Permalänk
Medlem

Acer Aspire One 532G

Någon som har lite mer exakt info gällande denna dator? När kommer den finnas att köpa? Vad kommer den kosta?

http://prylkoll.se/2010/02/23/acer-aspire-one-532g-med-nvidia...
http://www.nordichardware.se/nyhet,17411.html

Permalänk
Medlem

Också intresserad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blåmussla:

Också intresserad!

intresserad här också! är nyfiken på hur pass kompetent den är som liten mediaspelare till min 720p plasma tv. Har endast stereo ljud vid tvn så om den klarar av att spela upp 720p problemfritt utan att fläkten låter som en dammusugare så kan det bli ett köp. en smidig nettop med krut som kan extraknäcka som mediaspelare är något jag är på jakt efter...

släppdatum? pris? någon?

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

intresserad här också! är nyfiken på hur pass kompetent den är som liten mediaspelare till min 720p plasma tv. Har endast stereo ljud vid tvn så om den klarar av att spela upp 720p problemfritt utan att fläkten låter som en dammusugare så kan det bli ett köp. en smidig nettop med krut som kan extraknäcka som mediaspelare är något jag är på jakt efter...

släppdatum? pris? någon?

Undra om den kommer med ett sådant där utstickande extrabatteri som synts på någon bild någonstans. Hoppas verkligen inte. Den borde verkligen släppas nu närsom.

Permalänk
Medlem

Indeed Blåmussla. har varit tal om den sedan i början av Mars. Första Releasen skulle ha varit i början av april men så blev det icke, sen slutet av Q1. Så blev det inte heller så snart måste den fan komma!

Tydligen har prisinformation släppts och det finns 2 varianter som skiljer åt med följande:

160 eller 250GB hårddisk
8Tim/10 Tims batteritid

Den lite sämre varianten kostar ungefär 349 Euro och den snäppet vassare kostar 379 Euro

Edit:
"Acer's 10-inch Aspire One 532G is planned to be released around Computex in early June. We just have a feeling there will be some more joining the Ion 2 netbook brigade in the interim, but it's looking like we'll just have to kick off the summer with another Ion showdown."

Lagom till sommaren iallafall -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quba:

"Acer's 10-inch Aspire One 532G is planned to be released around Computex in early June. We just have a feeling there will be some more joining the Ion 2 netbook brigade in the interim, but it's looking like we'll just have to kick off the summer with another Ion showdown."

Lagom till sommaren iallafall -.-

jag som skulle vilja ha den i händerna till den 12 juni då jag ska åka på långresa i bilen med min 3åring....skiter sig nog.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

jag som skulle vilja ha den i händerna till den 12 juni då jag ska åka på långresa i bilen med min 3åring....skiter sig nog.

Hah, lite samma sak för mig. skulle vilja ha den innan juni då skoldatorerna är ruskigt keffa och har en hel del arbeten i CAD jag måste göra :/

Permalänk
Medlem

Grymt Quba! Tack för infon! Vi får helt enkelt hålla oss uppdaterade om läget. Skriv gärna om ni hört något nytt och uppdaterat. Verkar allt bli en riktigt grym dator detta!

Permalänk
Medlem

Jo, eftersom att den klår sin konkurrent Asus 1201PN i pris så kommer det nog bli en hit. Dock har ju den nackdelen att vara så liten men det är väll endå vad man vill ha.

Permalänk
Medlem

Har sett att den kommit in hos svenska återförsäljare, tex komplett. Dock ser jag till min fasa att de har 1024 och inte 1280 i upplösning som tidigare framkommit. Lite besviken... tror ni det kommer en uppdaterad variant med så att säga standard-hd- upplösning?

Permalänk
Medlem

Jag hade ju trott det skulle vara 1366x768-upplösning. HDMI. 3g-stöd. 2g ram. Man får väl hoppas det kommer fetare modeller än denna 532g-22. Kanske 23 och 24 kommer?

Permalänk
Medlem

Någon som sett denna i det vilda i sverige ännu?