Trasigt grafikkort? Finns det någon räddning? (8800GTS)

Permalänk
Hedersmedlem

Trasigt grafikkort? Finns det någon räddning? (8800GTS)

Jag har ett PNY Geforce 8800 GTS 640 MiB (första versionen av GTS) som knasade sig för en tid sedan.
Ser ut så här när jag startar upp datorn och liknande när det var i windows.
8800GTS trubbel.jpg

Kortet har aldrig varit överklockat och om det skulle spela någon roll så väckte jag datorn ur väntläge (som jag brukar ha) den gången det först uppträdde (och det har stannat kvar sen dess).

Jag har ett 8400GS också som jag flyttat över till samma PCI-E plats och det fungerar så moderkortet borde inte vara orsaken.

Jag kollade lite på begagnade 8800-kort (tradera) men tycker de är lite omotiverat dyra. Hade först tänkt köpa ett som ersättning bara (inte intresserad av något nytt kort nu, tar sånt vid nästa uppgradering av datorn).
Så istället undrar jag om det är något känt problem det här och om det finns någon lösning?

Datorsystemet är enligt profilen, Antec P160, Intel Q6600, P35-DS4, TRUE, 8 GiB, 8800GTS 640 MiB, 8400 GS, Corsair HX-520,

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Tja jag hade en Leadtek 8800GT 512 som hade exakt samma problem, bilden var knasig och med många skumma gröna färger (rätt passande då det är en nvidia ). Mitt lösning blev att baka kortet, jag har redan bakat mitt kort 3 gånger. Problem kan återkomma, men bakning hjälps åt i en månad eller två så det är ingen permanent lösning men FUNKAR gör den

här kan du läsa mer om hur man bakar grafikkort
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8726...

Visa signatur

[ASUS P5Q SE2] [E6750@2.88ghz] [Powercolor Ati5770] [Hiper Type-M 530W] [Corsair XMS2 1x1gb]

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar så mycket, har precis tagit mig tid att baka nu efter påsk.
Följde guiden på hardforum och såg på några youtube videos (och artifakterna var ju de samma).
200 grader celsius och 10 minuter -> fungerande kort

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Bakning är magi!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Jag har ett 8800 GTS 640 MB om du är sugen på att köpa? PM=)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredPeace
Jag har ett 8800 GTS 640 MB om du är sugen på att köpa? PM=)

Nu lär han inte behöva det eftersom bakningen lyckades

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)