Permalänk
Medlem

Laddare sönder efter reparation

Hej,

Jag fick hem min Asus x57vn i fredags (efter 4månader!!!) efter det att hdmi-utgången inte fungerat.

Nu fungerar hdmi:n tack vare ett moderkortsbyte, men datorn har bränt två laddare på tre dagar. Det har skett en gång hemma och en gång på jobbet (orginalladdare båda gångerna). Inget annat har brunnit, så spikar tror jag inte på. Kan det här ha med moderkortsbytet att göra?

Jag behöver ha någon oberoende som tittar på problemet, för jag har inte längre något förtroende för ComputerCity och jag vill inte skicka in den en femte gång. Har ni några förslag i Göteborgsområdet?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

5e gång? reklamera säger jag bara. Efter 2 försök med samma fel har du rätt att häva köpet. Om det har varit samma fel alltid?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Det är det som är problemet. Laddar-felet är nyuppkommet, men det fanns inte innan reparationstillfället. Jag måste visa att det kan härledas till moderkortsbytet för att kunna häva köpet.

I övrigt så är jag grymt trött på hela cirkusen och vill helst bara ha en fungerande dator, men det verkar inte vara min lott.