Geforce GTX 260 problem? Nvidia drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Geforce GTX 260 problem? Nvidia drivrutiner.

Hej jag har ett problem med BSOD som whinar på Dxgkrnl.sys Och jag gissar på att det har med mitt Grafikkort att göra.

[Min dator]

Grafik: Geforce GTX 260 (tillvärkare XFX) black edition
Motherboard: Gigabyte GA-EX58-UD3R
RAM: 6gig
Processor: i7 920 @ 2.64 GHz, 2793 Mhz, 4 core (8 logicall bla bla)
OS: Windows Vista 64bit ultimate (servis pack 2)
Nätagg på ca 700~750W

De sista veckorna har jag fått BSOD besök och nu börjar jag lessna. tidigare så var det problem med nvlddmkm.sys. Jag vill minnas att all detta krångel började efter att jag körde en windows update och att jag tankade ner nya Nvidia Drivers (196.21) samt att jag installerade ett Wlan till min dator. De första crasherna dök upp när jag körde WoW och Starcraft 2betan igång samtidigt och tidigare hade jag inte haft några problem med att ha två spel igång samtidigt.
Efter ett ständigt sökande efter fel så bestämde jag mig för att kolla upp mina RAM om det var nu dom som spökade. Men via Memtest så hitta jag inga fel eller problem på dem. Tog tillockmed ut mina ramstickor för att eventuellt se så att det inte var något glapp. För att jag antog att det var där problemet var för att min dator använde upp allt RAM tills den gorde en BSOD och dumpade mitt minne.
Tog också och kollade värmen på mina cores via Speedfan. men dom låg stadigt på 70~80*C (när jag spelade spel.) Efter ett tag så bytte jag fram och tillbaka med Nvidias Drivrutiner jag provade den senaste (196.21) och även Betan som finns tillgänglig. Efter en stund så lungade problemet ner sig och jag fick bara eventulla crasher i SC2 då bilden blinkar till och det kommer en massa olika färglada Pixlar som fylls på eftersom. Och det fina lilla medandet nere i högra hörnet poppa upp (display driver stopped responding and has recovered)
Samma problem får jag efter att jag installerade BFBC2, jag kan spela spelet felfritt tills det kommer några vita blinkningar tills det blir hel vit skärm och så hör jag bara ljudet ifrån kulor och bomber... min kusin har samma problem fast hans skärm blir svart. Så jag beslöt mig för att nu jävlar ska jag blåsa ren min Windows partision och hoppas på det bästa.

Allt fungerar fint i sin årdning efter att jag formaterade om min dator jag har blitt av med mina blåskärmar. Jag har kört windows update så jag har det senaste och även installerade jag in Nvidia (196.21) igen och hoppas på att det ska funka sen jag blåste rent. Men när jag sätte mig med Bfbc2 så har problemet komit tillbaka istället för att jag får vit blinkade skärm så får jag BSOD med dxgkrnl.sys medelande på och min dator rebootar upp på nytt. Efter en dag ute på Google så har jag sökt som en dåre efter hjälp men jag har inte hittat något som värkar vettigt. Allt som jag hittar för mig till samma saker som man tidigare har provat. Dvs testa att köra äldre drivisar av Nvidia. Jag har blandannat följt guider som jag har hittat på en del olika forum och försökt tittat om det har hjälp till.

Högerklicka på skrivbordet / Screen saver /change power settings / och bytt ifrån Balanced till high preformance.

kör/regedit/computer/HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControleSet/controle/grapicsdrivers Och där skapa en ny DWORD och döpa den till TdrLevel och sätta värdet till 3 i Hexadecimal

Har även låtigt Nvidia controle panel kört vad den själv tycker är lämpat ifall det var nått tjaffs.

kommer ej ihåg om detta skulle hjälpa dxgkrnl.sys men annars är jag säker på att det skulle funka för nvlddmkm.sys.

(och nu skall jag prova följande)

Så nu har jag tatt ett större kliv tillbaka till Nvidia 190.62 och skall snart få bemöta antingen en otrevlig BSOD eller en Victory mot mitt problem. Så jag skall snart höra om detta funkar.

Funderar också på byta runt på DirectX 11, 10 och eventuellt gå tillbaka till 9.c

Skall också prova att blåsa ur burken på damm men det finns dock inte så mkt damm i den. Men damm har ju en tendens till att förstöra elektronik så det ska vi inte utesluta. jag läste nånstanns i nån tråd på forumet här att det var nog en kille/tjej som hade gjort det och det skulle tydligen ha funkat om det nu visa sig vara ett värme problem. jag har dock inte kollat hur het GPU har blitt.

