Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
bålsta
Registrerad
Aug 2005

Coca colas nya kork

Igår köpte jag en cola. när jag väl kommer hem märker jag att jag glider väldigt väldigt mycket på korken. Blev tvungen att ta i hårdare men gled fortfarande så jag rev upp skinnet. Märkte att dom har gjort om korken. Den är väldigt idiotisk formad tycker jag. Dom har blandad stora och små räfflade märken i den. Dom stora gör så att skinnet åker in dit in sen river iaf jag upp en bit. Undrar om någon annan har också fått en sån här kork. Säg gärna också vad ni tycker om den. Det coca cola sa var att dom gjorde halsen några mm kortare så att utsläppet av kolsyra inte skulle vara lika mycket så säger dom att dom var tvugna att göra korken mindre. Men konstiga är att den gamla korken passar perfekt på den nya flaskan.

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

Jag fick min första flaska med sådan igår. Tycker den är klockren.
Mycket bättre grepp och enklare att använda, speciellt med bara en hand.

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Hatar den nya korken, vafan ändra nåt som var bra ... suck

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
bålsta
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

JAg fick sämre grepp om den:O

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Köpte redan några flaskor med sån kork och kände ingen skillnad. Tror att du hade otur att du fick en konstig flaska... kanske för mycket vakum i den lr så...

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

inte sett den ännu men kan hålla med om att skånemejeriets korkar till mjök etc är ju en fröjd att kränga av medans den andra mjöklen de säljer (glömt märke) inte går öppna pga låg kork och större grepp yta bara glider..

skickat lite arga mail till de och frågat när jag får verktyget som erfodras för at töppna förpackningen.

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005

Fick också lite sämre grepp om skiten.

Har inte coca cola bytt ut flaskorna också till nåt sämre tunnare plastskit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009

Jag gillar inte korken... Den känns fel i handen.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
bålsta
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Fick också lite sämre grepp om skiten.

Har inte coca cola bytt ut flaskorna också till nåt sämre tunnare plastskit?

Det gjorde dom länge sen. Jag gillar 4kr flaskorna bättre. Tror nog jag ska fan sparka några korkar så jag kan använda dom äldre istället. Dom nya är bara korkade.
När jag öppnade korken så känns det som sandpapper man glider på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Dec 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Köpte redan några flaskor med sån kork och kände ingen skillnad. Tror att du hade otur att du fick en konstig flaska... kanske för mycket vakum i den lr så...

Vacuum i en läskflaska känns rätt långsökt...

Arbetshäst: AMD PhII X6 1100T@3,9GHz|16GiB DDR3|Gigabyte 890XA-UD3|HD6970 x-fire|Samsung 840Pro|Vattenkyld
HEPC: AMD Fusion E350|6GiB DDR3|NES-chassi|Allt inbyggt, inkl.nätagg|XBMC| NAS: AMD Fusion E450|4GiB DDR3|4TiB RAID-Z|FreeNAS 8.3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Det gjorde dom länge sen. Jag gillar 4kr flaskorna bättre. Tror nog jag ska fan sparka några korkar så jag kan använda dom äldre istället. Dom nya är bara korkade.

Det var alltså ett tag sen ? Har bara druckit julmust och cola ur burkar den senaste tiden

Dem nya korkarna är korkade ? höhö fattar ni korkade ?

Avskyr dem iaf:/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2002
Citat:

I see what you did there

ontopic:
Brukar inte direkt köpa cola så ofta, men nu blev jag nyfiken bara för detta

Stationära: Intel i5 4690k 3,4GHz| 8GB DDR3 1800MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Intel Core2Duo E6600 2,4GHz | 2GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003

Tycker inte att det är någon skillnad. Ska väl tänka mer på det nästa gång

Spelar DirtyBomb, Rocket League, BF1.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Jag säger bara: burkcola!

i7 4790K @ 5.0 GHz 24/7 • Noctua NH-D15 • Gigabyte Z97X-SLI • Crucial 2x8GB DDR3 9-9-9-24 • ASUS ROG STRIX Geforce 1080 GTX @ 2075MHz Core • Samsung 24" SM2443 + Philips 220CW 22" • X-Fi XtremeMusic • CM HAF X • Fractal Design Integra R2 750W

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
bålsta
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin

= dyr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2004

Gigabyte GA-AB350 Gaming 3...AMD Ryzen 5 1500X...Wraith Spire
Corsair Vengeance LPX Red 2x8GB 3200MHz...XFX Radeon R9 380 DD XXX OC 4GB...Samsung S27E390H
Samsung 850 EVO 250GB...WD 1TB...WD 2TB...Bitfenix Neos Black/Silver...XFX Core Edition 550W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008
Citat:

= dyr

Men mycke godare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2008
Citat:

= dyr

På våran lokala ica affär 100 meter från skolan är flaskcolan 1 kr dyrare på liter. Har dock inte jämfört i de större affärerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellansverige
Registrerad
Feb 2006

Dagens I-lands problem (sagt med rösten från Hipp Hipp)

Har inte sett någon sån kork ännu, men jag frågar mig hur klen hud du har på händerna om du river upp skin på en cola kork, du kanske fick en som det var fel på.

