Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Holic:

Huhu
Sköna när dom kommer o man sätter en go träff med panzr4an o dom dör på ett skott
Men gör man inte det är det ett helvete att träffa

Håller på o kör emot en kv3601 nu, jösses va pengar ja saknar för den :s
Kommer ta tiiiiid.

Haha, ja, man har ju typ papper som armor.
Kör Luchs nu, vill ha light-Leoparden som komplement till min A-20.
Jävlar vad kass den är, Luchs alltså. Enda bössan värd namnet är liksom en kanon, inte "flak"-ish som man vill ha när man blåser förbi i 60-70 km/h.

Blev iaf en ny sucide run, denna gång i HD! YouTube - World of Tanks - Luchs Sucide Run

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Blev iaf en ny sucide run, denna gång i HD! YouTube - World of Tanks - Luchs Sucide Run

Haha, du kommer åtminstonde till fienden med dina light tanks.

Men hur får man guld till exp ientligen?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Gascogne:

Haha, du kommer åtminstonde till fienden med dina light tanks.

Men hur får man guld till exp ientligen?

Man klickar vid XP:t och väljer "Convert" eller så, minns inte 100.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur AP och HE ammo funkar, när man ska välja vad och varför?

Sen funderar ja lite på vilket som är bäst rysska KV eller VK3001 eller VK3601, vad är bäst?
KVn är ju förhållandevis billig på bara 330k medans vk vagnarna ligger runt 900k
Vad skiljer egentligen, o va tycker ni?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Någon som har koll på hur AP och HE ammo funkar, när man ska välja vad och varför?

Sen funderar ja lite på vilket som är bäst rysska KV eller VK3001 eller VK3601, vad är bäst?
KVn är ju förhållandevis billig på bara 330k medans vk vagnarna ligger runt 900k
Vad skiljer egentligen, o va tycker ni?

Enkelt sett ska du använda HE ammo vid två tillfällen, när du vet att du garanterat kommer penetrera med skottet, exempelvis när du skjuter mot tanks bakifrån och du vet att de inte har så stark armor där eller när du pangar på light tanks då de har ganska svag armor allround, men tänk på att leopard trots allt har 80mm framme.

Andra gången du ska använda HE är när du vet att du INTE kommer penetrera då HE har chans att göra damage på sub-system m.m. Så skjuter du på en heavy tank använd HE och försök få han att börja brinna, förlora sina tracks, skjuta sönder kanontornet eller något annat.

När det gäller KV, VK3001, VK3601 är det lite olika ligor de spelar i. KV är den första heavy tank du kan få tag på, så vill du ha en heavy tank fort, kör mot KV. Vill du ha en snabbare medium tank med bra vapen (88mm) och är mer ute efter fart än skydd kör på VK3001 som även är steget mot Panther om jag kommer ihåg rätt.

Däremot om du vill köra mindre fart och mer armor och är ute efter att köra dom tunga tyska tankarna kör du på VK3601. Tänk på att oavsett vilken tank du väljer så suger de flesta i stock, du behöver uppgraderingar för att de ska få lite prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Enkelt sett ska du använda HE ammo vid två tillfällen, när du vet att du garanterat kommer penetrera med skottet, exempelvis när du skjuter mot tanks bakifrån och du vet att de inte har så stark armor där eller när du pangar på light tanks då de har ganska svag armor allround, men tänk på att leopard trots allt har 80mm framme.

Andra gången du ska använda HE är när du vet att du INTE kommer penetrera då HE har chans att göra damage på sub-system m.m. Så skjuter du på en heavy tank använd HE och försök få han att börja brinna, förlora sina tracks, skjuta sönder kanontornet eller något annat.

När det gäller KV, VK3001, VK3601 är det lite olika ligor de spelar i. KV är den första heavy tank du kan få tag på, så vill du ha en heavy tank fort, kör mot KV. Vill du ha en snabbare medium tank med bra vapen (88mm) och är mer ute efter fart än skydd kör på VK3001 som även är steget mot Panther om jag kommer ihåg rätt.

Däremot om du vill köra mindre fart och mer armor och är ute efter att köra dom tunga tyska tankarna kör du på VK3601. Tänk på att oavsett vilken tank du väljer så suger de flesta i stock, du behöver uppgraderingar för att de ska få lite prestanda.

Hitta en bra text om HE och det.

"AP - Does the most damage of all shells if armor (most of the time) does not mitigate it. If you are unable to penetrate the target, the shot will bounce and do zero damage. This is pretty much an 'ALL OR NOTHING' ammo shot.
HE - While it has higher damage, it has lower penetration. Should only be used if 1) you cannot penetrate the target as it does parts damage and occassionally bleeds through; or 2) The target definitely has very weak armor, such as an SPG in which case it will outdo the damage of the AP."