Vad har ni för funderingar angående detta problem? skulle gärna villa höra mig för vad ni täker? Antingen är det väll ett problem i Nvidia's nya drivisar eller så är det Microsoft's DirectX.

Ha en fortsatt bra kväll och jag hoppas vi kanske kan lösa detta problemet i stugorna landet runt ifall det finns fler som har detta problem.

Permalänk
Medlem

URL=http://img106.imageshack.us/i/bgmojs2.jpg/]

[/URL]

Kan väll passa på att visa hur själva pixel problemet blir i SC2

Permalänk
Antielefant

Forceware 196.21 är känd för att bugga rätt kraftigt i många spel, vilket var varför många såg fram emot 196.75 (som drogs tillbaka då den sabbade fläktkontrollen).

196.34 Beta finns på http://www.nvidia.co.uk/object/win7_winvista_64bit_196.34_bet...
Annars brukar 190.62 vara en bra fallback http://www.nvidia.co.uk/object/win7_winvista_64bit_190.62_whq...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Forceware 196.21 är känd för att bugga rätt kraftigt i många spel, vilket var varför många såg fram emot 196.75 (som drogs tillbaka då den sabbade fläktkontrollen).

196.34 Beta finns på http://www.nvidia.co.uk/object/win7_winvista_64bit_196.34_bet...
Annars brukar 190.62 vara en bra fallback http://www.nvidia.co.uk/object/win7_winvista_64bit_190.62_whq...

de va minsann ett bra tag sedan man såg dig inne!

OT
skulle också gissa på att en annan drivare kan lösa ditt problem, i värsta fall kan de vara ett minne på ditt GTX som har gett upp.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

eller så kan det vara nåt med själva Windows uppdateringarna....Vista är ju inte det mest perfekta Windows operativsystemet som finns direkt... så det låter ju oxå som det kan vara dx fel... men testa som sagt äldre drivers och se om det fungerar

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Det va inget lyckat att köra med 196.34 Beta. fick ändå BSOD. men änsålänge funkar 190.64 fint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
de va minsann ett bra tag sedan man såg dig inne!

Säger desamma: Welcome back zcenicx (Ambassadören av GTX 260)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Provade BFBC2 Igen och även med 190.64 så kommer blåskärmen efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Jag har också fått random Bsod på mitt XFX Geforce 260 utan ngn anledning. Kör 196.21 drivisarna. Står inget om att det är fel på något fil eller likande utan bara BSOD dumpar minne etc sen startar den om. Allt är nytt i burken utan grafikkortet. Skall ringa dustin imån och se om det går att få det bytt.

Permalänk
Medlem

Tittade vidare lite på SpeedFan för att kolla temperaturen på de olika sakerna i datorn men framförallt ville jag få reda på va GPUn ligger på för värme när det börar hända mycket på skärmen. Men när jag avläste grad antalen så står det.

(dessa värden har jag i Windows)
GPU: 55C
Temp1: 45C
Temp2: 63C
Temp3: 63C
Temp: 0C <-------- hmmm skall det värkligen vara så? o.O
Core 0: 67C
Core 1: 66C
Core 2: 62C
Core 3: 62C

Permalänk
Avstängd

Dxgkrnl.sys är oftast relaterat till DirectX, MEN! det behöver inte betyda att det är fel i själva directX, det kan vara så att ditt Ljudkort (om du kör med X-Fi till exempel, eller ditt Wlan) som orsakar dina BSODS pga någon form av konflikt som jag inte kan svara på.
Det va inte längesen som jag pratade med en snubbe som absolut inte kunde få bort sina BSODS, och gissa vad problemet va....
Hans Wlan+1 minnes sticka ( det tog han 4 månader att hitta felen )

Testa rycka ur ditt wlan helt och testa ...
Funkar inte det, så ryck ur ditt ljudkort också.
Eller om du har inbyggt ljudkort så stäng av det helt, samtidigt som wlanet.

Sen som någon annan sa så: Varför kör du ens med vista på en spel maskin? w7an är mycket snabbare i alla tester....

Permalänk
Medlem

(dessa värden har jag i BFBC2)

GPU: 83C
Temp1: xxC
Temp2: xxC
Temp3: xxC
Temp: 0C <-------- hmmm skall det värkligen vara så? o.O
Core 0: xxC
Core 1: 90C
Core 2: 90C
Core 3: 90C

tyvärr han jag inte kolla xx vilka värden dom hade innan jag fick en BSOD PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA Men jag skulle kunna tippa på att xx låg mellan 70~85*C

Jag har nämligen ett X-FI med frontpanel som sitter i min burk utan att jag har brytt mig om att skaffa drivers till, skall checka detta nu på stört!