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
På våran lokala ica affär 100 meter från skolan är flaskcolan 1 kr dyrare på liter. Har dock inte jämfört i de större affärerna.

Hmm.. Ett vanligt erbjudande är ju 5 kr/litern på cola här i växjö. Burkar brukar hållas vid 15 kr/litern, uppåt 20 kronor litern om man köper 6pack.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin

Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Men mycke godare

GLAS ska det vara... ifall man vill ha en så pass naturlig och oförändrad smak som möjligt. Numera en väldigt sällsynt förpackning för coca cola, och när den väl finns tillhanda så är den ruskigt dyr.

Undrar när de ska ta bort aluminium ifrån livsmedelsbranschen? Med tanke på att aluminium är klassad som en giftig tungmetall och sedan länge borta ifrån de vanliga köksredskapen som t.ex. grytor.

Och angående korkarna... de nya är bra mycket bättre än de gamla med småräfflor... men det säger sig väl självt att inte ALLA kan tycka om dem?

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
GLAS ska det vara... ifall man vill ha en så pass naturlig och oförändrad smak som möjligt. Numera en väldigt sällsynt förpackning för coca cola, och när den väl finns tillhanda så är den ruskigt dyr.

Undrar när de ska ta bort aluminium ifrån livsmedelsbranschen? Med tanke på att aluminium är klassad som en giftig tungmetall och sedan länge borta ifrån de vanliga köksredskapen som t.ex. grytor.

Och angående korkarna... de nya är bra mycket bättre än de gamla med småräfflor... men det säger sig väl självt att inte ALLA kan tycka om dem?

Aluminium är en lättmetall och visst är den giftig, men du kan inte få i dig några skadliga mängder aluminium från köksredskap, såvida du inte äter redskapen. Dock håller jag med dig om att Coca Cola på flaska smakar godast.

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

Jag stötte på den nya korken för någon dag sen,

Jag märkte ingen skillnad först

De var bror min som kommenterade att dom använde nya korkar xD

Men vafan jag skiter i korken vill juh åt innehållet bara

Intel i7 2600k@4.5Ghz - ASUS P8Z77-V - ASUS STRIX R9 390 - Vengeance 2*8GB - Samsung 830 128GB - OCZ Arc 100 240GB - Samsung F4EG 2TB - WD Green 3TB - FD Newton R2 650W - FD Define R4 - Be Quiet Dark Rock 2 - Asus USB-N53 - MG279Q - U2412m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

25cl Glasflaska '61 > 25cl Glasflaska '91 > 33cl Glasflaska > burk > Plastflaska

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Apr 2006

När min kompis köper sådana här flaskor så lyckas han alltid skada skinnet på fingrarna på den nya korken.

Jag har inte haft några problem men jag dricker oftast burkar Burk eller i direkt i glas ska det vara.

Stationär #1: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte Z87X-UD4H | Intel I7 4770K | AMD R9 290X Crossfire | Corsair 16GB Vengance 2133Mhz | Fractal Design Newton R3 1000w
Stationär #2: Silverstone Raven RV02 | Asus Maximus III Formula | Intel I5 750 w. Corsair H80 | Gigabyte HD5870 | Corsair 8GB Dominator @ 1600mhz | Corsair HX750 |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
bålsta
Registrerad
Aug 2005

Ursäkta dåliga kvaliten men här försökte jag öppna en ny. dock vet jag inte om den satt extra hårt.

Så där ser min hand ut efter jag öppnade en flaska.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursäkta dåliga kvaliten men här försökte jag öppna en ny. dock vet jag inte om den satt extra hårt.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/vlcsnap-2010-03-19-01h10m34...
http://data.fuskbugg.se/skalman01/vlcsnap-2010-03-19-01h10m57...
Så där ser min hand ut efter jag öppnade en flaska.

använd en handduk kar ^ ^ mycket enklare, din tumme ser smått brännskadad ut haha.

Citera så får du svar :)

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
bålsta
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
använd en handduk kar ^ ^ mycket enklare, din tumme ser smått brännskadad ut haha.

Jag byter kork när jag får upp den:P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home@Trollhättan
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Skulle vilja veta hur du öppnar med en hand?

Iofs om du håller emot med något annat, benen eller en arm mot magen eller liknande.
Men isf tycker jag inte de är någon skillnad alls!

Irish today, hungover tomorrow

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Mar 2003

Har ärligt inte märkt någon skillnad.

Och ja Cola på glas smakar bättre!

- Allt om nätagg - Jag är inte nörd, jag är entusiast :) -