Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2009

Problem med trådlöst internet

Har lite problem med min bärbara, då den varit idle ett tag (så den stänger av skärmen) loggar den även ut från internet, efter det måste jag starta om datorn för att få internet igen, har senaste drivrutinerna och datorn är precis nyinstallerad, har även stängt av viloläge både för datorn och trådlösa internet, det är satt så att datorn inte ska kunna stänga av det för att spara ström, någon som vet vad det är som kan strula?

Kör windows vista home 32 bitars på burken, och datorn är en Emachines E525 (Acer)..

;-------------------- EDIT

Det värkar fungera då jag tar hem något, men så fort nerladdningen är klar och datorn stänger av skärmen ryker internet, sedan är det omstart som gäller, reparera går inte, det fungerade felfritt under windows 7, men fick problem med att datorn rebootade rätt vad det var helt utan orsak, då gick jag tillbaka till fabriks inställningarna och orginal OS, ingen som har något förslag på vad jag kan göra för att fixa detta??

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 8GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.