Stort intresse för Googles gigabitinternet

Permalänk
Melding Plague

Stort intresse för Googles gigabitinternet

För ungefär en månad sedan meddelade Google att företaget planerar att bygga ett eget fibernät i USA med hastigheter upp till en gigabit per sekund. Hittills har närmare 200 000 privatpersoner anmält sitt intresse.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Musikälskare

"Borgmästaren i Topeka, Kansas, kungjorde att staden kommer att byta namn till "Google" permanent om företaget bara förser invånarna med ordentlig uppkoppling."

- It has begun...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Om de ger mig gigabitnätverk så ska jag byta namn till Google McGoogol

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

HAHAHHA!

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

UNITED STATES OF GOOGLE

Permalänk
Medlem

Det lät ju inte helt fel det där måste jag säga.
skulle vara roligt att ha själv haha!, laddar ner filmer på några sekunder

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk
Avstängd

Sverige mest uppkopplade landet med koppar,Dax att ge svenska folket fiber!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att dom börjar i mellanvästern och bygger upp nätet där, konkurrera ut alla andra där. I dom stora städerna kan dom alltid komma in senare med fetare lina så vill folk ha det iaf.

Dom vill väl testa marknaden för nättjänster med fetband helt enkelt och då börja smått och sen bara pusha upp det när man betatestat färdigt...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewiruz
Sverige mest uppkopplade landet med koppar,Dax att ge svenska folket fiber!

Vad snackar du om, hade fiber 2003-04 här uppe i piteå hade 10mbit då.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
"Borgmästaren i Topeka, Kansas, kungjorde att staden kommer att byta namn till "Google" permanent om företaget bara förser invånarna med ordentlig uppkoppling."

- It has begun...

Får rysningar av "-It has begun", från red alert 2 introfilmen där yuri säger så

Permalänk

Borgmästaren i Topeka, Kansas, kungjorde att staden kommer att byta namn till "Google" permanent om företaget bara förser invånarna med ordentlig uppkoppling.

Hahahaha!

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z0rna
Det lät ju inte helt fel det där måste jag säga.
skulle vara roligt att ha själv haha!, laddar ner filmer på några sekunder

Telia har det för 999:- i månaden, så bara att beställa

Permalänk
Medlem

Asså är inte mycket för konspirationsteorier egentligen men vad ska man göra så som Google breder ut sig? Internet har man redan koll på, nu ska man ha koll på tillgången till det både via nätet och tidigare rykten om att man ska satsa på elmarknaden med. Samt såklart den tidigare infon om att man jobbar med NSA. Hallå lixom... dags o ta på sig foliehatten eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wernberg
Telia har det för 999:- i månaden, så bara att beställa

Dem har inte det än, dem tar bara in intresseanmälningar och då får man hoppas på att ens bostadsförening är intresserade, antar att dem lär få stå för kostnaderna. Jag som bor i villa kan inte få det då det endast är flerfamiljshus som kommer få 1gbit.

Permalänk
Medlem

vore inte fel med 1gbit ner

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

De får gärna dra en fiberkabel till mig med när de ändå håller på.

Permalänk
Medlem

1000/1000 och de stora produktionsföretagen motarbetar piratkopiering, heja Google!

Permalänk
Medlem

Jag har bara möjligheten att få 1000/100 Fast det kostar mer än vad det smakar

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Vad snackar du om, hade fiber 2003-04 här uppe i piteå hade 10mbit då.

samma

fast hade 100/100

Har funnits länge i de norrländska skogarna ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Undra hur många av de som anmält sig frivilliga till 1 Gbit redan har 100 lina? "Mycket vill ha mer".

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Får rysningar av "-It has begun", från red alert 2 introfilmen där yuri säger så

Hahaha. Det kanske blir:

Google
- Brotherhood. Unity. Peace.

Då får vi rysa lite mer.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrohn
1000/1000 och de stora produktionsföretagen motarbetar piratkopiering, heja Google!

*distributionsföretagen

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag har bara möjligheten att få 1000/100 Fast det kostar mer än vad det smakar

Jag har något så udda som 200/200Mbps

Och det är inte alls dyrt heller

Permalänk

Gimme!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är intressant att folk vill ha Google som internetleverantör. Om det är något som de är kända för är det väl att de loggar allt som är tekniskt och juridiskt möjligt?

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Jag tycker det är intressant att folk vill ha Google som internetleverantör. Om det är något som de är kända för är det väl att de loggar allt som är tekniskt och juridiskt möjligt?

Jämfört med att sitta på 56k-modem eller 0.25 Mbps DSL med 1 GB/mån trafikgräns och liknande som många i USA sitter på så vore ju fiber en sjuk förbättring oavsett vilket företag som levererar.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Skoj!

Synd bara att Sverige börjar bli så utbyggt med fiberförläggning dock långt ifrån framdraget och installerat och i många fall ockerpriser. Dock är väl Telias idioti-ADSL rätt dyrt mot vad man får iofs.

Har tomrör men har ett helt år kvar på telias abonnemang snyft sen så blir det säkert bara runt en 50mbit fast klar förbättring men vad ska man med mycket kräm till om man inte får ladda ner vad man vill och sen så vet jag att företaget som står för biden hyr ju ut till netatonce osv tar ju en bra kaka och de har underdålig utrustning. dvs kalleanka skit.

Många anser att USA ligger efter på det mesta men just tekniken osv så ligger de oftast väldigt långt fram. liksom inte ens att cat 6 är standad i Sverige idag i USA har de ju i flera år kört på Cat7 nät.

Hade varit jäkligt skoj om de tog några mindre städer ute i sandlandet och kopplade upp med feta och stabila tjänster till ett hyggligt pris . Invaderar de ett par städer där ingen har grävt tidigare eller är väldigt dåligt så kommer de få många kunder snabbt. sen 200k är rätt lite över hela USA men säkert är det inte ens känt at de planerar och sen så håller nog många på att vänta på att 'förbeställa' och sinkar lite därmed.

Jag skulle gärna haft en 100/100t tjänst av Google dock får jag väl drömma om ens stabila 8mibt in my ass.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

De får gärna fixa gigabit fiber i Trollhättan också ifall de nu känner för det... har inget emot ifall de döper om staten till Google City.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
"Borgmästaren i Topeka, Kansas, kungjorde att staden kommer att byta namn till "Google" permanent om företaget bara förser invånarna med ordentlig uppkoppling."

- It has begun...

The quest for World Domination...

Permalänk
Medlem

Pallar ens dagens hårddiskar med det?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!