Wlan's addaptern är en belkin 54 mbps wireless, Den har jag haft som misstänkt nämligen för några veckor sedan men det låt så wierd att det skulle vara den men jag ska prova att inte ha den i.

Permalänk
Avstängd

Som sagt, ryck ut ditt wlan, testa igen.... får du fortfarande bsods så ryck ur ditt x-fi , och upprepa testerna, kan nästan sätta en 50öring på att det är någon av dom 2 är det inte det så skriv här direkt om det är någon av dom som felade så kan jag gärna hjälpa dig lösa problemen med dem. Så skriv här endå!

Sen det du skriver om tempsen är irrelevant i det här läget , en felande sensor eller program är inget att flyga ur datorstolen för:P

Permalänk
Medlem

Jag är inte riktigt hundra på vilken vers X-Fi jag har men om jag vill minnas så har jag en X-Fi Fatality Platinum verson. Vet inte riktigt vart jag skall hitta drivrutiner till det som funkar till just mitt kort.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samsos
Jag är inte riktigt hundra på vilken vers X-Fi jag har men om jag vill minnas så har jag en X-Fi Fatality Platinum verson. Vet inte riktigt vart jag skall hitta drivrutiner till det som funkar till just mitt kort.

http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catI...

"This download supports the following audio devices only:

* Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty® Professional Series
* Sound Blaster X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series
* Sound Blaster X-Fi XtremeMusic
* Sound Blaster X-Fi XtremeGamer
* Sound Blaster X-Fi Platinum
* Sound Blaster X-Fi Fatal1ty
* Sound Blaster X-Fi Elite Pro
* Sound Blaster X-Fi

Permalänk
Medlem

Sitter nu och är förväntansfull över Creative software autoupdate, kommer yttligare ta sin tid dock innan jag har fått ner det som skall installeras. Kommer förmodligen inte hinna med något mer ikväll/natt så jag kommer skriva mer imorgon så kommer jag att följa upp vad som eventuellt har fixats eller om mitt probem består. Men mer om detta imorgon som sakt var GN läsare. Men jag hoppas att du har rätt angående dessa två saker, hade vart skönt att slippa mer krångel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samsos
Sitter nu och är förväntansfull över Creative software autoupdate, kommer yttligare ta sin tid dock innan jag har fått ner det som skall installeras. Kommer förmodligen inte hinna med något mer ikväll/natt så jag kommer skriva mer imorgon så kommer jag att följa upp vad som eventuellt har fixats eller om mitt probem består. Men mer om detta imorgon som sakt var GN läsare. Men jag hoppas att du har rätt angående dessa två saker, hade vart skönt att slippa mer krångel

Japp, sen kan du också ta en funderare om att uppgradera till w7

Permalänk
Medlem

Installerat och klart, Har ett problem dock! jag får inget ljud i mitt ljudkort eller i det inbyggda på mobo't men enligt Windows sound så kan jag höra ljud när jag kör "test" eller om jag provar att testa i Realtek HD audio manager.

Permalänk
Medlem

När jag provade spela BFBC2 utan att hade valt att sätta mitt ljudkort som "main" så fick jag såsmåning om en BSOD som klagade på Dxgkrnl.sys

Sådär nu har jag fått ljudet att funka utan några problems. Back to the felsökning. efter att ha åter kört lite mer BFBC2 så kommer problemet igen! fast nu slipper jag BSOD utan nu blir skärmen vit eller svart och så hör jag bara ljudet, om ute på mitt skrivbord så står det i varnings rutan.

[Display drivers stopped responding and has recovered] (display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered)... mycket störande problem.

Skatt prova lite Starcraft 2 igen så får vi se ifall det havererar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samsos
När jag provade spela BFBC2 utan att hade valt att sätta mitt ljudkort som "main" så fick jag såsmåning om en BSOD som klagade på Dxgkrnl.sys

Sådär nu har jag fått ljudet att funka utan några problems. Back to the felsökning. efter att ha åter kört lite mer BFBC2 så kommer problemet igen! fast nu slipper jag BSOD utan nu blir skärmen vit eller svart och så hör jag bara ljudet, om ute på mitt skrivbord så står det i varnings rutan.

[Display drivers stopped responding and has recovered] (display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered)... mycket störande problem.

Har du ändrat något i bios på ditt moderkort? har för mig att det kan bli konstigt om man sätter för hög pci-e frekvens (för mig blev det konstigt vid 101, men vid 100 så funkar allt klockrent) ett tips annars kan ju va att testa sätta den manuellt till 100.

