PXE-E53 - No boot filename...(Hjälp snälla)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005

PXE-E53 - No boot filename...(Hjälp snälla)

Hej!

Min bärbara: Acer Aspire 6935G-734G32Bn

Mitt problem:

Satte idag på min dator som vilken dag som helst, men idag vill den inte boota in sig till windows

Kommer fram en svart skärm nästan direkt med bl.a följande:

Citat:

CLIENT MAC ADDR: 00 AO D1 AC 04..... GUID: ......

PXE-E53: No boot filename received

No bootable device -- insert boot disk and press any key

Har aldrig varit i biosinställningarna tidigare. Men så här ser det ut i ordningen:

Citat:

Boot Menu

1. IDE 0: ST9320421AS
2. IDE 1: HL-DT-ST BDDVDRN CT10N
3. NETWORK BOOT ATHEROS BOOT AGENT

Vad har jag provat?:

- Dragit ut internetkabeln, Då säger den något liknande med " Check Cable Connection " innan allt den där svart skärmen kommer fram.

- Inaktiverat Boot from network i BIOS. Då säger den enbart i den svarta skärmen " No bootable device found: Insert boot disk and press any key "

- Provat Acer's " D2D Recovery " genom att trycka ALT+F10 Men inget händer alls

- Provat Acers recovery-program som jag brände ut i 3-skivor när jag fick datorn.
Den loadar skivan, sen kommer fram " Loading windows files ", Sen kommer det fram den där windows-loggan-skärmen som kommer strax innan man kommer in på windows. Den håller på i hundra år och inget händer.

Efter dom här 100åren kommer jag fram till "X:\RyTools\NAPP6.exe"

Frågor
I BIOS, ska " SATA Mode " vara på IDE eller AHCI på min laptop?

Uppskattar all hjälp!

iMac 27" 2012 | 8GB DDR3 | Intel Core i7 Quad-Core @ 3.4GHz | GeForce GTX 680MX 2G GDDR5 | 1TB Fusion Drive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Västervik
Registrerad
Maj 2006

Låter som att disken har gett upp, tyvärr.
Hittas den ordentligt i bios?

Angående din fråga så kör på Native IDE

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005

Ja, den hittar hårddisken i biosen, "1. IDE 0: ST9320421AS".. skumt

iMac 27" 2012 | 8GB DDR3 | Intel Core i7 Quad-Core @ 3.4GHz | GeForce GTX 680MX 2G GDDR5 | 1TB Fusion Drive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
U-sala
Registrerad
Sep 2009

Tap the Alt and F10 keys togther during Power-On Self-Test (POST while the Acer logo is being displayed).
When prompted with a boot screen, hit the Enter key.
After the Acer eRecovery program has loaded follow the prompts to reinstall the operating system.

lycka till!

Samsung RF511, I7 2630QM, Geforce GT540M -optimus, 6GB ddr3 sodimm, hdd 640GB - Windows 7 home premium - Störtskön laptop.
Benq 24" E2420, Creative ljud med subwofer. - Det är bara att tuta och köra!