Permalänk
Medlem

Datorn stänger av sig

Hej

Jag har en fujitsu siemens amilo pi 2530 med windows vista home premium.
De senaste dagarna har den börjat stänga av sig när jag inte använder den. Är jag borta längre än 30 min så är den avstängd när jag kommer tillbaka.
Så jag går in i Loggboken för att se vad som har skrivits där, går till Windows-loggar> System och då säger den:

"Det går inte att öppna loggboken eller vyn. Kontrollera att tjänsten Event Log körs. Felaktig data (13)"

Kollade upp Event Log, den körs. Testade också att skapa en anpassad vy, men fick samma felmeddelande.

Permalänk

Kan vara mycket, är inte så mycket information vi får runt omkring. Kan vara nåt fel i operativsystemet när den ska gå i vänt/viloläge, och då kraschar den. Det är bara inte inställt så att den ska stänga av sig efter 30min inaktivitet?

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Den är inställd på att aldrig gå ner i viloläge. Någon inställning för att den ska stänga av sig hittar jag inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d3b0v0
Den är inställd på att aldrig gå ner i viloläge. Någon inställning för att den ska stänga av sig hittar jag inte.

Väntläge då? Skärmsläckaren, hur är den inställd?

Citera vid svar, annars är det svårt att hitta tillbaka till tråden.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
Väntläge då? Skärmsläckaren, hur är den inställd?

Citera vid svar, annars är det svårt att hitta tillbaka till tråden.

Inga sådana inställningar över huvud taget. Den går aldrig ner i vilo/vänteläge, skärmsläckaren efter 10 min, enkel Windows vista släckare. Går inte tillbaka till inloggningsskärmen.