Bra dock att du fått ordning på ljudet, men du bör testa installera om directX och så borde du testa avinstallera dina grafikkorts drivrutiner och ta bort allting som återstår av dem med driversweeper/drivercleaner (minns inte exakta namnet på programmet just nu)

Testa en gång med windows egna drivrutiner för ditt nvidia kort, har man w7 så installeras dem automatiskt, dom funkar faktiskt att spela med.
Hur gammalt är grafikkortet?

Permalänk

Hadde samma problem med 2st XFX BlackEdition Gtx260 i rad, fick meddelandet:display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered till att börja med.

Sedan dök artifakterna upp under spelandet, och senare så fanns dom till och med redan på Biosloggan under uppstart. Det första kortet gjorde jag en RMA på till komplett, och dom måste också ha hittat samma fel för dom skickade då ett helt nytt XFX-kort.

Men det var ju samma problem där, så då gjorde jag en ny RMA och bad om att få ett Gainward GTX260 GS istället, och sedan dess har jag inte haft några problem alls.

Provade också varenda "lösning" som fanns utan att det hjälpte, men var ju inte så konstigt när det berodde på trasiga kort. Det ända jag är orolig för nu såhär i efterhand är att det har varit något i min dator som förstört dom båda korten.

Jag menar, 2st i rad som är deffekta låter inte helt normalt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James Ulrich
Hadde samma problem med 2st XFX BlackEdition Gtx260 i rad, fick meddelandet:display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered till att börja med.

Sedan dök artifakterna upp under spelandet, och senare så fanns dom till och med redan på Biosloggan under uppstart. Det första kortet gjorde jag en RMA på till komplett, och dom måste också ha hittat samma fel för dom skickade då ett helt nytt XFX-kort.

Men det var ju samma problem där, så då gjorde jag en ny RMA och bad om att få ett Gainward GTX260 GS istället, och sedan dess har jag inte haft några problem alls.

Provade också varenda "lösning" som fanns utan att det hjälpte, men var ju inte så konstigt när det berodde på trasiga kort. Det ända jag är orolig för nu såhär i efterhand är att det har varit något i min dator som förstört dom båda korten.

Jag menar, 2st i rad som är deffekta låter inte helt normalt.

Låter som ett trasigt nätagg, hade exakt samma problem förut, fast med ett Hiper agg och ett ATI kort, sen bytte jag till corsair och nvidia, vipps, problemet med artefakter och dylikt, poff borta
En sista utväg är annars att klocka ner kortet till standard klocks, det kan eventuellt lösa problemet. Och skulle det lösa problemet så skickar du tillbaka kortet direkt därifrån du köpte det , för då vet du vad problemet är.
Men som sagt, man ska alltid kolla på andra saker , för det verkar som han har flera problem än 1

Permalänk
Medlem

Bios har jag aldrig ändrat på. Men just nu får jag inga BSOD, men det enda som hände var att bilden blir vit och jag får följande felmedelande. [Display drivers stopped responding and has recovered] (display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered)

Grafikkoret är köpt nångång förra sommaren då jag byggde min dator, allt har funkat bra fram tills nu för några veckor sedan. Men vad jag vill minnas var att jag fick mina första BSOD efter att jag installerade WLan eller antingen uppdateringarna till Windows vista, eller om det var Nvidia 196.21

Om jag eventuellt skall titta på ett nytt DirectX så vill jag nog prova DX10 och vart kan jag få tag på.
Just nu sitter jag på DX11 och om jag får gissa så är väll DX11 relativit nytt och eventuellt så kanske det är nått med den som inte är compatibelt. Har också hört att BFBC2 skall vara compatibelt med DX11 men om jag då inte har ett Grafikkort som stödjer den teknik så kanske det kan göra så att jag får dessa mystiska crasher eller vad tror ni?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samsos
Bios har jag aldrig ändrat på. Men just nu får jag inga BSOD, men det enda som hände var att bilden blir vit och jag får följande felmedelande. [Display drivers stopped responding and has recovered] (display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered)

Grafikkoret är köpt nångång förra sommaren då jag byggde min dator, allt har funkat bra fram tills nu för några veckor sedan. Men vad jag vill minnas var att jag fick mina första BSOD efter att jag installerade WLan eller antingen uppdateringarna till Windows vista, eller om det var Nvidia 196.21

Om jag eventuellt skall titta på ett nytt DirectX så vill jag nog prova DX10 och vart kan jag få tag på.
Just nu sitter jag på DX11 och om jag får gissa så är väll DX11 relativit nytt och eventuellt så kanske det är nått med den som inte är compatibelt. Har också hört att BFBC2 skall vara compatibelt med DX11 men om jag då inte har ett Grafikkort som stödjer den teknik så kanske det kan göra så att jag får dessa mystiska crasher eller vad tror ni?

