Permalänk
Medlem

HP Envy saknade drivrutiner

Hämtade min Envy 15" idag, glad i hågen så poppade jag direkt i min Win7 Pro skiva för att göra fräsch installation, tänkte hämta alla drivers på HP's sida.

HP har ju inte alla drivers tillgängliga för nedladdning! Tydligen så borde jag ha bränt ut en mapp som heter SWSETUP från datorn innan...

Är det någon som har en Envy G2 (1190eo) som skulle vilja zippa den mappen och lägga upp på någon fileshare? HP har inte ens grafikkortsdrivisar för 5830 på sin webb.

Första besvikelsen med HP kom direkt, hur kan man inte publicera alla drivrutiner på webben? Eller är det bara jag som är bakom flötet och inte hittar dem?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk

Datorn brukar nästan hitta alla drivrutiner man behöver hos MS Update

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Datorn brukar nästan hitta alla drivrutiner man behöver hos MS Update

Tyvärr inte i detta fallet.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk

Då får du leta på annat håll Drivrutiner till 5830 är ju inte svårt att hitta kan jag tänka mej Acer är ännu värre än HP Dom har oftast drivrutiner på sin sida Men dom är ofta fel och fungerar inte alls

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Med lite ansträngning så gick det ju fint att hitta alla drivers samt tweaka in senaste ATI-drivaren.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk

HP har ju alltid drivare på sin sida, men jag kan tänka mig att det krånglar för dig eftersom envyn är såpass ny. Och Ati är väl inte kända dör att pumpa ut senaste drivare så fort dom är halvklara.

Ja preciss doolar, det är bara å laddda ner från ati's sida och köra mobilitymodder på det. Sen är de bara att luta sig tillbakd och njuta över att du har hög fps =P

Nä, men i avarllvarlighetens tecken så fick jag en ordenlig boost i alla 3dspel när ja tog ned drivrutinerna från ati, och seddan körde mobillity modder på som. I 3dnark06 var det een ökning på typ 500p eller ngt, men i spel märktes det verkligen. Cod4/cod:mw2 får absolut inga framedropps, det ligger på 60fps konstant. Allt max, och lite extra max genom att man overridar spelets inställningar genom catalyst så kan man få 8xAA, 16xAF, och lite till. Rekommenderas att göra så om ni vill ha snugg grafik,

Permalänk
Medlem

Ja utan notebookreviews flotta tråd om Envy så hade jag varit up shit creek without a paddle...

Oavsett vad, det hade tagit HP 5 min att publicera hela SWSETUP-mappen på hp.se. Varför göra det besvärligt liksom. Den skiten flyger inte...

Men nu har jag en mycket väl fungerande dator som presterar över all förväntan än så länge i spel (MW2, BC2 beta, Global Agenda och ME2). Den övriga CPU-prestandan är faktiskt häpnadsväckande, visst man brukar märka när man köpt bättre propp, men detta är bara sick! Allt går fort... lägg ner hjärtlungräddningen av C2D, detta är ju framtiden!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Bra att du fixat allting redan... såg just tråden och tänkte först att jag på något sätt kunde skicka skiten till dig men nu slipper jag. :>

Låter iaf positivt med boosten med nya drivrutiner till GPU:n. Borde ta och göra detsamma faktiskt. Såg någon tråd på ATI/AMD:s forum där någon hade fått en 20% fps-ökning i WoW med uppdaterade drivrutiner. Sen om det stämmer eller ej vet e fasen, men det verkar iaf att det kommer att ge en liten skjuts i antalet bilder per sekund.

Eller så väntar jag en månad till 10.3 släpps. Där ska stöd för Mobility-GPU:er finnas med såvida datortillverkaren inte själva sagt att de inte vill ha med stöd. Än så länge har HP inte sagt något vilket är bra.