Geforce Fermi på testbänken

Permalänk
Melding Plague

Geforce Fermi på testbänken

Om endast fyra dagar är det dags att avslöja testresultaten för Nvidias nya generation grafikkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande!

Men varför är det censur?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Hedersmedlem

Antagligen för att de inte får visa Fermi, men jag tycker att det är konstigt att de även har 2 5870 i paketet.

Vi längtar till på lördag men även på nätaggstesten

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Antagligen för att de inte får visa Fermi, men jag tycker att det är konstigt att de även har 2 5870 i paketet.

Vi längtar till på lördag men även på nätaggstesten

Det ä bra att jag går offtopic i tredje inlägget men i alla fall, vet någon när nätaggtestet kommer upp?

Ska bli intressant att se prestandan.

EDIT: För Fermi då. Inte för nätaggen. Men man kan misstolka den där meningen också så jag låter den vara så ni för något att tänka på.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Mycket spännande, kommer sitta och spamma F5 den natten

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasidop
Mycket spännande, kommer sitta och spamma F5 den natten

Liksom alla andra.
Min spåkula säger att tre minuter i tolv kommer servern ta semester och dra till varmare ort på grund av alla F5..

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Skulle tro att SweC resultat blir omkring detsamma vi sett innan, annars skulle det inte vara en sån uppståndelse om korten. SweC har redan resultaten skulle jag tro och skulle Fermi bli en besvikelse så skulle vi inte se alla dessa överdrivna skriverier om Fermi.

Permalänk

Jag vet inte men jag tycker att swecklockers på natten är otroligt segt. Tar några minuter att ens öppna en tråd i forumet eller att klicka på en nyhet.

Men spamma kommer man göra.

Permalänk

Kommer Sweclockers att använda sig av ccc 10.3? samt har ni ett eller två GTXxxx? förstår om ni inte får svara på andra frågan men, ni borde ha ccc 10.3 med tanke på prestanda förbättringarna.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Skulle tro att SweC resultat blir omkring detsamma vi sett innan, annars skulle det inte vara en sån uppståndelse om korten. SweC har redan resultaten skulle jag tro och skulle Fermi bli en besvikelse så skulle vi inte se alla dessa överdrivna skriverier om Fermi.

Jag tror inte Fermi kommer bli en besvikelse, inte alls. Men jag tror heller inte att det kommer bli någon jättesuccé, jag tror AMD behåller rollen som ledande ett tag framöver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyboy88
Kommer Sweclockers att använda sig av ccc 10.3? samt har ni ett eller två GTXxxx? förstår om ni inte får svara på andra frågan men, ni borde ha ccc 10.3 med tanke på prestanda förbättringarna.

Förhoppningsvis använder testsidorna 10.3 annars måste de ju göra om alla test på en gång för de är inte korrekta.

Permalänk
Medlem

Sett till storlek och energiförbrukning är det en besvikelse, men i genomsnitt något snabbare än HD5870.

En fråga till Andreas - Har ni fått några önskemål från nVidia om vilka program och upplösningar/inställningar ni skall testa kortet i?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Spännande!

Men varför är det censur?

Mangaflickornas utstyrsel blir mer vågad för varje generation...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfredrik
Jag tror inte Fermi kommer bli en besvikelse, inte alls. Men jag tror heller inte att det kommer bli någon jättesuccé, jag tror AMD behåller rollen som ledande ett tag framöver.

Tror inte 5870 kommer behålla prestandatronen, vore katastrof isf.. Därimot så lär den fortfarande vara prisvärdast, om nu inte 470 slår på stort. Ska bli kul att se. Känns som 480 blir lite av en flopp, medans 470 känns mera intressant. Återstår att se. Jag ska nog vänta tills sommaren ev. hösten tills det kommer lite uppgraderade modeller från båda hörnorna innan jag bestämmer mig. Mitt kort håller bra än.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Sett till storlek och energiförbrukning är det en besvikelse, men i genomsnitt något snabbare än HD5870.

En fråga till Andreas - Har ni fått några önskemål från nVidia om vilka program och upplösningar/inställningar ni skall testa kortet i?

Antar att uniengine är ett krav, dock så är det ju antagligen standard då det är det enda renodlade benchmark verktyget som kör dx11.
Sen så tror jag att Nvidia vill ha lite program som gillar gpgpu och annat, för att visa att GtX4xx kan mer än spel.
Fast antar att Sweclockers inte får ge ut information om detta, då det kanske klassas som "känsligt".
Nvidia vill ju inte se dålig ut, och det gör dom ju, om dom trycker på att vissa speciella program skall användas.

Permalänk
Medlem

Amd's kontring på Fermi är 10.3 samt en lätt ocad modell.

