Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Nov 2006

batteri som spökar (tror jag)

God Kväll!

Va över hos en kompis och skulle hjälpa han med sin bärbara.
Är en Acer datorn 2 kärnor, 4 gb ram, mer än så la jag inte på minnet.

Det lustiga är att när jag startar upp datorn så kommer jag till Acer bakrunden precis i början, sen kommer jag inte längre. helt stopp. drar ut laddaren och så dör datorn på mindre en sekunden (dock visar datorn att den laddar när den är i)

Väntar lite stänger av låter den ladda en timma sätter igång den och då funkar det, in med windows skivan formaterar och när startar om igen så blir det samma sak igen, acer loggan sen svart (inte som med avstängd skärm, utan ja ni förstår)

stänger av, laddar igen i nån timma så funkar det igen. och så håller det på varje gång man startar om/stänger av datorn.

Väl inne i windows så kan jag dra ut sladden, datorn visar full laddat och allt, är bara när man startar om och så datorn fastnar där och så måste man ladda skiten i en timma för att starta upp den bara.

Kan det va batteriet som spökar eller är datorn på god väg att gå sönder helt ? har ett par år på nacken en då tror jag.

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2009

Låter som att BIOS tror att det inte finns någon ström, men när du väl kommer in i windows upptäcker windows att det fanns massor med ström att använda... Eller tänker jag fel nu?

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
Many wow, such coin
MSI Z87 MPOWER | i7 4770k | MSI Gaming GTX 970 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 840 EVO 250GB | Steelseries Sensei, Rival | Q-pad QH-90 | Q-pad MK85

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Nov 2006

Möjligt
Vad är bästa sätt att lösa ett sådant problem ?
Dock har jag inga problem med att komma in i bios vid uppstart.
Testade där igår med att ladda standard inställningar, dock utan framgång