Att köra med dx10 eller 11 i windows har ingen betydelse eller inverkan....
Det intressanta är att du säger att du har ett belkin 54mbps, är det G modellen eller?
Har hållt på med en dator som hade extrema problem i windows med en belin 54mbps G trådlös skit adapter, och när jag ryckte ur den, så slutade problem med windows.
Men som sagt, jag skulle nog blåst rent min partition och installerat w7an och kört allting på default förutom ljudkorts drivrutinerna, och ryck ur den dära trådlösa adaptern för guds skull!
händer samma fenomen, Då kan du utesluta programvara, då är det tveklöst hårdavaru relaterat, skulle gissa på att du behöver klocka ner ditt kort i det fallet.

BFBC2 ställer in sig automatiskt beroende på vad ditt grafikkort stödjer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cratzky
Låter som ett trasigt nätagg, hade exakt samma problem förut, fast med ett Hiper agg och ett ATI kort, sen bytte jag till corsair och nvidia, vipps, problemet med artefakter och dylikt, poff borta
En sista utväg är annars att klocka ner kortet till standard klocks, det kan eventuellt lösa problemet. Och skulle det lösa problemet så skickar du tillbaka kortet direkt därifrån du köpte det , för då vet du vad problemet är.
Men som sagt, man ska alltid kolla på andra saker , för det verkar som han har flera problem än 1

Nätagget är ett Corsair 750W som jag köpte i October 2009 tillsammans med resten av datorn, därmed inte sagt att det inte skulle kunna vara det. Faktum är att det är det ända jag kan tänka mig är anledningen till problemet.

Jag tog även upp det med komplett(med risk för att jag kanske inte skulle få göra RMA), men dom tyckte inte det lät sannolikt att det skulle vara nätagget heller.

Säger också förlåt till OP för att jag invaderar din tråd såhär. Men vi har ju haft väldigt liknande problem med exakt samma kort, så det kanske inte är helt fel att höra andras erfarenheter då:)

Permalänk
Medlem

Yepp det är en Belkin 54Mbps modell G. Kan mycket väl vara denna produkt som är problemet, tyvärr så har jag inte möjlighet till en TP-kabel för att eventuellt kunna testa om det händer samma sak online, om jag nu spelar med Kabel eller wireless.

När jag spelade BFBC2 singelplayer så dog spelet precis då huvudkaraktären skall ta skydd under ytan vid ett båtanfall, vilket är ca 2min in i spelet i en cutsceen. Där dog spelet alltid då jag körde med 196.21 och wlan'et satt i. Tyvärr vet jag inte hur det skulle bette sig ifall jag bara bytte ut drivrutinerna tillbaks till 190.62 eftersom att jag mest ville spela online.
Men iaf nu när jag tesade köra lite på singleplayern igen efter att jag hade plockat bort adaptern och nu med gamla 190.62 så kom jag förbi cutsceenen och kan spela. Värkar som jag även kan spela singelplayern tillsammans med wlans adaptern också. Utan att det är den som ställer till problem.

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samsos
Temp: 0C <-------- hmmm skall det värkligen vara så? o.O

----

tyvärr han jag inte kolla xx vilka värden dom hade innan jag fick en BSOD PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA Men jag skulle kunna tippa på att xx låg mellan 70~85*C

---

Jag har nämligen ett X-FI med frontpanel som sitter i min burk utan att jag har brytt mig om att skaffa drivers till, skall checka detta nu på stört!

---

Wlan's addaptern är en belkin 54 mbps wireless, Den har jag haft som misstänkt nämligen för några veckor sedan men det låt så wierd att det skulle vara den men jag ska prova att inte ha den i.

1. Kör EVGA Precision istället, då den faktiskt kollar grafikkortet. SpeedFan gör det oftast inte.

2. PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA är ett minnesfel, och det beror antingen på systemets eller grafikkortets RAM. Det senare är dock extremt ovanligt om du inte även har problem med artefakter i spel.

3. Creative är en kraschmagnet, tyvärr. Testa att rycka kortet helt och köra på ditt onboard-kort för att se om du kan lokalisera problemet.

4. Jag antar att du kan återskapa problemet i spel som inte kräver internetuppkoppling?
Dito som ovan. Ryck ut kortet och se om problemet löser sig. Gör det det, tja, då vet du ju vart problemet sitter.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync