Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Båstad
Registrerad
Feb 2010

AMD vs Intel.

Hej,

Jag hade tänkt köpa en ny dator, har själv en laptop men vill köpa en stationär. Hört från nån att AMD är stabilare än Intel och hört från någon annan motsatsen. Och då undrar jag vilket som är bäst, AMD eller Intel? Jag undrar då vilken som är bäst för de olika prisklasserna. Skulle vilja ha en processor med optimal prestanda för max 7k kr, i ett datorpaket, tror jag. Jag har sökt och letat och hittat några trådar angående ''AMD vs Intel'', men dom var några år gamla och jag skulle vilja ha up-to-date info. Men min egentliga fråga är bara ''AMD eller Intel, vilka är billigast men har samma prestanda?''

Tacksam för svar,
Johan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I stan
Registrerad
Jan 2010

nej...

.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009

Haha, gissa om det blir fanboy fejd i denna tråd.

| InWin 303 | MSI X99A MPOWER | Intel Core i7-5930K | 32GB Corsair Vengeance LPX | Nvidia GeForce GTX Titan XP | 240GB HyperX Predator M.2 | 500GB Samsung 850 EVO | Asus PG279Q | Vattenkylning | Mayflower Objective2/ODAC | Sennheiser HD700 | Windows 10 Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jul 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfresh
nej...

Va?

On topic: AMD pris/kr
Intel Prestanda

Phenom II x4 c2 @3,5Ghz @1,41v || 12GB RAM 2(4GB+2GB) || HD 6950 2GB DCII @900 Mhz @1,218v || 1TB HDD + 120GB SSD || Corsair HX750 || HAF 922 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Dec 2002

Det finns jättemånga köprådstrådar för olika budgetar här på forumet. Gå in på valfri så ser du vad det är som gäller. Där får du info så de räcker. Det finns alltså dagligen sånna trådar som handlar om samma sak och du kommer få samma svar som alla andra. Kolla in dom trådarna.

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra och de kloka så fulla av tvivel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Jul 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfresh
nej...

Otroligt givande kommentar som bidrar mycket! Varför ens bemöda sig med att skriva nåt?

Till TS:

Jag är egentligen inte rätt person att uttala mig om detta ämne... har alltid kört på AMD för att de varit billigare samt att jag aldrig egentligen haft några bekymmer med de. Är själv lite nyfiken... ponera att man ska lägga 1500 på en processor. Vad ger en mest för pengarna då?

Chassi: Hex Gear R80 CPU: Intel i7 6700K @ 4.7Ghz Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming Ram: 4x4GB Corsair Vengeance GPU: 2x ASUS 1080 STRIX (SLI) SSD: 120GB Intel 520 & 500GB Crucial BX100 PSU: EVGA G2 Supernova 850W Monitor: Acer Predator X34A | OS: Win 10 Pro x64

Kylning: EK XE480 & EK XE 360 - EK Supremacy EVO - EK Strix-block + Backplates - 8 EK Vardar-fläktar - EK-XRES 140 Revo D5 - Barrow fittings

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvickstick
Haha, gissa om det blir fanboy fejd i denna tråd.

Bäst att låsa.
*låst*