Liknande problem med din HD 5870?

Permalänk
Medlem

Tvivlar på det har hållit på och bytt och tagit ut kortet ca 10 gånger tidigare och har alltid dubbelkollat

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruniz
Tvivlar på det har hållit på och bytt och tagit ut kortet ca 10 gånger tidigare och har alltid dubbelkollat

Glapp inne i kortet din dummer
Något man varken kan se eller göra någonting åt om man vill ha garantin kvar. Ett glapp som kan fixas om man bakar kortet, det var vad jag menade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruniz
Man borde göra så jo. Ganska konstigt bara nu har den inte låst sig på jätte länge igen, inte ens på de mest krävande ställena!?

Jag är nyfiken på att höra hur det gick tillslut, fungerar kortet nu?

Permalänk
Medlem

Ja jag har iaf inte lämnat in det för service för det har fungerat felfritt, inte en enda låsning Men man vet aldrig det kan komma tillbaka när som helst säkert, men man får nog hoppas att det inte gör det

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt det problemet med mitt 4870, jag bytte nätdel så fungerade datorn prima.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brempa
Jag har liknande problem, allt fryser sig och ljudet hackar upp sig. Det händer väldigt ofta när jag spelar bad company 2, det började i början av denna vecka och kan inte få till det.

fast fläkten fortsätter som normalt

Känt BC2 problem förövrigt, du kan PMa mig om du vill ha hjälp.

Till trådskaparen: Hoppas det inte fryser sig igen då, annars tycker jag att du borde kolla tempen o.s.v. Inte bara på grafikkortet heller, på prollen och allt.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Temp har jag kollat flera gånger prollen for väl max upp i 55 tror jag och 5870:an till 65 tror jag, moderkortet hade nog också en acceptabel nivå.

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruniz
Ja jag har iaf inte lämnat in det för service för det har fungerat felfritt, inte en enda låsning Men man vet aldrig det kan komma tillbaka när som helst säkert, men man får nog hoppas att det inte gör det

Vet du vad som var felet, eller vad det var som fixade det?

Permalänk
Inaktiv

ahh det där har jag haft förut i CF det var fel på PCI-E porten så jag fick ett nytt mordekort det var den under porten som var fel för mig, efter jag bytter mordekortet så funka det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
Vet du vad som var felet, eller vad det var som fixade det?

Nä jag har faktiskt ingen aning om vad felet var eller vad som fixa det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
ahh det där har jag haft förut i CF det var fel på PCI-E porten så jag fick ett nytt mordekort det var den under porten som var fel för mig, efter jag bytter mordekortet så funka det

Tror inte det var PCIe porten då jag har kortet i samma ännu, plus att min brors kort (hd5870) fungerade felfritt då när mitt kort var som värst.

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem med mitt Vapor-X 5870, får en grå skärm och allt hänger sig.

Missade jag nåt, löste sig problemet för dig?

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det har löst sig men åtminstone har problemet försvunnit.

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|