Energi Drycker - Bästa sorten? mm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Energi Drycker - Bästa sorten? mm

Tjo!

Jag brukar dricka 1-4 energi drycker på en vecka, och jag tänkte att det skulle vara trevligt och ha en hel flaska i kylen med det hela. Så jag hittade R2O +, som är en energi dryck på flaska. Köpte den för ett år sen men sen har jag inte kunnat hitta den =P.Dock försöker man hålla nere på det en del, för man vet att det innehåller rätt mycket mindre bra saker i det.

Själv tyckte jag att den var bra mycket godare än många andra, smakade som x-ray fast med mindre b smak. Vet någon vars man kan få tag på denna goa skapelse?=)

Sedan! nu när jag tänker efter finns det ingen tråd på sweclockers om energidrycker, så va tusan... då startar jag väll en ^^. Så huvudsakligen kan vi ge tips om olika sorter osv, men även några goda mixar man kan göra grogg på osv med.

Min favorit nu är
X-ray pomengranate cranberry

Billig och smakar som fruktig god dricka, utan någon onödigt sur smak som kan vara på vissa energidrycker.

9/10

Mvh

Edit : Ett plus i kanten är ju om man skriver var man köpt drycken och pris, om det är ovanlig. Eller att man ger den betyg i form av 10/10 tex.

Citera så får du svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
MLAMÖ!!!!!!!!
Registrerad
Mar 2004

Red Bull tycker jag är den godaste och den som ger "bäst effekt". I övrigt så är Monsters gula riktigt god att blanda med jägermeister!

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2009

Battery Juiced håller jag som min favorit just nu

| FX-6300 | GA-78LMT-USB3 AM3+ | HD6950 DCII | 8 GB DDR3 | 128 GB SSD | 2 TB HDD | Strider Essential 500W | P180 Mini | Win 8 Pro x64 |
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Battery Juiced håller jag som min favorit just nu

Måste vara snyggaste burken jag sett hittills :], måste prövas. Vars köpte du den?

Annars så har jag velat testa rockstar dryckerna dom värkar goda efter de jag hört ialf.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
bålsta
Registrerad
Aug 2005

detta är min faovrit. en iskall frank är det godaste som finns!

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
42
Registrerad
Maj 2004

Franks eller Power King - men jag har slutat helt nu. Energidryck och kaffe blev för mycket och jag började få hjärtklappning allt oftare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
Måste vara snyggaste burken jag sett hittills :], måste prövas. Vars köpte du den?

Annars så har jag velat testa rockstar dryckerna dom värkar goda efter de jag hört ialf.

S-Market i Pargas, Finland
Säkert har väl valfri Ica den inne

| FX-6300 | GA-78LMT-USB3 AM3+ | HD6950 DCII | 8 GB DDR3 | 128 GB SSD | 2 TB HDD | Strider Essential 500W | P180 Mini | Win 8 Pro x64 |
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På Warez havet!
Registrerad
Maj 2004

Burn eller RedBull helt klart!

If in doubt, flat out!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Burn och Hustler.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KLAX
Registrerad
Jan 2004

Powerking, drack det en hel del förut, den blåa skare va!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Glasriket
Registrerad
Jan 2002

Inte för att jag dricker det så ofta, men favoriten är Power King, gröna. De brukar vara billiga på Willys. Minns jag inte fel så går de för ca 6kr burken.

Throw dirt on me and grow a wild flower

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

De ytterst få gångerna som jag dricker energidryck så är Burn favoriten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002

Godaste är helt klart Xray - Juiced .. den varianten med mango + passion samt cranberry ..

Är så sjukt less på alla red bull o.s.v alla smakar nästan likadant.. Dock är Euroshopper energydrink väldigt bra för sitt pris (3kr) .. smakar bra!

Dricker inte mkt .. brukar köpa 2 burkar X-ray Juiced per vecka.. på helgen..

