HP Pavilion dm3-1060eo - Ljudproblem!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vagnhärad
Registrerad
Mar 2010

HP Pavilion dm3-1060eo - Ljudproblem!

Köpte ny dator i förrgår, en hp dm3a, och har stött på en del problem med ljudet

Det som först hände var att det sprakade ordentligt från högtalarna, hackade, laggade och knäppte när jag lyssnade musik samtidigt som jag surfade el i princip försökte göra något annat samtidigt som jag lyssnade på musik.
Efter en hel del googlande så visade det sig vara ett vanligt fel på dm3 och dessutom ett mjukvarufel, och efter uppdatering av drivrutiner samt bios osv så blev det betydligt mkt bättre, MEN, jag hör fortfarande att den knäpper till (hackar till högt) ibland tex när jag stänger ner något program eller scrollar i explorer/byter flik i explorer.

Jag har testat musik från hdn (mp3) samt streamat tex spotify, youtube etc men samma strul.

Det är sjukt irriterande när jag lyssnar i hörlurar för när det väl knäpper till så knäpper det högt!!! Jag har testat köra ljudet genom förstärkaren, olika hörlurar samt datorns egna högtalare med samma problem!!!

Datorn ska väl ändå fixa att man lyssnar på musik samtidigt som man surfar?!

Någon annan här inne som har en dm3 som åxå upplever strul med ljudet eller kanske har någon lösning på problemet?

Skulle vara så enormt trisst att behöva lämna in datorn på service Jag är dessutom sjukt nöjd med den i övrigt!