Citat från NH "AMD menar att deras Radeon HD 5870 grafikkort, med en GPU överklockad till mellan 875-900MHz ska räcka för att hålla jämna steg med NVIDIA. Minnesklockfrekvensen ökas också med några hundra megahertz, från 4800MHz till drygt 5000MHz."

Så AMD verkar inte så nervösa iaf.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megaman1
Tror inte 5870 kommer behålla prestandatronen, vore katastrof isf.. Därimot så lär den fortfarande vara prisvärdast, om nu inte 470 slår på stort. Ska bli kul att se. Känns som 480 blir lite av en flopp, medans 470 känns mera intressant. Återstår att se. Jag ska nog vänta tills sommaren ev. hösten tills det kommer lite uppgraderade modeller från båda hörnorna innan jag bestämmer mig. Mitt kort håller bra än.

Det vore verkligen konstigt om 5870 skulle slå 480 med tanke på att 480 innehåller ca 50 % mer transistorer än 5870, däremot så kommer nog 5870 att vara den mest prisvärda grafik kortet, speciellt med tanke på att de kan hålla ett betydligt lägre pris av samma anledning, 480'in är nedsölad med en massa skit för GPGPU computing.

Permalänk
Medlem

Känns verkligen som att sidan kommer bli smått överbelastad, jag har iaf redan ställt larm på mobilen. F5, here I come!

Permalänk

edit: visste inte om att +1 ogillas, men vet det nu.

Skulle vara intressan om Sweclockers skulle börla med dB mätningar då ljudnivån är viktigt för många.

http://www.kjell.com/ 329:- så det är knappast ekonomiskt omöjligt...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Hedersmedlem

Sweclockers har gått ut innan med att inlägg "+1" kommer att raderas.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Kanske något databas strul eller något...mitt inlägg är också spårlöst borta...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Kanske något databas strul eller något...mitt inlägg är också spårlöst borta...

Därför att "+1" inte gillas av moderatorerna då det inte ger något till diskussionen. Jag håller med. Kom med något vettigt i inläggen eller strunta i att skriva.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Precis vilken tid kommer vi att få se resutaten? Någon som vet?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

hmm mina inlägg tillför oftast ingenting :X
ska bli trevligt att se om nv lever upp till "tillräckligt" hög nivå...
med tanke att det släps så lång efter evergreen o cypres or "whatevar" så vore det en rejäl kalkon om det inte piskade dom.

och som sagt var tilförd mina kommentare ingenting!
+0,02

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Därför att "+1" inte gillas av moderatorerna då det inte ger något till diskussionen. Jag håller med. Kom med något vettigt i inläggen eller strunta i att skriva.

jag håller med dig men how about +10

OnT: min F5 knapp kommer att gå varm och alarmet är ställt på mobilen hoppas på att 480 blir minst ca 20% snabbare än 5870 i samtliga tester (inte för jag tror det men man kan ju hoppas)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Precis vilken tid kommer vi att få se resutaten? Någon som vet?

det stod ju. en minut över midnatt mot lördagen.

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Medlem

Har Sweclockers fått några förhållningsregler angående testerna ?

Typ en testsvit som de får köra (vissa spel men inga andra t.ex.) eller får ni köra precis vad ni vill ?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celcius
Antar att uniengine är ett krav, dock så är det ju antagligen standard då det är det enda renodlade benchmark verktyget som kör dx11.
Sen så tror jag att Nvidia vill ha lite program som gillar gpgpu och annat, för att visa att GtX4xx kan mer än spel.
Fast antar att Sweclockers inte får ge ut information om detta, då det kanske klassas som "känsligt".
Nvidia vill ju inte se dålig ut, och det gör dom ju, om dom trycker på att vissa speciella program skall användas.

Jag hoppas att detta verkligen inte stämmer då swec tappar mycket förtroende av mig iaf. Det blir lite som en muta tycker jag iaf "ni får kortet i förtid mot att ni publicerar resultat från dessa tester". Då är det bättre att försöka få tag på kortet från andra håll och hålla kvar trovärdigheten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Spännande!

Men varför är det censur?

för att dom inte får släppa bilder/resultat förens datumet dom har fått.
annars kommer nvidia garanterat inte gilla swec längre och helt enkelt skita i att skicka ut testexemplar nästa gång. tänk efter själv.

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvickenZ
det stod ju. en minut över midnatt mot lördagen.

Oj, missade det... xD

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMicke
Det vore verkligen konstigt om 5870 skulle slå 480 med tanke på att 480 innehåller ca 50 % mer transistorer än 5870, däremot så kommer nog 5870 att vara den mest prisvärda grafik kortet, speciellt med tanke på att de kan hålla ett betydligt lägre pris av samma anledning, 480'in är nedsölad med en massa skit för GPGPU computing.

jag tror att 5850'n kommer vara den mest prisvärda av dom på toppen och en bra bit framåt i tiden.

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W