Ja gillar inte direkt dom yberslöa tanksen. Utan lite mobilitet och ändå stark kanon är fint.
Sen får man mer pengar beroende på hur stor tank man har? Isåfall är det ju värt att köpa en KV för "bara" runt 330k och dra in pengar till en KV3001 sen kanske?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Hitta en bra text om HE och det.

"AP - Does the most damage of all shells if armor (most of the time) does not mitigate it. If you are unable to penetrate the target, the shot will bounce and do zero damage. This is pretty much an 'ALL OR NOTHING' ammo shot.
HE - While it has higher damage, it has lower penetration. Should only be used if 1) you cannot penetrate the target as it does parts damage and occassionally bleeds through; or 2) The target definitely has very weak armor, such as an SPG in which case it will outdo the damage of the AP."

Ja gillar inte direkt dom yberslöa tanksen. Utan lite mobilitet och ändå stark kanon är fint.
Sen får man mer pengar beroende på hur stor tank man har? Isåfall är det ju värt att köpa en KV för "bara" runt 330k och dra in pengar till en KV3001 sen kanske?

Ja du får mera pengar för dom dyrare tanksen, men tänk på att det kostar mycket mycket mera att repa en dyr tank också. En hel del klagomål för dyra repkostnader och ammo för dom som använder högre kaliber. Exempelvis kan ett skott kosta dryga 1000 credits. Så missar du några skott och blir sprängd innan du hinner göra något vettigt blir det snabbt dyrt.

Var en SPG som vägrade skjuta överhuvudtaget för att det inte var någon tank som var i en tillräckligt hög tier och skulle vara slöseri med pengar att skjuta..

Jag kör lite blandat för variation, gillar inte TD's då man inte har något torn att styra med. Utan har för tillfället en Panzer IV och en leopard. Slösat för mycket credits på att testa olika saker så inte haft råd med någon högre tier tank. Men kommer ändå bli en wipe så försöker testa så mycket som möjligt.

Permalänk
Medlem

Mjo, kör med 2 tanks nu, byter av så fort ja dör så ja ska få mer pengar
En panzer 4 och en T28, ska sälja av t28an så fort ja får råd och köpa en KV och testa med. Och fortsätta köra 2 tanks samtidigt så.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Okej, tog inte så hemskt lång tid att få tag på en tyngre tank

Har precis köpt en VK3601 nu och kör med, dock suger ju besättningen än och ja har inte fått några uppgraderingar. Men den känns nice än så länge hehe.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

nån som kan vara trevlig och dela med sig av en nyckel ?=)

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Okej, tog inte så hemskt lång tid att få tag på en tyngre tank

Har precis köpt en VK3601 nu och kör med, dock suger ju besättningen än och ja har inte fått några uppgraderingar. Men den känns nice än så länge hehe.

VK3601H är nice. Hyfsat mobil, stryktålig och bra vapen.
Föredrog den tom. framför min Tiger innan jag uppgraderade kanonen på den.

Betanycklar finns väl fortfarande att få tag på här: WoT - World of Tanks items and currency

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Skrivet av knug:

VK3601H är nice. Hyfsat mobil, stryktålig och bra vapen.
Föredrog den tom. framför min Tiger innan jag uppgraderade kanonen på den.

Betanycklar finns väl fortfarande att få tag på här: WoT - World of Tanks items and currency

har inte fått nån väntat ett bra tag faktiskt

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk

om det är nån som har en beta nyckel över pma mig så fall är grymt intresserad

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem

länken ovan fungerar fortfarande, vad gör ni egentligen? Add to cart, select payment method, skriv in nonsens info ifall ni inte vill registrera (förutom din email såklart) boom klart kolla email för kod.

Det var väl inte så svårt

Permalänk
Skrivet av yagel:

länken ovan fungerar fortfarande, vad gör ni egentligen? Add to cart, select payment method, skriv in nonsens info ifall ni inte vill registrera (förutom din email såklart) boom klart kolla email för kod.

Det var väl inte så svårt

men jag gör precis som du säger inte får jag nån nyckel och det är igår jag gjorde det med

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av psykiskanka:

men jag gör precis som du säger inte får jag nån nyckel och det är igår jag gjorde det med

Jag provade nu och fick en nyckel direkt, tog väl ungefär 20 sekunder att fylla i allt och få nyckeln. Säker på att du skrev i rätt mailadress? Kolla så det inte fastnat i spamfiltret annars.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Choffe:

Jag provade nu och fick en nyckel direkt, tog väl ungefär 20 sekunder att fylla i allt och få nyckeln. Säker på att du skrev i rätt mailadress? Kolla så det inte fastnat i spamfiltret annars.

testat allt även morsans email adress kollat spammboxen och allt finns ingenting i slutet av payment så stod det att jag skulle få ett mail blä blä men ingenting mer så händer inte nått mer och jag sitter och väntar ivrigt för att spela

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av knug:

VK3601H är nice. Hyfsat mobil, stryktålig och bra vapen.
Föredrog den tom. framför min Tiger innan jag uppgraderade kanonen på den.

