Permalänk
Medlem

BF:BC2 Vs MW2

Hejsan alla Battlefield och Cod spelare!
Jag är en MW2 spelare sen i Julas . Jag har alltid gillar battlefield spel och jag ser att BC2 är ett hett ämne just nu, Så nu vill jag se vad ni här på Sweclockers tycker om dem olika spelen!

Vilket spel föredrar ni, Modern Warfare 2 eller Bad Company 2?

Rösta vilket spel ni tycker, och motivera gärna varför!

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

bad company till pc. Och mw2 till 360.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

BfBc2 För att de är mer realistiskt och att ja alltid gillat bf spelen

+bra grafik

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

Enligt mig är inte MW2 ett alternativ värt att nämna. Det är ju i princip en demo åt CoD4.
Den som lyckas nämna en sak som är bättre med MW2 jämfört med MW får 500kr.
Och säg inte grafiken för den är verkligen inte värd att nämna.

Permalänk
Medlem

Hej jag vill veta vad ni gillar mest, en saftig bajskorv eller en saftig oxfilé?
Det är typ samma jämförelse.

Permalänk

Har spelat MW2 sen det släpptes typ, ett spel man tröttnar på efter lite prestige-lir Köpte BF BC2 i förrgår, och det är sjukt jäkla kul! Mycket variation och stora banor gör att man inte tröttnar på detta spel. Grafiken är ett stort plus

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Två helt olika spel imo, roliga på olika sätt.

Permalänk
Medlem

Har spelat MW2 rätt mycket sen det kom men bytte direkt över till BC2. BC2 tycker jag är bättre på alla sett och vis utom ETT. Jag saknar helt enkelt att kunna sitta i menyn innan och göra klasser som sparas så varje gång jag går in på en server så har jag kvar samma setup. Jag kanske suger och inte har förstått att det går att göra så i BC2? Men men, BC2 any day of the week.

Visa signatur

i7 920@3.2GHz + H50 | Asus P6T Deluxe | 6Gb DDR3 | ASUS5870 | Corsair 800D / Corsair HX620

Permalänk

Jag fick MW2 i julklapp så jag kände inte att jag var tvungen att "försöka tycka om det" vilket ledde till att jag tröttnade på det efter 2-3 onlinematcher. MW 1 lirade jag ganska flitigt dock, men jag måste säga att jag föredrar Bad Company 2. Mycket skönare känsla och action i det spelet med de grymma ljudeffekterna, förstörbara miljöerna och fordonen. MW känns så jävla stelt i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Sjukt hur folk alltid tycker att grafik i CoD är så fantastisk. Samma förbannade motor sedan Call of Duty 2 -.-

Permalänk
Medlem

Alltså rent allmänt så har det gjort mig mer förbannad än glad att spela BC2. Problemen har sabbat hela spelet för mig. Nu kopplar jag automatiskt att dubbelklicka på BC2 ikonen med problem.

Jag fick mer ut av MW2, lätt.

Vilket spel som är bäst? BC2. Eller nja, jag vet inte faktiskt. MW2 e väldigt välpolerat ändå alltså. (Givetvis bortser jag från IW nu)

BC2 var fruktansvärt lovande i betan. Releasen fungerar några hundra gånger sämre. Det har gått vaddå, typ en månad sen de släpptes nu? Eller snart i alla fall. Dom har lyckats släppa en patch och den kom idag på steam, den fixade kanske 3-4 buggar av ungefär 25.

Att dom inte lägger ner mer tryck på att göra spelet funktionellt innan dom blir smutskastade och det börjar gå ut över försäljningen?

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem

Efter patchen som kom igår till BC2 så tycker jag att det blev en klar förbättring! Spelet fungerar klockrent! Server browsern som fick spelet att göra ctd och sega fungerar nu mycket bra.

I början var jag ganska irriterad på diverse buggar och krascher men nu är det bara:

Om jag fick välja mellan dessa 2, BC2 alla dagar.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Okej det verkar som att BF:BC2 är helt klart lite bättre, men jag tänkte först kolla om ni tror att man kan spela det på min burk. Den består av:

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5000+ 2.6Ghz
2,0 GB Ram 667Mhz
ATI Radeon HD4850

Vill helst kunna spela i 1680x1050, och gärna så att spelet ser fint ut ändå. Vad tror ni?

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Kanske i 1680x1050 men i low då, det är riktigt processor krävande, klocka din porlle till3,0-3,4 så får du ut mer.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Kanske i 1680x1050 men i low då, det är riktigt processor krävande, klocka din porlle till3,0-3,4 så får du ut mer.

Okej tack!
Jo jag kanske införskaffar spelet senare i veckan då
och så tack till alla som röstat ofc

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Bad company 2. mycket roligare.
btw nice avart impacter

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
btw nice avart impacter

Haha, har du snott min avatar?
Kul med ett annat razer fan

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Verkar vara mer som spelar BF: BC2 här på forumet...

Battlefield Bad Company 2 83 Röster
Call of Duty: Modern Warfare 2 18 Röster

En viss skillnad.:P

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk
Medlem

Bad Company 2, hela vägen. Modern Warfare 2 har en tendens att lämna ett positivt intryck fram tills att man märker att Infinity Ward skojat till det för mycket med bristande balans, uppmaning till kampande och allmänt tagit vad som funkade i originalspelet och kastrerat det. Detta medan Bad Company (2) bygger på Battlefield-konceptet som aldrig sviker någonstans.

Kampanjen är avsevärt mycket bättre i Modern Warfare 2, men hjärnblödningsvarning utfärdas på grund av den mest talanglösa storyn du kan tänka dig. Bad Company 2's kampanj tar sig åtminstone inte så seriöst att det är ett problem, då det bara är filler i alla fall.

Sedan är grafiken, ljudtekniken (!), balansen, upplägget och spelmekaniken så mycket bättre i Bad Company 2 att ens jämföra dom två spelen känns något pinsamt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
Alltså rent allmänt så har det gjort mig mer förbannad än glad att spela BC2. Problemen har sabbat hela spelet för mig. Nu kopplar jag automatiskt att dubbelklicka på BC2 ikonen med problem.

Jag fick mer ut av MW2, lätt.

Vilket spel som är bäst? BC2. Eller nja, jag vet inte faktiskt. MW2 e väldigt välpolerat ändå alltså. (Givetvis bortser jag från IW nu)

BC2 var fruktansvärt lovande i betan. Releasen fungerar några hundra gånger sämre. Det har gått vaddå, typ en månad sen de släpptes nu? Eller snart i alla fall. Dom har lyckats släppa en patch och den kom idag på steam, den fixade kanske 3-4 buggar av ungefär 25.

Att dom inte lägger ner mer tryck på att göra spelet funktionellt innan dom blir smutskastade och det börjar gå ut över försäljningen?

Har inte haft några problem alls, förutom när det varit problem för alla, men det varade ju bara nån dag.

Jag väljer BC2 alla dagar i veckan, 500% mer dynamiskt än MW2. Jämför ljudet i MW2 och i BC2, jäklar alltså! Alla explosioner hörs likadant var man än är i MW2, förutom att det låter lägre desto längre ifrån man är. I BC2 är det dock andra bullar! Ljudet är en revolution

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Jag har inte spelat MW2 men jag kan bara säga att jag älskar stämningen i BC2! Har spelat TF2 sen det kom och inte köpt något större i spelväg mellan det och börjar bli trött på alla noobs och oseriösa tillägg och vapen i TF2.

Håller med Borka; ljud, grafik upplägget är underbart. Har dock inte kommit in i BC2 än så det är mest kamikaze style jag kör än...
Vill ni ha nån att fragga eller spela med kan ni ju lägga till Snaden

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Modern Warfare 2 är mycket mer arkad aktigt, inte för att någon av dom är simulering krigs-spel.

BFBC2 är mycket mer teamwork och du kan åka fordon, större banor.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Enligt mig är inte MW2 ett alternativ värt att nämna. Det är ju i princip en demo åt CoD4.
Den som lyckas nämna en sak som är bättre med MW2 jämfört med MW får 500kr.
Och säg inte grafiken för den är verkligen inte värd att nämna.

Co-op. Skicka PM till mig så möts vi på något ställe där du kan ge mig pengarna

Tkr om Bc2 mest, bättre på alla punkter enligt mig.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Ingen hade jämfört Battlefield 2/1942 med Counter-Strike. I min mening är det exakt samma som att jämföra BFBC2 och MW2.

Båda spelen är skoj men på olika sätt. Battlefield spelen har alltid krävt att man håller koll på hela banan, både vart fiender och teammates är. Ett bra samordnat lag kan överkomma en grupp med individuellt bättre spelare som inte jobbar tillsammans.

MW2 är mer som CS där det är bra hand/öga koordination som är kung, ingenting annat är särskilt viktigt egentligen. Gör ingen skillnad hur mycket man samarbetar då hela laget ligger ner efter x antal välplacerade headshots.

Tycker inte man ska jämföra spelen rakt av helt enkelt. Personligen gillar jag BF gameplayet över vad MW2 levererar, men båda spelen är bra på vad dom gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Enligt mig är inte MW2 ett alternativ värt att nämna. Det är ju i princip en demo åt CoD4.
Den som lyckas nämna en sak som är bättre med MW2 jämfört med MW får 500kr.
Och säg inte grafiken för den är verkligen inte värd att nämna.

Bra känsla i MW2 + många olika sorters spel man kan lira online. Nya roliga vapen/perks. Bättre online-del där man kan spela i "partyn" men kompisar. 500kr tack.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Bra känsla i MW2 + många olika sorters spel man kan lira online. Nya roliga vapen/perks. Bättre online-del där man kan spela i "partyn" men kompisar. 500kr tack.

Allt det finns i BC2 med, utom perks. kan du definera "känsla" imo så är MW2 ganska "stelt" om jag skall försöka förklara

Permalänk
Medlem

Jag gillar känslan i CoD:MW2, men inte den i BF:BC2-Betan (har bara kört betan).
Jag tycker att det krävdes extremt många skott för att döda någon i BC2-Betan, sedan fanns det ingen prone.
Nackdelar med MW2 enligt mig är dock att det inte finns dedikerade servrar, samt IWNet och Steam.
Grafiken borde man ej nämna, för spelen har så olika stil.

Känslan är hursomhelst det som väger tyngst för mig.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

jag älskar bfbc2,grym grafik,grymt ljud,men jag har inte kört cod mw2 fast kan verkligen rekommendera bfbc2:D

Visa signatur

i5 750 3,7ghz,xfx hd 6870(snart ett till), gigabyte mobbo,corsair 60gb ssd,1250gb hdd, lian Li k62, 4gb ram, corsair agg 550w.

Permalänk
Medlem

Något jag ialla fall tycker är ju att mw2 ser ju mer välgjort ut än bc2 gör.

Ta mig fan mw2 funka ju ialla fall när det släpptes jämfört med bc2.

Ändå att bc2 är mer för pc än vad igentligen mw2 är som var en konsol port rakt av i stort sätt så funkar det bättre än vad bc2 gör.

Dock så har jag ju inte spelat mw2 så mycket online men jag har ju testat och sett på hos kompisar och så har jag ju spelat igenom hela single player och nästan hela (tror jag) co-op (eller va de hette).

Dock så är det ju tvärtom med bc2 mest multi och mindre single men va fan första gången jag starta single player så crasha skiten.....

Tror inte jag har varit med om att mw2 har crashat en enda gång.
Men däremot så har ju fan bc2 crashat mer än 5 gånger redan och så har man blivit dc från servers flera gånger och förlorat det man låst upp osv.

Man kan ju fan nästan tro att bc2 har utvecklats av ett gäng kompisar eller så i en källare med tanke på alla små fel osv spelet har.

Tycker ju att mw2 känns och ser ut som att det är gjort av utvecklar inte som med bc2 ett gäng folk i en källare.
Och för er som tror jag jag är någon mw2 fanboi eller liknande så är jag inte det fanns saker jag inte gillade där heller såsom på tok för mycket fiender ibland osv.

Men hur som helst så vet jag ialla fall att jag inte kommer handla något mer spel från dice igen ialla fall på release om det blir köp så väntar jag en månad eller så efter släpp så man kan testa det osv och så bestämmer jag mig då.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Något jag ialla fall tycker är ju att mw2 ser ju mer välgjort ut än bc2 gör.

Ta mig fan mw2 funka ju ialla fall när det släpptes jämfört med bc2.

Ändå att bc2 är mer för pc än vad igentligen mw2 är som var en konsol port rakt av i stort sätt så funkar det bättre än vad bc2 gör.

Dock så har jag ju inte spelat mw2 så mycket online men jag har ju testat och sett på hos kompisar och så har jag ju spelat igenom hela single player och nästan hela (tror jag) co-op (eller va de hette).

Dock så är det ju tvärtom med bc2 mest multi och mindre single men va fan första gången jag starta single player så crasha skiten.....

Tror inte jag har varit med om att mw2 har crashat en enda gång.
Men däremot så har ju fan bc2 crashat mer än 5 gånger redan och så har man blivit dc från servers flera gånger och förlorat det man låst upp osv.

Man kan ju fan nästan tro att bc2 har utvecklats av ett gäng kompisar eller så i en källare med tanke på alla små fel osv spelet har.

Tycker ju att mw2 känns och ser ut som att det är gjort av utvecklar inte som med bc2 ett gäng folk i en källare.
Och för er som tror jag jag är någon mw2 fanboi eller liknande så är jag inte det fanns saker jag inte gillade där heller såsom på tok för mycket fiender ibland osv.

Men hur som helst så vet jag ialla fall att jag inte kommer handla något mer spel från dice igen ialla fall på release om det blir köp så väntar jag en månad eller så efter släpp så man kan testa det osv och så bestämmer jag mig då.

Frostbite motorn har aldrig använts på PC förut, det har dock motorn som IW använt i COD spelen, sedan Call of Duty 2.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200