Laggar och sega reaktioner på spelet

Permalänk
Medlem

Laggar och sega reaktioner på spelet

Tjena grabbar, det e så att jag fick en dator av min morbror och den verkar rätt ok , e inge proffs på datorer,

men iaf nu när ja spelar " knightonline " så hackar det och sega reaktioner på spelet , ja trycker på 1 knapp o den reagerar runt 0,5-1 sekund efter ..

och ja undrar om ja kanske kan öka datans " Prestanda för affärs- och spelgrafik i 3D " utan att ja köper nått ? .. för den har hög prestanda på resten fast spel prestandan e det lägsta datan prioterar..

snälla ha förstående med att ja inte e så bra på datorer (: men jag hoppas på att få lite hjälp

Lite info om datan:

Tillverkare - System manufacturer
Modell - System Product Name
Total mängd systemminne - 1,00 GB RAM
Systemtyp - 32-bitars operativsystem
Antal processorkärnor 1
64-bitarsstöd - Ja

Lagring
--------------------------------------------------------------------------------

Total mängd hårddiskutrymme 149 GB
Diskpartition (C:) 137 GB ledigt (149 GB totalt)
Medieenhet (D:) CD/DVD

Grafik
--------------------------------------------------------------------------------

Typ av grafikkort - NVIDIA GeForce 6150 (Microsoft Corporation - WDDM)
Total mängd tillgängligt grafikminne 287 MB
Dedikerat grafikminne 64 MB
Dedikerat systemminne 0 MB
Delat systemminne 223 MB
Grafikkortets drivrutinsversion 8.15.11.8593
Primär bildskärmsupplösning 1280x1024
DirectX-version DirectX 9.0 eller senare

Nätverk
--------------------------------------------------------------------------------

Nätverkskort NVIDIA nForce Networking Controller

Anteckningar
--------------------------------------------------------------------------------

Permalänk

Vad för system? Märke model?

Grafik kortet har man listat ut, vilket Operativsystem har du (jovisst vi ser att du kör ett 32 bitar OS men vilket av dem? WinXP, Vista, Win 7 osv)

Samt att jag ser att den grafik kortet delar ram minnet, (tar en del av prestandan krasst)

Ett sätt o öka prestandan är att köpa mer minne, det kan ge en rejäl boost.
Men det hänger på om om din lappie kan hantera mer minne (borde göra det)

Mer info om Märke & modell samt mer specs så ska du se att tråden fylls på