Razer lanserar Deathadder – för vänsterhänta

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar Deathadder – för vänsterhänta

Nya Razer Deathadder sägs vara den första spelmusen som är både framtagen och designad av vänsterhänta.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt för vänsterhänta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Trevligt för vänsterhänta.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Men hur mycket är den designad av vänsterhänta? Det är väl en exakt spegelbild av en vanlig deathadder respawn?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Men hur mycket är den designad av vänsterhänta? Det är väl en exakt spegelbild av en vanlig deathadder respawn?

ser exakt ut som min fast spegelvänd så du har nog rätt

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Avstängd

Äntligen har Razer gjort det som jag trodde skulle vara omöjligt för en gamingmus, nämligen att vara utvecklad för vänsterhänta och samtidigt väcka ha-begäret

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

Trodde dem flesta hade vant sig vid höger musar ? Jag är vänsterhänt men skulle nog aldrig kunna köra med den där har haft "högermus" i 10 år säkert haha

Permalänk
Medlem

Min Razer Copperhead kan man ju ha i både vänster och höger hand..

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Köpte just en steelseries Xai, passar för båda händerna.
Dock har jag kört med en högermus i vänsterhanden i 4 år så jag har lite konstigt handplacering
Alltid trevligt att nån tänker på de sista 11% av marknaden iaf

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

aldrig använt musen i höger hand så jag är väll en riktig vänsterhänt. gör ingenting med min högra hand förutom när jag använder båda händerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYYankee
ser exakt ut som min fast spegelvänd så du har nog rätt

Så din vänsterhand är jätteolik din högerhand?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Men hur mycket är den designad av vänsterhänta? Det är väl en exakt spegelbild av en vanlig deathadder respawn?

Min vänsterhand är iallafall en spegling av min högerhand, vet inte hur det är med dig ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Min vänsterhand är iallafall en spegling av min högerhand, vet inte hur det är med dig ^^

Läs om (mitt inlägg alltså), läs rätt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Bannemej på tiden!
Som vænsterhænt har man vart trakasserad sen bordshockeyspel nær man var liten.... har saknat en ergonomisk gamermus,vore gøtt om det kunde komma en med justerbara vikter åsso!

(sry før norskan,sitter på jobbet)

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är skittrött på mitt tangentbord? Varför kan inte någon bright dude ersätta det uråldriga tangentbordet från spelen med en vänstermus? Dualwield ftw! 2 möss i windows, 3d desktop whatever, just do it! Då är jag först med att boka denna mus.
Hur ska vi utan touchskärmar någonsin utnyttja multitouch funktioner?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Jag är vänsterhänt, gör allt med vänstern (;)) förutom att styra musen. Har alltid kört med höger hand på datormusen. Något annat vore otänkbart.

Permalänk
Avstängd

Not many gamers know this, but I am a southpaw myself

någon som nyligen kollat på rocky??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Min Razer Copperhead kan man ju ha i både vänster och höger hand..

Samma med min Diamondback 3G.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Samma med min Diamondback 3G.

Deathaddern är lutad åt sidan

Bild

Permalänk

Åh jävlar i helvete vad jag längtat efter nånting sånt här , är vänsterhänt och har alltid måstat köpt möss som är för båda händer då alla sneda möss är för högerhänta.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Läs om (mitt inlägg alltså), läs rätt.

Var väl en vänsterhänt som fixade spegelvändningen

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rinosaur
Var väl en vänsterhänt som fixade spegelvändningen

Antagligen

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Min Razer Copperhead kan man ju ha i både vänster och höger hand..

Men är ju alltid skönare med en mus som är formad efter handen.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Vi jävla vänsterhänta har vara diskriminerade alla dessa år och tvungna att köra höger, varför ska vi köpa denna skit nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Vi jävla vänsterhänta har vara diskriminerade alla dessa år och tvungna att köra höger, varför ska vi köpa denna skit nu?

Haha så sant.
Van och använda högern men vid ett tillfälle fick jag ont i höger arm så var tvungen och börja använda vänstern, två dagar och det gick hur bra som helst.
Så idag använder jag musplattan med vänster och musen med högern.
Tror det är lite lättare för oss vänsterhänta och gå från höger till vänster, tar någon dag men sen känns även det naturligt.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moses666
Trodde dem flesta hade vant sig vid höger musar ?

För mig heter det möss, möjligen då jag inte gör skillnad på möss och möss, men sedan finns det möss också

Jag är en av dem som har vant mig vid att använda högerhanden, men det har varit värre med tangentbordet, alltid ersatt piltangenterna med WASD-tangenterna.

Nu får man äntligen testa hur det är att köra med pilar, eller om man ska köra med sifferhörnan.

För övrigt; Ja, jag tror också att dem mer eller mindre bara har gjort den spegelvänd

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Inaktiv

Kan bli intressant med spegelvänt tangentbord!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Kan bli intressant med spegelvänt tangentbord!

+1:up:

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

About fucking time! Denna ska inhandlas snarast möjligast.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Inaktiv

Ni som är vänsterhänta och kör med mus på vänster sida om tangentbordet, blir inte tangentlayouten problematiskt i exempelvis spel?

Hur skulle ett speglat tangentbord upplevas av er?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns billigare möss med tumknappar för vänsterhänta?

Jag är högerhänt själv men det är svårt att få pensionärer att lägga 600+ på en flashig mus. Som de för övrigt inte tycker är häftig, det som fungerar på ungdomar verkar inte fungera likadant på äldre personer.
Men det verkar som priset är själva problemet, de ser möss överallt för allt mellan 39 och 199 kronor och då framstår 500+ som helt vansinnigt.

Vad finns det att välja på rent generellt för vänsterhänta, även om man blir tvungen att ignorera priset?