Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Installera bluetooth??

Jag har en Acer 5739G som jag var aningen missnöjd med till en början men efter att ljudet börjat fungera är jag nöjd, förutom på en punkt! Jag har ingen blåtand i maskinen. Har hittat en del moduler på nätet som sägs passa till 5739G, bl.a denna :
http://cgi.ebay.co.uk/ACER-Bluetooth-Module-2.0+EDR-For-Aspir...

Nu undrar jag om den finns någon vänlig själv Med blåtand som kan kolla vart modulen sitter?? Jag har ju en touch knapp på datorn för blåtand som fungerar, säger bara "ingen enhet" så det borde väl finnas plats någonstans??

Dator: Asus Z87m Pro mAtx, i7 4770k@4.3ghz, 16g ram 2133mhz, MSI GTX 1080ti FoundersE, Fractal Design S, Samsung EVO 250 ssd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Gör det enklare, funderat på en USB Blåtands dongel? de finns riktigt små med syns knappt.

Slipper öppna maskinen o meka osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Jo det har funderats på men gillar verkligen att allt är inbyggt, sen är det ju halva nöjet att öppna upp skiten och mecka;)

Och så vill jag använda den bluetooth-knapp som redan finns på datorn.

Dator: Asus Z87m Pro mAtx, i7 4770k@4.3ghz, 16g ram 2133mhz, MSI GTX 1080ti FoundersE, Fractal Design S, Samsung EVO 250 ssd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

står ju i annonsen

normally the bluetooth connector is under a small square cover at the bottom of your laptop or underneath the keyboard/top cover.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Nja, inte under "a small cover", på aspire one tror jag det gör det om jag inte minns fel av alla googlingar och inte heller under tangentbordet på min modell, måste tydligen få upp chassit där jag ligger med handloven när jag använder styrplattan.

OFF TOPPIC!!!

Finns ordet googlingar???