Betanycklar finns väl fortfarande att få tag på här: WoT - World of Tanks items and currency

Håller med jag sitter med fullt uppgraderad VK3601H det är nog första tanken som jag verkligen känner mig mäktig i med 88mm kanonen, BADBLAM den skadar iaf det mesta
Och med starkaste motorn så är den faktiskt rätt snabb, jag tänker nog stanna på denna för det känns som för mycket pengar och jobb för att gå mot tigern.. och det är ju trots allt bara beta kommer ju få börja om förr eller senare.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Woah, ser ju ut som allt jag drömt om.

psykiskanka: Jag hade då inga problem att få loss betanyckeln därifrån.

*downloading* vänta-vänta-vänta. ^_^

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av knug:

VK3601H är nice. Hyfsat mobil, stryktålig och bra vapen.
Föredrog den tom. framför min Tiger innan jag uppgraderade kanonen på den.
[/url]

Nice, är lite på lur emot en tiger. Men har hört att den inte är så bra, utan att tiger2 är mycket bättre.

Vilka stora tanks är dom överlag bästa? T44? Is vagnarna?
Om man ser till lite mobilitet, ej slö som mausen

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Nagel:

Bara jag eller går det inte att ändra mouse sensitivity ?

Har du hittat nån väg att ändra sensen? Überjobbigt hög som den är orginal. :S

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Relik 📜

Jag jagar exp bara nu, har massa pengar..
:/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Nice, är lite på lur emot en tiger. Men har hört att den inte är så bra, utan att tiger2 är mycket bättre.

Vilka stora tanks är dom överlag bästa? T44? Is vagnarna?
Om man ser till lite mobilitet, ej slö som mausen

En fullt uppgraderad Tiger är bra, inget snack om den saken. Problemet är bara att den kostar skjortan att reparera.
Blir man utslagen så är det reparationskostnader på 10-15k plus ammokostnad på det, vilket gör det svårt att tjäna pengar om man inte har premium aktiverat.

Det är ett tips till alla som lirar förresten, spara allt ert dagliga guld till att aktivera premium account. Det kostar 250g för en dag och ger +50% exp samt credits för varje match. Fixas i "profile" menyn.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag jagar exp bara nu, har massa pengar..
:/

Jepp, nästan så det är det jobbigaste just nu

Skrivet av knug:

En fullt uppgraderad Tiger är bra, inget snack om den saken. Problemet är bara att den kostar skjortan att reparera.
Blir man utslagen så är det reparationskostnader på 10-15k plus ammokostnad på det, vilket gör det svårt att tjäna pengar om man inte har premium aktiverat.

Det är ett tips till alla som lirar förresten, spara allt ert dagliga guld till att aktivera premium account. Det kostar 250g för en dag och ger +50% exp samt credits för varje match. Fixas i "profile" menyn.

Jao, snart tiger faktiskt
Premium hjälper enormt, drar in rejält med pengar med vk3601an faktiskt. Mer än ja trodde ja skulle göra.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Jag tror jag ska dra åt Panther-hållet. VK3001 ser ju, ehum, snäppet klenare ut än VK3601 dock.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Jag tror jag ska dra åt Panther-hållet. VK3001 ser ju, ehum, snäppet klenare ut än VK3601 dock.

Jo lite men mer mobil. Pantern är rå, tål inte lika mycket som en tiger men är jävligt mobil i jämförelse. Ja fruktar den lite mer än tigern faktiskt

Själv släppte ja tigerspåret med 50k krediter kvar innan ja kunde köpa den och vände emot IS nu

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Relik 📜

Jag har A-20, Leo och T-34 nu.. Jävligt kul faktiskt, blir att nöta in exp och samla guld nu ett tag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Rattar en SU85 just nu, snart SU100

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med crew i tanksen?
Ja hade en KV ett tag som ja jobba mig igenom för att få en KV-1S. Och plocka ur crew och satte i nya KVn. Dom gick i, men deras %siffror är röda? Vad betyder det, vänjer dom sig med nya vagnen efter ett tag? För såg man kunde retrain men det kosta 20k/gubbe ju

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Japp lär ta retrain. Vet inte riktigt hur det där funkar, dem tappar mindre ju bättre du tränar om dem, dem blir inte det du tränar till tror jag.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!