Permalänk
Medlem

Skillad på ESD-påsar?

Goder afton SweC!

Det är så att jag planerar att modda chassit på min x antal år gamla Compaq. För att göra det måste dess gamla moderkort och alla annan elektronik ut ur chassi. Eftersom jag också har en 3-årig lillebror som hemskt gärna är i mitt rum och håller på. Jag vill därmed inte riskera något och skall fixa ESD-påsar samt annat skydd.
Jag kikade då lite på Elfas utbud av påsar och har därefter en fråga. Eftersom jag inte har den blekaste på hur man länkar på Elfa så anger jag artikelnummer.

Art. Num: 80-064-21
Denna verkar vara fin i storleken och även vara vadderad med bubbelplast. Är det någon skillnad förutom det jämfört med Art. Num: 80-196-22? Skyddar de komponenterna lika bra? Eller ska jag köra på den med bubbelplast? Då får jag 10 för 208, vilket passar mitt ändamål utmärkt.

Jag har iprincip ingen erfarenhet av ESD-påsar så jag vänder mig till er. Jag sökte lite på forumet men hittade inget som gjorde mig smartare inom denna fråga. Om jag har hamnat fel med frågan kan någon moderator hemskt gärna flytta tråden dit den skall höras hemma!

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag ingen direkt erfarenhet av ESD-påsar men jag tycker inte det verkar vara så jättestor skillnad på dom förutom just bubbelplasten.

Om du kollar nederst på produktsidan står det "Länk till detta dokument:", bara att högerklicka på länken som står där, kopiera länkadress och klistra in här på swec. Nu är jag snäll och gör det åt dig.

http://www1.elfa.se/elfa~se_sv/go.jsp?s=se-sv&i=80-064-21
http://www1.elfa.se/elfa~se_sv/go.jsp?s=se-sv&i=80-196-22

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Tack, jag lade in dem i första inlägget. Om någon annan vill svara så gör det gärna! Annars köper jag dem av bubbelplast så får det bära eller brista. Hårvaran är inte direkt värdefull om man säger så.