Permalänk
Medlem

Det är väl bara att det tar sån jäkla tid att låsa upp de tyngre tanksen
Men det är ju hela ide'n med såna här spel

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Kommer inte ta lång tid när spelet släpps.
Bara köpa guld.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Det lutar lite åt att man bara kommer få exp från senaste whipen
Allt innan den är förlorat, dvs 1.2mille för mig
Så det verkar inte riktigt bestämt eller säkert på hur det blir, men sålänge det inte blir en total whipe är ja nöjd.

En med rött namn i game chatten, dev/mod eller vad han nu är.
Sa att "Gold will be reimbursed"

Tveksamt till vad han menade, men jag tog de som att guldet får man har får man behålla...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Ouch det kommer göra ganska ont på min exp också om det blir så...

Och tack för svaret Holic is-7an ser lite lockande ut då folk typ drar runt i ganska nice speed och gör ganska ont.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Allt om soft wipe finns i senaste newletter
http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/18784-wot-news...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Ouch det kommer göra ganska ont på min exp också om det blir så...

Och tack för svaret Holic is-7an ser lite lockande ut då folk typ drar runt i ganska nice speed och gör ganska ont.

Den är nice, dock passar den nog inte min spelstil så bra

men 130mm kanonen är fan gryyym

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Den är nice, dock passar den nog inte min spelstil så bra

men 130mm kanonen är fan gryyym

Gillar ju min db nu och om den nu liknar typ en medium i spelstil kanske den passar mig.

Och om vi får behålla all exp nu så e det nice.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant o se vad det blir av det, men känns lite nu som om dom släpper så man får allt tillbaka? Blir inte klok på dem.
Isf får jag lite över 2m exp att sätta sprätt på

Jagdtiger och ISU-152 ! \o/

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Har bara spelat i några dagar men måste säga att spelat är en öken i T1-T2, först i T3 känns det som jag faktiskt tycker spelet är roligt.

Kör en Elite Marder 2 som jag farmar free xp med för att kunna hoppa över Hetzer som folk skriver är skit. Jobbar även på att får en Elite Leopard för lite rolig scouting/rushing, kör även lite arty som faktiskt bryter emot trenden och är roligt redan vid start.

Tycker dock att spelet är lite nötigt med tanke på hur långsamt det går att nå nästa tank även i början.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Har bara spelat i några dagar men måste säga att spelat är en öken i T1-T2, först i T3 känns det som jag faktiskt tycker spelet är roligt.

Kör en Elite Marder 2 som jag farmar free xp med för att kunna hoppa över Hetzer som folk skriver är skit. Jobbar även på att får en Elite Leopard för lite rolig scouting/rushing, kör även lite arty som faktiskt bryter emot trenden och är roligt redan vid start.

Tycker dock att spelet är lite nötigt med tanke på hur långsamt det går att nå nästa tank även i början.

Samla guld till premium account får du se en stor skillnad i exp / credits gain.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Samla guld till premium account får du se en stor skillnad i exp / credits gain.

Visst det ger 50% mer men det är inte så att jag tänker köpa guld vid lansering.
Med tank på att detta spel inte skiljer sig nämnvärt emot t.ex BF serien ser jag ingen anledning till allt detta nötande och micro transaktioner. Sälj mig spelet och låt mig spela det som jag vill tack.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Visst det ger 50% mer men det är inte så att jag tänker köpa guld vid lansering.
Med tank på att detta spel inte skiljer sig nämnvärt emot t.ex BF serien ser jag ingen anledning till allt detta nötande och micro transaktioner. Sälj mig spelet och låt mig spela det som jag vill tack.

Nice med fritt guld just nu och lite snabbare grind säger man inte nej till. ;D

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Ja kommer köpa guld sen när det är release, lätt
Några hundra kan man väll offra, köra på ett tag och sen får man ju se.

Går och väntar på softwipen nu, och EU servers igen

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Tobblish reporting in

Grymt roligt spel vid sidan av ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Ja kommer köpa guld sen när det är release, lätt
Några hundra kan man väll offra, köra på ett tag och sen får man ju se.

Går och väntar på softwipen nu, och EU servers igen

Kollar man på ryska priserna just nu ser det ut som 2500 guld kommer att gå för runt 60 -70kr.
Om nu priserna blir lika på wot eu som på wot ru.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Köpa 10000guld direkt då, lika bra. Sen köra premium direkt från start och börja grinda, kanske växla in mot cash med så man slipper traggla sig igenom dom små
Heavytanks och tunga TDs är det som gäller

Ska bli så nice att testa Jagdtiger och ISU-152 när wipen kommer sen

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Både jt och isu-152 ser lockande ut med sina jätte kanoner.
Har ju JagdPanther just nu ca 20k från Ferdinand.

*edit* har Ferdinand nu den e seg att svänga med men det fixas nog med nya tracks.
*edit2* tracksen gjorde den lite snabbare i svängarna nu fattas bara 12.8 kanonen och en till motor uppgradering

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Newguy reporting in

Permalänk

Intressant idé!
Har under kvällen/natten spenderat ett par timmar på betan...