Edit: vill tillägga att jag tycker att BURN och FRANKS är sjukt sliskiga :S

-> Citera för svar, tack =) <-
Komputter: MSI GT680R - Intel I7-2630QM 2.0GHz - Geforce GTX460M 1,5GB - 16GB Ram

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
http://www.jansulocki.se/wp-content//2006/11/dsc_0784.JPG
detta är min faovrit. en iskall frank är det godaste som finns!

kan inte mycket mer än instämma! en kall franks förgyller vardagen har hjälpt mig många timmar i skolan!

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Burn = Hövva

Smakar konstgjort, går inte att dricka mycket av den.

2/10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2008

magic

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2009

Cocaine är klart godaste energidrycken! Cut är godast att dricka ren medans (non cut) är god som fan att grogga med!

inför åldergräns på ÖÄ!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Okt 2001

Blue Jeans

(Sveriges största sammlare på olika energidrycksburkar).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jun 2008

Jag brukar sällan dricka energidricka men när det väl gäller brukar jag alltid köpa Powerking. Originalsmaken (den blå färgade) då resten smakar rätt äckligt speciellt Powerking "cola". Framför allt för sin goda smak och låga pris brukar ligga runt 9 spänn, tror jag.

Sen om jag ska va ärlig så tycker jag inte skillnaden är speciellt stor mellan energidrycker om man jämför med redbull, burn, Powerking o diverse andra. Det är när dom innehåller nån konstig smak då det kan smaka annorlunda som t ex Powerking tranbär,cola, light-versioner osv..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Apr 2009

Burn och monster

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Aug 2004

Min röst går till hustler och xray (orginal smak på båda) även battery förtjänar en "shout out" dock är den alldeles för dyr.

Dator: i7 4790K @ 4,8 Ghz , Asus VII Hero, 16gb 2133MHZ CL9 DDR3, Gigabyte Aorus 1080ti Extreme edition , Corsair 750w, 3TB Mekaniska+560gb SSD, Corsair 750D, 27" Acer predator 144hz
Mobil: Samsung Note 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Redbull.
Monster grön eller gul.
M-150.

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borta
Registrerad
Jan 2008

Power king cola är gott ibland och Rockstar funkar också.
Gillar inte energidryck men ibland behövs det

Religion and greed cause millions to bleed

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
bålsta
Registrerad
Aug 2005

Hur kan folk gilla monster >.< Det måste vara den sliskigaste drickan jag har någonsin druckigt

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2008

är ju istort sett samma grejer i alla sådana! brukar köpa euroshoppers för 5;- styck

får ju tänka på pris mot effekt, får 4 sånna på en redbull.

Asus P6T / i7 920 C0 @ 4.0ghz / MSi GTX 780 / 12gb OCZ Gold XTC / Coolermaster Silent Pro M700

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002

X-ray cola, köp inte! .. smakar nästan ingen cola öht.. smakar energidryck + lite cola.. som dom spätt ut med vatten..

-> Citera för svar, tack =) <-
Komputter: MSI GT680R - Intel I7-2630QM 2.0GHz - Geforce GTX460M 1,5GB - 16GB Ram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Maj 2006

Franks, powerking och euroshopper går ner.
Bara för att de är billiga

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Dricker typ aldrig energidricka, även om Redbull ej smakar fel.

När jag studerade så köpte jag hyfsat ofta (typ varannan vecka) en energidricka i en ca 0.5L plastflaska som fanns bl.a i blå & grön färg färg på ica. Och den var hyfsad god, men vad den heter minns jag ej. Jag köpte den främst inför tentor då jag trodde jag skulle bli piggare mer alert att plugga.
Idag kör jag hellre gainer då jag behöver extra energi, tusan så mycket bättre än de flesta energidrycker:
http://img20.imageshack.us/img20/1705/gainer.jpg

Fast just nu så deffar jag..

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Birger Jarlsgatan
Registrerad
Okt 2001

Dricker endast i kombination med sprit (vodka), då brukar sorten vara rätt irrelevant

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
bålsta
Registrerad
Aug 2005

kom och tänka på att magic är min favorit den blåa. Ruskigt god, dock dyr