Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Spotify får W7 att hänga sig

Tjena,

Har nyligen bytat från Windows vista till w7 och det mesta fungerar precis som det ska, men av någon anledning så fryser hela datorn ihop när jag sitter och kör musik på Spotify, brukar vara efter ett par låtar som allting fryser och jag måste starta om datorn för att få det att fungera igen.

Någon som har någon lösning på problemet?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du saknar någon drivrutin?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Ja men vilken drivrutin skulle det vara liksom? Kalla mig idiot men det finns så jävla många drivrutiner att jag har svårt att veta vad det är som får datorn att frysa pga Spotify? :s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2009

grafik drivare,uppdatera

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Let me put it this way, you were wrong!

Har installerat de senaste drivisarna från NVIDIA då jag sitter på ett Nvidia 8700M, och hör och häpna, om jag tyckte att jag hade problem förr, så har jag mer problem nu, nu kan jag lyssna på en låt istället för 5~

Any other tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

kompatibilitetläge kan du ju prova

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

hur menar du? Att köra spotify som administrator? Det har jag också redan gjort tyvärr :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
U-sala
Registrerad
Sep 2009

testa avinstallera spotify och installera det på nytt!
gör en update på ljudkortet sen!

Samsung RF511, I7 2630QM, Geforce GT540M -optimus, 6GB ddr3 sodimm, hdd 640GB - Windows 7 home premium - Störtskön laptop.
Benq 24" E2420, Creative ljud med subwofer. - Det är bara att tuta och köra!