig, men intelgravyren blev bättre. att sedan inte sleeva är något jag inte förstår. skulle varit trevligare om du lackat grafikkorten ist för att bara täcka över dom.(bytt ut allt rött mot din blåa färg, även lackat cf bryggan)

du är wolverine, du kan bättre!

Blir nog snygt med lackad crossfire brygga:P
Gilla det. Men hur kommer det sig att du aldrig kör vatten på dina riggar?!

Permalänk
Medlem

Tycker som alibababert skrev, inte speciellt stilrent och x25m gravyren blev lite för kladdig m.m.

Annars, javisst helt klart snyggare än vilket stock chassi som helst

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
om man skulle bedömma dig som vilken tattare som hälst, så skulle du självklart få 10/10, men du är ju inte riktigt det.

tycker inte riktigt det blev speciellt stilrent, för mycket blått helt enkelt. x25m gravyren blev lite för kladdig, men intelgravyren blev bättre. att sedan inte sleeva är något jag inte förstår. skulle varit trevligare om du lackat grafikkorten ist för att bara täcka över dom.(bytt ut allt rött mot din blåa färg, även lackat cf bryggan)

du är wolverine, du kan bättre!

Varför sleeva kablar som inte syns och varför lacka kort som inte syns? Hela ideen var ju att dölja så mycket av hårdvaran som möjligt. Jag täckte inte korten för att jag inte kunde lacka dom jag täckte dom för att jag inte ville ha dom synliga.

ps

Jag kör aldrig vatten för att det är på tok för mycket jobb för något som ger på tok för lite. Jag har haft tillräckligt många missöden med vattenkylning för att hålla mig borta från det.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Skulle vi inte kunna få se lite benchmark tester från HDD tune och 3D mark?

Permalänk
Medlem

Du måste fuska på något sätt, ingen människa kan göra det där! *får tankar om att Wolverine är alien*

Permalänk

Ännu ett grymt imponerande projekt även om din stil är lite för mycket för mig.
Helt klart min favorit bland dina byggen och hantverket ger alltid fullpott!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Skulle vi inte kunna få se lite benchmark tester från HDD tune och 3D mark?

Jag har inte kört benchmarks nu eftersom om 2 veckor kommer 920an bytas ut mot en ny Intel 6core 980X så vad den än får i 3D mark idag spelar föga roll

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Snyggt! Blåa grafikkort istället för en täckplåt hade dock passat in bättre, enligt mig.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Egengjort aluminiumpussel... Fy bubblans vad svårt.
Bra jobbat.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt faktiskt Hoppas på flera såna här artiklar

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag har inte kört benchmarks nu eftersom om 2 veckor kommer 920an bytas ut mot en ny Intel 6core 980X så vad den än får i 3D mark idag spelar föga roll

Mums:)
Snyggt bygge (som vanligt av dig Wolverine): Kan vi få veta några fler detaljer om det kommande bygget?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.