Google uppdaterar Gmail

Permalänk
Melding Plague

Google uppdaterar Gmail

Automatisk komplettering och påminnelser för bilagor är några av de nya funktionerna i Gmail.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"En annan funktioner känner av ifall användaren borde ha bifogat ett dokument i brevet och varnar för det innan sändning. Detta sker genom att söka av texten efter meningar som "jag har bifogat" eller "bilagor ingår"."

Haha, perfekt! Hatar verkligen när jag glömmer att bifoga.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

ganska cool funktion

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Roligt mail ni screenshottat

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Hehe ja screenshoten var komisk

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

For en gångs skull så får Google Apps versionen uppdateringen också

Permalänk
Medlem

Låter finfint

Permalänk

Google söker igenom mina mail och letar efter specifika fraser?
...
My paranoia sense is tingling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av defaultusername
Google söker igenom mina mail och letar efter specifika fraser?
...
My paranoia sense is tingling.

mail är inget hemligt, dom skickas helt okrypterat över internet och vem som helst på vägen kan läsa information i dom. Vill man inte att andra ska kunna läsa det man skriver så skall man inte använda mail.

Sedan när det gäller företag som tillhandahåller mailtjänster kan ju google precis som telia, comhem, dinisp läsa alla din mail oxå...

dessutom för att göra funktionen snabb så tror jag att google har byggt ett javascript som gör att DIN WEBBLÄSARE KOLLAR EFTER FRASER. Dvs inte googles som du skriver. Så hade jag iaf byggt de om jag skulle göra något likanande.

Permalänk
Medlem

Visst är det fint att de uppdaterar, men det är ju inget som inte funnits i labs i flera år...

Permalänk
Medlem

Är nöjd med min Gmail. Smidigt, snabbt och lättöverskådligt.

Händer ibland att jag glömmer bifoga även om jag skriver "se bifogat dokument" så det här är ju helt klart en trevlig funktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x300
Visst är det fint att de uppdaterar, men det är ju inget som inte funnits i labs i flera år...

Det som finns i Google Labs är alfa eller beta versioner... nu har dom släppt det för alla... dvs det är inte längre under utveckling...

Permalänk
Medlem

<3 gmail

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem

Har haft gmail i flera år och har aldrig använt mig av något bättre.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv

Funktionen om bifogade filer har ju funnits länge?

Permalänk
Medlem

Inte för att spela cool men..

Jag blev först spänd på nyheten, sen såg jag att dessa funktioner har jag haft i minst ett halvår.. men de kanske är flyttade ur labs och in i skarpa gmail? Det framgår inte så tydligt i nyheten.

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av defaultusername
Google söker igenom mina mail och letar efter specifika fraser?
...
My paranoia sense is tingling.

Hehe, ja adsense söker också igenom det för att visa relevanta annonser. Tydligen om man skriver om olyckor, dödsfall och sånt så visas inga annonser.

Något företag kommer bli "skynet", vi kan bara hoppas att det blir google.

Permalänk
Medlem

Detta blir min nya favoritfunktion i gmail. Så jävla pinsamt när man drar iväg fåniga mail.

Permalänk
Medlem

Enough teasing! GE OSS 5.0!

Men ja, funktionen är riktigt trevlig.

Permalänk
Medlem

Skön funktion! lite jobbigt när man skickar iväg viktiga mail o utav ren stress o yra, glömmer bifoga

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -