Zotec släpper uppgraderingspaket med Ion 2

Permalänk
Melding Plague

Zotec släpper uppgraderingspaket med Ion 2

Fyra paket med kompakta moderkort och Nvidia Ion 2 lanseras av Zotac.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt att dom bredar sitt sortiment lite.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Jag är kär!

NM10-B-E blir det ett köp, så är det bara

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

"vill ha"-faktorn är hög.. men pengarna fattas ...

Permalänk

Ser ut som att bild 1 och 2 är förväxlade. Om jag inte minns fel så är skillnaden mellan itx och dtx att itx har en kortplats och dtx 2 platser och bild 2 där det står nm10itx ser onekligen bredare ut.

Permalänk
Medlem

Betyder det att de ska släppas i Sverige snart?
"Nyheten" skrevs nämligen på Zotac's hemsida i början av januari:
http://zotac.com/index.php?option=com_content&view=article&id...

Jag är mycket intresserad av mini-DTX kortet
Så man kan köra ordentligt grafikkort och ett extra kort(ljud, TV eller vad man nu vill)

Permalänk
Medlem

Men... är det bara jag som tycker det här är lite... bakvänt?

Var inte poängen med den här plattformen att den integrerade grafiken skulle kunna spela allt (med hårdvaruacceleration), och att den skulle ta minimalt med plats, dra lite ström, vara sval och fläktlös?

Det har ju tjatats om att den föregående plattformen var så otroligt bra och klarade av allt, så då borde väl de här inte behövas?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
Men... är det bara jag som tycker det här är lite... bakvänt?

Var inte poängen med den här plattformen att den integrerade grafiken skulle kunna spela allt (med hårdvaruacceleration), och att den skulle ta minimalt med plats, dra lite ström, vara sval och fläktlös?

Det har ju tjatats om att den föregående plattformen var så otroligt bra och klarade av allt, så då borde väl de här inte behövas?

Som jag ser det måste dessa kort vara vända mot de som vill spela lite på sina små datorer (dock på väldigt låga upplösningar). Känns som om det är en ganska liten marknad. För precis som du säger så erbjuder detta inget nytt för HTPC-köparen - en Atom/ION är fortfarande billigare, mindre och tystare. Jag hade kunna förstå det om de hade fått till bitstreaming av HD-ljudet på något sätt men det har de ju inte...

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~