Kan bjuda på en liten minirecension, random tankar osv...

Pros:
+ nyskapande idé
+ skoj med tanks
+ kan bli rätt coola strider när många tanks rullar genom trånga gator... yumyum!

Cons:
- lite segt gameplay ibland, kan bli mycket väntande och många som campar.
- många buggar, tanksen går inte att köra ner för rätt små kullar osv...
- laggigt, ligger ofta över 250ms i ping, vet inte varför... är inte så i andra spel, kanske överbelastade betaservers?

Skönt tidsfördriv iaf, ska nöta lite mer i helgen och följa detta spel. Som det är i dagsläget vete tusan om jag skulle vilja lägga pengar på det dock.
Men man ska väl ta med i beräkningen, som flera skrivit i tråden att det blir en del skillnad på spelet när man börjar köra lite tyngre pjäser. Sj har jag inte kommit så långt än.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Servern ligger just nu i USA. Ska flyttas till EU i slutet av december.

Och som det ser ut blir det ingen soft wipe.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Servern ligger just nu i USA. Ska flyttas till EU i slutet av december.

Och som det ser ut blir det ingen soft wipe.

Ah, det förklarar varför det laggar en del

Finns det något officiellt datum då spelet går "live"?

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis i jan. men inget är säkert.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Både jt och isu-152 ser lockande ut med sina jätte kanoner.
Har ju JagdPanther just nu ca 20k från Ferdinand.

*edit* har Ferdinand nu den e seg att svänga med men det fixas nog med nya tracks.
*edit2* tracksen gjorde den lite snabbare i svängarna nu fattas bara 12.8 kanonen och en till motor uppgradering

12.8an och ferdi är riktigt nice, gillar den kanonen skarpt. Gör riktigt mkt skada, va snack om att den skulle få +20% dmg med men dom väntar lite med det så blev +20hp dmg istället i nästa patch

Skrivet av Saber:

Servern ligger just nu i USA. Ska flyttas till EU i slutet av december.

Och som det ser ut blir det ingen soft wipe.

Ingen alls?
Va ja förstod så skulle det bli en i början på nästa år efter flytten till EU servern är ok.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

varför är dom små tanksen med i krig med dom stora?

2-3 tunga, 5-6 små, 1-2 arty, o nån medium

först försviner hälften av dom små av arty innan man knappt ens börjat, sen kommer nån snab tank o visar för arty vart resten av dom små + arty är så dom dör rätt fort med,
o sen tar det 10 min innan dom tunga dör för att båda sidor campar

tycker dom tunga borde vara för sig själva, och max 1 arty/lag

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

varför är dom små tanksen med i krig med dom stora?

2-3 tunga, 5-6 små, 1-2 arty, o nån medium

först försviner hälften av dom små av arty innan man knappt ens börjat, sen kommer nån snab tank o visar för arty vart resten av dom små + arty är så dom dör rätt fort med,
o sen tar det 10 min innan dom tunga dör för att båda sidor campar

tycker dom tunga borde vara för sig själva, och max 1 arty/lag

Du är inte ensam att tycka att det suger, enda anledningen jag kan se är att dom vill tvinga alla att nöta till höga tanks för att ha kul.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

De höga tanksen är dyra i drift. Därför tvingas man att köra de "lättare" tanksen för att få ihop credits att laga/köpa ammo till de högre. Det är precis så spelet är tänkt. D.v.s att alla nivår av tanks kommer till användning. Så det inte bara blir höga tanks som spelas enbart liksom. Det ska vara en bra blandning.

Så man ska med andra ord ha ett par tre tanks att rotera med

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

De höga tanksen är dyra i drift. Därför tvingas man att köra de "lättare" tanksen för att få ihop credits att laga/köpa ammo till de högre. Det är precis så spelet är tänkt. D.v.s att alla nivår av tanks kommer till användning. Så det inte bara blir höga tanks som spelas enbart liksom. Det ska vara en bra blandning.

Så man ska med andra ord ha ett par tre tanks att rotera med

Alla skriver om detta problem att dem är dyra i drift etc etc.
Och så sent som igår kväll då jag lira lite på ferdin skrev en spelare till mig "how can you afford to use the 10.5cm gun? it shells cost alot..."

Hittills har jag inte haft några ekonomiska problem med mina tanks har en maus ferdi hummel och en phanter som jag lirar mest på osso någon rysk liten sak.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Antar väl att du har tur då med dina tyngre tanks då

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Lirar ni med premium account då? Det gör ju en rätt stor skillnad i hur mycket cash man får
Har läst en del på det officiella forumet och flera klagar på att man inte har råd med "high tier" tanks utan premium, och att dessa till och med endast är ekonomiskt försvarbara att använda i typ klanmatcher osv...
Har sj bara nått till tier 4, så kan inte uttala mig om det

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

vart ser man tier

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo